[3DSMAXr4] wat kan dit zijn....

Pagina: 1
Acties:

• MiezeL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 08:40
Hoi,

Ik volg deze tuto (ja ik ben nog n00b):
http://www.3dcafe.com/asp...x/modelbook/modelbook.asp

Nou ben ik al een tijdje bezig maar hij doet heel vreemd wanneer ik de modifier FFD 4x4x4 aanroep.

Hier een scrnshot:

http://www.spell-bound.nl/err.jpg

argh dat heb ik weer.....

• MiezeL
hmm weet niemand hier antwoord op of gewoon niet geinteresseerd ofzo

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

segmenten vergroten

de betaler vervuilt

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

nee, meer segmenten maken. modify > properties. als er ergens nu een getal van in de 4 bij staat, maak er maar gauw 8 van of zo.

teveel zooi, te weinig tijd

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Yoozer schreef op 07 september 2002 @ 11:13:
nee, meer segmenten maken. modify > properties. als er ergens nu een getal van in de 4 bij staat, maak er maar gauw 8 van of zo.
dat zei ik. Vrij simpele rtfm vraag.

de betaler vervuilt

• MiezeL
moet je wel een fm hebben:P maar die heb ik nu. Emmm 3dsmax 4 Bible:D 1500 pagina's leesvoer.

thnx iig

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

MiezeL schreef op 07 september 2002 @ 11:18:
moet je wel een fm hebben:P maar die heb ik nu. Emmm 3dsmax 4 Bible:D 1500 pagina's leesvoer.

thnx iig
die manual zit ook onder de "F1" toets ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Razorfist schreef op 07 september 2002 @ 11:36:
[...]

die manual zit ook onder de "F1" toets ;)
:+ lol

de betaler vervuilt

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Nee, dit ligt volgens mij toch niet aan het aantal segmenten, dat is te zien aan een aantal dingen in dat onderste plaatje:
-bij weinig segmenten zou je een hoekige versie van de FFD-box krijgen, nu zit er voorin een hak naar beneden die helemaal niet klopt met de FFD-box;
-de belichting van het bovenvlak klopt niet met de vorm die het zou moeten hebben als het zou kloppen met het voorvlak;
-het achterste vlak blijft vreemd rechtop staan en er boven uit steken en nog wel in het zwart ook?!

Post eens een wireframe, want ik kan niet goed zien wat de oplossing wel is.

Misschien heb je je FFD-box zo ingesteld dat hij niet op alle vertices invloed heeft?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• MiezeL
emm niet dat ik weet. zal ff nieuwe scrnshot maken mom

• MiezeL

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Duidelijk genoeg polygonen voor de curve die je wilt. Het probleem kan hem volgens mij zitten in twee dingen:

-Je FFD-box-modifier omsluit niet de gehele mesh. Maak de start-box dus iets groter (dat doe je dus NIET door de punten te verschuiven, maar door één van die andere sub-objects, ik weet de naam even niet).

-Logischer lijkt het me dat het een error is met de FFD-box, ik weet uit ervaring dat de FFD-box in MAX2 erg buggy was, misschien is dit daar een restje van? Dat loste ik toen in ieder geval altijd op door een beetje te spelen met de side segments van het object zelf en met het aantal segments van de FFD-box-modifier. Net als met boolean-problemen dus.

(Ik snap trouwens niet waarom er zoveel polygonen in de zijkant zitten, maar je zult wel 3d-bladzijden willen maken ofzo? Lijkt me lichtelijk verspilling zo.)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• MiezeL
ja met noise gedaan. Met moet namelijk een boek worden. klik die link maar van 1e post daar zie je onderaan wat het moest worden.

omsluiten doet ie geloof ik wel helemaal. Verder zal ik dat andere ff proberen. tnx again
Pagina: 1