Toon posts:

minidisc op gewone uitgang geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een xitel storm platinum met een optische toslink uitgang die ik gebruik om me minidisc op aan te sluiten, probleem is echter dat aureal failliet is gegaan en er geen drivers/support meer voor is wat ik toch wel erg naar vindt.

Ik wil dus zo'n creative kaartje gaan kopen maar daar zit dan weer niet zo'n digitale uitgang op.

Mijn vraag: Kan ik ook een niet optische digitale kabel op de normale uitgang van die creative geluidskaart hangen en zo muziek op me minidic opnemen? en zo ja, waar haal ik zo'n kabel (heb een aiwa) en wat gaat dat kosten

TIA.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom zou je een andere geluidskaart kopen als er geen support meer op je (ik neem aan nog goed werkende) oude zit?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik speel ook veel spellen en die gaan dat A3D dus neem ik aan ook niet meer ondersteunen aangezien aureal niet meer bestaat.

Dat A3D sound in spellen klinkt veel beter dan EAX maar zonder support in dat spel heb je er geen ruk aan.

Verwijderd

Nee dat kan niet. Je kan niet van optisch naar analoog met een kabeltje.
Je zou bijvoorbeeld de Terratec X-FIRE 1024 kunnen kopen. Die heeft een optische uitgang en biedt een goede A3D en EAX ondersteuning.
Dit kaartje kost ongeveer ƒ 150,-.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was eerst eens afwachten wat Creative gaat doen met A3D. Wellicht komt er over een paar maanden een nieuwe EAX standaard met de A3D effecten ingebouwd. Ik zou als ik jou was daar op wachten!

Een nieuwe geluidskaart is momenteel gewoon zonde van je geld als je een Xitel Storm Platinum hebt!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Precies, ik zou gewoon wachten tot je een nieuwe geluids NODIG hebt.

Voorlopig heb je A3D 3.12 met de meest recente drivers en aangezien de meeste spellen nog geeneens A3D 3.0 ondersteunen kan je nog wel even vooruit. Pas op het moment dat jij echt een andere geluidskaart nodig hebt, zijn er al weer véél nieuwe op de markt die véél meer kunnen. Nu een nieuwe kopen terwijl je een hebt zou zonde zijn van je geld.

MAAR, als je er toch vanaf wil, wil ik hem wel van je overkopen :) serieus!

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Nou je een niet optische kabel gaat ten koste van je geluid = nl niet digtaal meer.
Wat je bedoelt is dat je een gewone minijack aansluit op je uit, en dan in je optical in op je minidisc.

Je kan het doen, alleen je geluid is dan wel zeer slecht. Ik heb thuis hetzelfde probleem, dus ik hang em maar steeds op me werk aan de computer aan de soundblaster live plat. optical uit, bij gebrek aan geld voor een geluidsksaart met optical uit.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik zou hem ook niet wegdoen.... Ik heb zelf een Terratec Xlerate Pro, maar die gaat voor geen goud weg hoor!!!.. (voor een heel hoog bedrag natuurlijk wel. Ik ben geen dief van mijn portomoneeeeee)

Bas

Tjielp... een vogel.

Pagina: 1