Toon posts:

Ti 83 zelfgemaakte linkkabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort zo'n leuk ti83tje. Dus maar es een plaatje solderen (1e keer soldere). Uiteraard gaat fout. Alles geprobeerd. Maar wat opvalt is als ik de kabel in het midden (die van buitenkant 2.5mm naar 2 stukjer) vastmaak valt ledje uit. Net of ie kortsluiting maakt. Maar ik ben niet zo goed met schema's. Weet iemand wat er fout is???
(dit moet goede plek zijn net peronglk bij spielerij gekickt)

Schema:
http://home.hccnet.nl/roger.vroomen/

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

* SjOuKeS heeft d'r eens een printje voor gemaakt...
weet alleen niet meer waar de layout is :)
Uhmmm zal m'n ding ff opzoeken..

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

gimme pic's of your soldering work..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 03:24
Ik heb zelf ook geprobeerd, maar no go :(. Ik weet ook niet wat ik fout doe :'(. Maar jah, nu ga ik denk ik maar een kopen, is toch maar 15,5 pleuro. Valt mee :D.

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Stuur es ff foto's van je soldeer werk, en gebruik 4,7 volt zener diode's.. 5,1 gaat bijna altijd fout....
en het kan ook aan je pc liggen.. ben genoeg pc's tegen gekomen waarop deze kabel niet werkt.. vanwege te lage spanning op de compoort

Verwijderd

Topicstarter
2 pcs geprobeerd en 4,7 volt gebruikt maar ik vind dat middelste zo raar, is toch niet normaal als ik dat losmaak zie ik ledje denken en als ik vastmaak *NIKS*

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

wat voor middelste..
* SjOuKeS z'n moeke is jarig dus ga weer ff gezellig doen..

Verwijderd

Topicstarter
Imbeciele vraagmodus
Eh waar moet ik pics laten
/sorry voor idiote vraag maar weet het echt niet

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Een mogelijkheid: Je zou eens kunnen bekijken of je je SUBD-9 connector wel goed hebt gesldeerd: het aanzicht op die site is vanaf de achterkant. (ik heb wel eens een lcd gesoldeerd en vanaf de voorkant pinnen geteld)

Verwijderd

Topicstarter
AcouSE schreef op 06 september 2002 @ 21:37:
Een mogelijkheid: Je zou eens kunnen bekijken of je je SUBD-9 connector wel goed hebt gesldeerd: het aanzicht op die site is vanaf de achterkant. (ik heb wel eens een lcd gesoldeerd en vanaf de voorkant pinnen geteld)
Idd maar al nagekeken, achterop staan ook nummers

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Check je mail..

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het zooi is maar dat komt door eindeloze overnieuw gesoldeer
Afbeeldingslocatie: http://upsjoukes.mine.nu/zooi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upsjoukes.mine.nu/zooi2.jpg
Kan nog ff duren voordat het er staat

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

LOL, nofi hoor, maar je hebt de print op z`n kop, de draajes soldeer je normaalgesproken vast aan het koper, zit et meteen goed ook, en sommige onderdeeltjes (ik heb je pics in 2 min. nog niet binnen) kunnen ni8et tegen zo veel hitte...

overnieuw en andersom dus ;)

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
3lmowww schreef op 06 september 2002 @ 21:54:
LOL, nofi hoor, maar je hebt de print op z`n kop, de draajes soldeer je normaalgesproken vast aan het koper, zit et meteen goed ook, en sommige onderdeeltjes (ik heb je pics in 2 min. nog niet binnen) kunnen ni8et tegen zo veel hitte...

overnieuw en andersom dus ;)
Ik heb alle onderdeeltje gemete en ze zijn allemaal nog heel en werken nog perfect, heeft het dan nut om gewoon alles omte draaien?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als ik jou was, zou ik gewoon die originele kabel kopen...

Ik heb zelf ook gekloot met zelf eentje maken enzow, maar ik heb uiteindelijk samen met een toenmalige klasgenoot gewoon de originele gekocht (prijs / 2 = prijs pp dus :P )

En dat werkt gewoon altijd :) Zoniet, dan stap je op hoge poten trug naar de winkel >:)

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 06 september 2002 @ 22:05:
Als ik jou was, zou ik gewoon die originele kabel kopen...

Ik heb zelf ook gekloot met zelf eentje maken enzow, maar ik heb uiteindelijk samen met een toenmalige klasgenoot gewoon de originele gekocht (prijs / 2 = prijs pp dus :P )

En dat werkt gewoon altijd :) Zoniet, dan stap je op hoge poten trug naar de winkel >:)
THE SPIRIT OF SOLDERING IRON IS IN EVERYONE!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

wat ben je dan: www.watbenjedan.nl :+

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

En dit heb ik nog nooit gezien 8)7 maar ach voor alles een eerste keer he.
P.S. verkoop je Ti-83 aan een ander voor redelijke prijs en koop een TI-83 Silver Edition, heb ik ook al 1,5 jaar, hij is 4 x zo snel en dat merk je echt en er zit dus een gratis link kabel bij DUH met software enzo. Daarnaast ruled het flash geheugen ook onwijs

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

LoL @ pics......
nofi

maar uhmm.. ik heb de pics ff wat kleiner gemaakt omdat 200 Kb niet echt nodig is ;)
en het lijkt d'r op dat je de draden iets korter moet strippen ivm kortsluitings gevaar..
en ik zal d'r zo spoedig mogelijk naar kijken..
ben alleen druk met visite en dat soort crap :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:16:
En dit heb ik nog nooit gezien 8)7 maar ach voor alles een eerste keer he.
P.S. verkoop je Ti-83 aan een ander voor redelijke prijs en koop een TI-83 Silver Edition, heb ik ook al 1,5 jaar, hij is 4 x zo snel en dat merk je echt en er zit dus een gratis link kabel bij DUH met software enzo. Daarnaast ruled het flash geheugen ook onwijs
Afgezien dat de de creativiteit me tegenvalt; een ti83 silver plus is maar een beetje duurder hoor (veel eurotjes duurder).

Verwijderd

Check deze site ff www.gratisti83linkkabel.nl

Verwijderd

Misschien had je het nog niet door, maar eh... JE LINK WERKT NIET.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:14:
[...]

Misschien had je het nog niet door, maar eh... JE LINK WERKT NIET.
Shit he ;)

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

waarom niet gewoon op de lpt poort is nog makkelijker ook

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Topicstarter
white_panther schreef op 06 september 2002 @ 23:18:
waarom niet gewoon op de lpt poort is nog makkelijker ook
brz maar dat ondersteunt officiele progje niet van texas maar oke zit niksanders op heb je toevallig schemas bij de hand?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:22:
[...]

brz maar dat ondersteunt officiele progje niet van texas maar oke zit niksanders op heb je toevallig schemas bij de hand?
Volgens mij kan je alleen op de seriële poort aansluiten, want de TI verstuurt en ontvangt zijn data serieel en dat kan je alleen met een parallelle poort regelen als je er een converter-IC tussen zet. Dus is het per definitie makkelijker om het via de seriële poort te doen.

Wat white panther waarschijnlijk bedoelt is dat de parallelle poort makkelijker aan te sturen is dan de seriële...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 06 september 2002 @ 23:36:
[...]

Volgens mij kan je alleen op de seriële poort aansluiten, want de TI verstuurt en ontvangt zijn data serieel en dat kan je alleen met een parallelle poort regelen als je er een converter-IC tussen zet. Dus is het per definitie makkelijker om het via de seriële poort te doen.

Wat white panther waarschijnlijk bedoelt is dat de parallelle poort makkelijker aan te sturen is dan de seriële...
Witte panter heeft gelijk, ik zie ook schemas van parallel spul dat met vti of andere software zou moetten werken. Maar weet iemand nou waarom dat ding van mij het niet doet

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Hee maar wat was dat verhaal nu met dat midden dat het ledje dan uitgaat?
dat volg ik nog steeds ff niet..

Verwijderd

Topicstarter
SjOuKeS schreef op 06 september 2002 @ 23:48:
Hee maar wat was dat verhaal nu met dat midden dat het ledje dan uitgaat?
dat volg ik nog steeds ff niet..
het meest linkse rode kabeltje, als dat vastzit gebeurt er niks, maar als ik het losmaak of alleen met de let of weerstand verbind dan functioneert het ledje wel. Als ik dan verbind knippert het ledje ook. Snap?

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:38
Hier werkt die kabel (zelfgemaakt) zonder problemen!
Ledje brand wel constant...

Verwijderd

Topicstarter
BasicQ schreef op 07 september 2002 @ 00:04:
Hier werkt die kabel (zelfgemaakt) zonder problemen!
Ledje brand wel constant...
Bij jou brand ie constant bij mij ook, als ik niet ontvang en rode kabeltje losmaak. Very raar kan je jou pics een laten zien heel erg geinteresseerd.

• BasicQ
  • Laatst online: 21:38
Kan je geen pics tonen, sorry maar ik kan je zeggen dat ik alles mooi heb weggewerkt in een gewone seriele stekker, daar een draadje aan met een ander stekkertje. Waar ik dan de gewone TI83+ linkkabel insteek naar het toestel zelf.

Verwijderd

Topicstarter
BasicQ schreef op 07 september 2002 @ 00:18:
Kan je geen pics tonen, sorry maar ik kan je zeggen dat ik alles mooi heb weggewerkt in een gewone seriele stekker, daar een draadje aan met een ander stekkertje. Waar ik dan de gewone TI83+ linkkabel insteek naar het toestel zelf.
En zie je opna dat dat van mij een ZOOI is ( :+ ) wel wat bij mij absoluut niet klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Oh geef nou a.u.b. pics of zeg eens goed wat ik nou allemaal fout doe. Ik snap nog steeds niet wat er nou niet klopt.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

De Kabel Maken (Paralel)

Wat heb je nodig voor de kabel:

* 2 Weerstanden van 4,7 K-Ohm
* 2 Sillicium-Diodes type 1N4148
* 1 Female 2,5 mm. plug (beste inbouw)
* 1 Parallele poort connector (25 pins - male)
* (opt) behuizing
* (opt) 5 aderige kabel
* (opt) Universeel printplaatje

Tip: Je kunt de onderdelen ook in de connector inbouwen,op die manier krijg je een uitziend resultaat.

Bouw de kabel zoals het volgende schema.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/parschem.gif

*Doe de 25 pins connector in de LPT-Poort, maar sluit je TI-83 niet aan.
*Meet met een multimeter de spanning (gelijkstroom) tussen het middenstuk of de top en aarde. De gemeten spanning ......moet ongeveer rond de 0,7 Volt liggen.
*Start nu een link-programma en druk op ontvangen nu moet de spanning op ongeveer 4,7 Volt liggen.
*Als alles nu goed is kan je de TI-83 aansluiten op de kabel en downloaden maar.

Veel Succes!

Ps. maak de kabeltjes wel lang genoeg. bij mij waren ze te kort he...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/parralel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/parralel2.jpg

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• E-Mile
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Het schema is niet erg duidelijk :?
hehe ik zie alleen dat je 2 rode draadjes moet kruisen op een witte printplaat ofzo?
kortom, je plaatje doet 't niet :P

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Nu doen de PICS het wel...
sorry...

Verwijderd

mydogisgone schreef op 07 september 2002 @ 16:34:
De Kabel Maken (Paralel)

Wat heb je nodig voor de kabel:

* 2 Weerstanden van 4,7 K-Ohm
* 2 Sillicium-Diodes type 1N4148
* 1 Female 2,5 mm. plug (beste inbouw)
* 1 Parallele poort connector (25 pins - male)
* (opt) behuizing
* (opt) 5 aderige kabel
* (opt) Universeel printplaatje

Tip: Je kunt de onderdelen ook in de connector inbouwen,op die manier krijg je een uitziend resultaat.

Bouw de kabel zoals het volgende schema.

[afbeelding]

*Doe de 9/25 pins connector in de Com-Poort, maar sluit je TI-83 niet aan.
*Meet met een multimeter de spanning (gelijkstroom) tussen het middenstuk of de top en aarde. De gemeten spanning ......moet ongeveer rond de 0,7 Volt liggen.
*Start nu een link-programma en druk op ontvangen nu moet de spanning op ongeveer 4,7 Volt liggen.
*Als alles nu goed is kan je de TI-83 aansluiten op de kabel en downloaden maar.

Veel Succes!

Ps. maak de kabeltjes wel lang genoeg. bij mij waren ze te kort he...
[afbeelding]

[afbeelding]
klopt nie helemaal he.. je zegt het schema om parallel aan te sluiten maar je zegt dat de stkker op de com poort moet een com poort is een seriele poort en geen parallelle

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 16:58:
[...]

klopt nie helemaal he.. je zegt het schema om parallel aan te sluiten maar je zegt dat de stkker op de com poort moet een com poort is een seriele poort en geen parallelle
foutje sorry... 8)7

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Pagina: 1