Toon posts:

[98+XP] Dial up XP sharen onder 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een netwerk met 3 pc's (2x windowsXp en 1x windows98)

Aan pc1 (xp) zit een modem die ik heb geshared mbv Internet Connection Sharing.
Op pc2 (xp) staat dan mooi onder 'Network Connections' de gesharede connectie van pc1. Ik kan daar dus nu verbinding maken en verbreken...

Nu wil ik dit ook graag onder windows 98 hebben, maar daar vind je natuurlijk die connectie niet onder 'Network Connections'. Toch wil ik graag via windows98 een gesharede connectie van XP kunnen gebruiken, dus een verbinding maken en verbreken op mijn commando.

Ik kan natuurlijk wel gebruik maken van WinVNC of iets dergelijks maar ben eigenlijk op zoek naar iets beters.
owja : windowsXP installeren op pc3 is geen optie.

Dus als iemand weet hoe je een gesharede XP dialup verbinding maakt en verbreekt onder windows98....
bvd

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Is het de moeite wel waard?? Je zal nooit de volle downstream terugkrijgen in zo'n geval, flink langzaam dus.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Maken kan wel onder 98 maar verbreken iig niet. Op de 98 bak bak in TC/IP instellingen instellen op verkrijgen automatisch ip adres

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kun je geen netwerk-installatiediskette aanmaken? Dat werkt bij mij perfect...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jongens, volgens mij wil hij alleen een manier hebben om de geshared connectie te verbreken?
Dus als iemand weet hoe je een gesharede XP dialup verbinding maakt en verbreekt onder windows98....
Volgens mij moet je dan naar een ander pakket toe dan ICS.

Denk overigens dat dit meer een vraag is voor Network Troubleshooting

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Fanaat schreef op 06 september 2002 @ 20:46:
Maken kan wel onder 98 maar verbreken iig niet. Op de 98 bak bak in TC/IP instellingen instellen op verkrijgen automatisch ip adres
Dat hoeft nog niet eens, gewoon 'Establish a dial-up connection whenever a computer on my network attempts to access the Internet' aanvinken en hij maakt wel connectie...
blackd schreef op 06 september 2002 @ 20:51:
Jongens, volgens mij wil hij alleen een manier hebben om de geshared connectie te verbreken?

[...]

Volgens mij moet je dan naar een ander pakket toe dan ICS.

Denk overigens dat dit meer een vraag is voor Network Troubleshooting
Ik zal al te twijfelen....sorry...
Maar inderdaad, ik zoek dus ook iets om die verbinding te verbreken.
Maar elke keer als een programma iets van internet af wil halen gaat ie connecten op pc1, dat is dus ook niet echt de bedoeling....

Verwijderd

Topicstarter
Dag later O-) : SCHOP
Pagina: 1