Waarom voledige hostname bij shopsurvey

Pagina: 1
Acties:

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43
Ik vind het een beetje vreemd dat bij iedere post in de shopsurvey je gehele hostname (dus je ip) wordt weergegeven.
Ik vind dat nou niet heel erg maar echt prettig vind ik het niet. (heb namelijk een vast ip/hostname :( )
Wat zijn hierbij de achterliggende gedachten van T.net.
Kijk: dat bv alles admins en moderators de ip's van de gebruikers kunnen zien is nog te snappen. maar alles users, en niet users dat zien vind ik raar. :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
verkeerde topic :( aghh

• yared
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

Hetzelfde gevoel bekruipt mij zelf ook iedere keer.

De doelstelling is waarschijnelijk dat het een stukje vertrouwen afgeeft naar diegene die de beoordelingen lezen, en zien dat er niet telkens met dezelfde ip gepost word.

Echter dit valt eveneens makkelijk te faken, ik hecht zelf altijd meer waarde aan het userprofile, en de feiten die daarin worden vermelden. Een user aanmaken om diezelfde dag nog te replyen zal niet mogen kunnen of kan zelfs al niet (?)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• CME86

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Celmis schreef op 06 september 2002 @ 20:57:
zit ik fout? waar moet dit dan staan?, oke ik geef toe het is geen Frontpage
Jij zit goed ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik zou zelf graag bij de ss in een oogopslag willen zien hoeveel posts/ regristratiedatum de poster heeft. Heel erg vaak posten er mensen die of 1 post hebben (die bewuste) en/of net geregistreerd zijn. Aan de posts van die mensen hecht ik niet veel waarde maar nu moet je steeds klikken naar het profile. Kan dat niet gemakkelijker bijv registratiedatum ipv/ naast het ip?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• CME86
yared schreef op 06 september 2002 @ 20:52:
Hetzelfde gevoel bekruipt mij zelf ook iedere keer.

De doelstelling is waarschijnelijk dat het een stukje vertrouwen afgeeft naar diegene die de beoordelingen lezen, en zien dat er niet telkens met dezelfde ip gepost word.

Echter dit valt eveneens makkelijk te faken, ik hecht zelf altijd meer waarde aan het userprofile, en de feiten die daarin worden vermelden. Een user aanmaken om diezelfde dag nog te replyen zal niet mogen kunnen of kan zelfs al niet (?)
Ja, als ze het doen zodat iedereen kan zien of het niet dezelfde is (bv in zake systemen.org of brutaal.net) doe het kan zo dat je bv een paar getallen weglaat.
bv caXXXX44.extern.kun.nl
Of een nummer aan een ip toekent zodat er bv staat tweaker2321.extern.kun.nl ipv catv9044.extern.kun.nl (mijn hostaname) zodat men el kan zien dat het dezelfde is maar niet aan het ip kunnen komen

• CME86
bombadil schreef op 06 september 2002 @ 20:59:
Ik zou zelf graag bij de ss in een oogopslag willen zien hoeveel posts/ regristratiedatum de poster heeft. Heel erg vaak posten er mensen die of 1 post hebben (die bewuste) en/of net geregistreerd zijn. Aan de posts van die mensen hecht ik niet veel waarde maar nu moet je steeds klikken naar het profile. Kan dat niet gemakkelijker bijv registratiedatum ipv/ naast het ip?
Daar ben ik het niet mee eens, ik post zelden op de FP, ik lees alleen het nieuws aangezien ik verder niks erover te zeggen heb en vaak zijn alle dingen/aanmerkingen al genoemd in de reactie's van mede Twekers.
En als ik dan een SS zou plaatsen zou men mij niet vertrouwen, das dus raar.
Maar bv een reg date zou wel handig zijn (en misschien de koppeling tussen T.net en GoT.t.net, zodat je misschien alle info over de user op het forum ook ziet, dan weet je direct of het alleen een SS accound is (om bv de zieken) of gewoon iemand die alleen Nieuws leest en verder wel goede SS maakt)

[ Voor 0% gewijzigd door CME86 op 06-09-2002 21:09 . Reden: brakke zin ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De registratiedatum zegt niets over de betrouwbaarheid van iemand. Met een IP kun je snel en makkelijk zien wanneer iemand aan het klonen is. Het feit dat IP's gelogd worden schrikt vervelende mensen bovendien af, wat je met een registratiedatum niet bereikt.

Professioneel Hyves-weigeraar

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat heb je te vrezen dan? Denk je dat mensen uit de shopsurvey IP's gaan plukken om @random te gaan ddossen ofzo?

• CME86
Wouter Tinus schreef op 06 september 2002 @ 21:37:
De registratiedatum zegt niets over de betrouwbaarheid van iemand. Met een IP kun je snel en makkelijk zien wanneer iemand aan het klonen is. Het feit dat IP's gelogd worden schrikt vervelende mensen bovendien af, wat je met een registratiedatum niet bereikt.
oke dat is waar, maar waarom moet iedereen het dan zien. (tis toch prive)
Iemands adres hier open en blood vertonen mag niet en zun ip wel.
(je ip is toch ook een deel van je Identiteit en dus prive)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Celmis schreef op 06 september 2002 @ 21:02:
[...]

Ja, als ze het doen zodat iedereen kan zien of het niet dezelfde is (bv in zake systemen.org of brutaal.net) doe het kan zo dat je bv een paar getallen weglaat.
bv caXXXX44.extern.kun.nl
Of een nummer aan een ip toekent zodat er bv staat tweaker2321.extern.kun.nl ipv catv9044.extern.kun.nl (mijn hostaname) zodat men el kan zien dat het dezelfde is maar niet aan het ip kunnen komen
Wegens de enorme variatie in manieren waarop ISPs hun reverse DNS namen opbouwen is dit in de praktijk niet mogelijk. XS4all bijvoorbeeld geeft je zelfs de mogelijkheid om (iig bij adsl) je reverse DNS op subdomain.xs4all.nl te zetten, wat ik ook gebruik.. en daar zijn geenj volgletters of nummers in te vinden.

• yared
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

geen van beide is superb, echter de userprofile wordt overal elders binnen t.net gebruikt en is dus vertrouwd bekend en kun je ook bekend/vertrouwd mee raken Wouter Tinus. Jouw IP adres daarentegen zou me niks zeggen ;)

* yared zit op dit moment met 3 IP's ingelogd en zou er gemakkelijk 5 of 6 van kunnen maken.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• CME86
sdomburg schreef op 06 september 2002 @ 21:40:
Wat heb je te vrezen dan? Denk je dat mensen uit de shopsurvey IP's gaan plukken om @random te gaan ddossen ofzo?
neen daar ben ik niet bang voor, maar ik wil gewoon graag weten waarom het zo-is. Ik vind het namelijk niet heel normaal dat dat getoond word. (logged=oke) (vertonen heb ik mijn twijfels over|)

• CME86
Jasper Janssen schreef op 06 september 2002 @ 21:42:
[...]

Wegens de enorme variatie in manieren waarop ISPs hun reverse DNS namen opbouwen is dit in de praktijk niet mogelijk. XS4all bijvoorbeeld geeft je zelfs de mogelijkheid om (iig bij adsl) je reverse DNS op subdomain.xs4all.nl te zetten, wat ik ook gebruik.. en daar zijn geenj volgletters of nummers in te vinden.
Dan heeft het toch helemaal geen zin die Ip's weergeven
geen van beide is superb, echter de userprofile wordt overal elders binnen t.net gebruikt en is dus vertrouwd bekend en kun je ook bekend/vertrouwd mee raken Wouter Tinus. Jouw IP adres daarentegen zou me niks zeggen

* yared zit op dit moment met 3 IP's ingelogd en zou er gemakkelijk 5 of 6 van kunnen maken.
idem

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Celmis schreef op 06 september 2002 @ 21:07:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, ik post zelden op de FP, ik lees alleen het nieuws aangezien ik verder niks erover te zeggen heb en vaak zijn alle dingen/aanmerkingen al genoemd in de reactie's van mede Twekers.
En als ik dan een SS zou plaatsen zou men mij niet vertrouwen, das dus raar.
Maar bv een reg date zou wel handig zijn (en misschien de koppeling tussen T.net en GoT.t.net, zodat je misschien alle info over de user op het forum ook ziet, dan weet je direct of het alleen een SS accound is (om bv de zieken) of gewoon iemand die alleen Nieuws leest en verder wel goede SS maakt)
Tsja ik begrijp dat mijn oplossing niet optimaal is maar nu zie je helemaal geen verschil (tenzij je steeds naar profile gaat) tussen de aller groenste newbie en de "diehard"/"godlike". Dat is jammer want dat zou helpen de post op zijn waarde te schatten.
Wouter Tinus schreef op 06 september 2002 @ 21:37:
Maar het geeft wel aan of iemand een newbie is en er "wat uit flapt" met een van zijn eerste posts.
Best vaak staat er een reactie van bijv een nieuweling tussen die een bepaalde shop "afkraakt" omdat bijv zijn monitor stuk ging (niet de schuld van de shop) en dan de shop een slechte review/cijfer geeft.
Als iemand zeg 1 jaar+ geregged is of al 75 posts heeft dan heb je meer kans op een goede reactie. Of misschien karma status weergeven?
Celmis schreef op 06 september 2002 @ 21:44:
[...]

neen daar ben ik niet bang voor, maar ik wil gewoon graag weten waarom het zo-is. Ik vind het namelijk niet heel normaal dat dat getoond word. (logged=oke) (vertonen heb ik mijn twijfels over|)
Dat tnet het toont maakt denk ik meer indruk dan ergens een zinnetje dat men het logt. ik denk dat je zo wel redelijk wat onnozel geblaat tegen winkels voorkomt.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• CME86
tja maar als men wil blaaten dan pakt men een proxy (of rippen jullie ip's via een andere manier :? (php))

[ Voor 0% gewijzigd door CME86 op 06-09-2002 21:56 . Reden: spelling is niet mijn sterkste kant ]

Verwijderd

Ben er blij mee. Is mij al meerdere malen opgevallendat er overdreven posireactie werd gegeven, endan meerdere malenvan ongeveer dezelfde IP. Dat neem ik niet serieus :)
Jasper Janssen schreef op 06 september 2002 @ 21:42:

Mja, dat verschilt hevig per ISP. Kijk het zou ook zo kunnen zijn dat dat euhh.. een huidige T.net Crew vroeger in Amerika woonde en dsaar onder een andere nickname T.net heeft geterroriseerd. Toen kwam hij naar Nederland en gedraagde hij zich goeden uiteindelijk werd hij crew. Kijk uitzonderingen heb je altijd wel...

Kan wel begrijpen dat mensen hier enigzins problemen mee hebben (privacy) maar kom dan met een alternatief, vind ik.

• CME86
[b][message=15052889,noline]dystopia schreef op 06 september 2002 @
Mja, dat verschilt hevig per ISP. Kijk het zou ook zo kunnen zijn dat dat euhh.. een huidige T.net Crew vroeger in Amerika woonde en dsaar onder een andere nickname T.net heeft geterroriseerd. Toen kwam hij naar Nederland en gedraagde hij zich goeden uiteindelijk werd hij crew. Kijk uitzonderingen heb je altijd wel...
.
wie wie wie :*) _/-\o_ >:)
Kan wel begrijpen dat mensen hier enigzins problemen mee hebben (privacy) maar kom dan met een alternatief, vind ik.
Kijk even een paar topics omhoog en daar worden er een aantal gegeven door andere n ook door mij. Alleen of dat wat is is ook de nog maar de vraag.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Anoniem ben je niet op internet, en nee, een IP is geen persoonsgegeven. Je weet dat het er bij komt te staan en als je post ga is dat jouw eigen keuze, waardoor niemand achteraf kan klagen van "whee, zij hebben mijn ip openbaar gemaakt". Dat heb je dan zelf gedaan.

De reden dat iedereen het moet kunnen zien is omdat het ten eerste af moet schrikken, en ten tweede omdat we echt geen mankracht hebben om de shop survey uit te kammen op verdachte zaken. Een user of winkel die een luchtje ruikt kan echter zelf op onderzoek uitgaan, en het bij ons melden als ze iets vinden wat niet klopt.

Natuurlijk kun je een proxy gebruiken, maar dat begint na een tijdje ook verdacht te worden. Bovendien is geen enkele "beveiliging" waterdicht.

Wat bedreft de reg-date/postcount/karma, dat zegt allemaal helemaal niets. Als het je boeit dan klik je op iemand z'n naam, maar het is niet nodig om het er naast te zetten; er is namelijk gewoon geen manier om iemands betrouwbaarheid te meten. Iemand met 0 posts die 1 dag geregged is kan al 3 jaar lang aan het lurken zijn, terwijl iemand met een groot aantal posts, userid onder de 10000 en een redelijk hoog karma een grote flamer kan zijn die de helft van z'n verhalen verzint.

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1