M'n hdd doet errug vaag en eng..

Pagina: 1
Acties:

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-02 11:02
Laat ik bij het begin beginnen. Ik weet niet of dit gerelateerd is, maar eerst pakte hij m'n harde schijf(en) niet bij het opstarten. Dat wil zeggen: of de C schijf (maxtor 20 gb) wel en m'n D,E,F,G niet (30GB maxtor) of de BIOS kwam niet verder dan "detecting IDE devices" waarna ie 2 korte piepjes gaf en de bot niet verder ging.
Sinds niet al te lang valt me op dat als ik bv defragmentatie of virusscan doet m'n hdd opeens vreemde geluiden maakt á la "kraaak..kraaak................kraaak..kraak". Normaal in windows heb ik geen problemen. Dit gebeurt alleen bij de 20gb maxtor.

ik gebruik win 98 SE (en BeOS R5) en heb een AK72 mobo (AOpen), een Athlon 700Mhz, 320MB ram en een tnt2 vid kaart. Heeft iemand enig id wat dit is?! :?

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

s.m.a.r.t. utility in de bios aanstaan?

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• The Dutch Dude
heeft m'n hdd niet volgens mij, en het staat ook nergens in de bios..

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Verwijderd

ik zou maar snel backupen en die hdd terug brengen

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
"kraaak..kraaak................kraaak..kraak"
That is bad! Really bad! Gefeliciteerd je bent het gelukkige slachtoffer van Bad Sectors. Oftewel je harde schijf zal steeds meer kraak kraak zeggen en uiteindelijk het loodje leggen.

Als je garantie hebt, moet je zo snel mogelijk teruggaan. Heb je geen garantie?? Dan kun je je schijf formatten en bad clusters wegschrijven (lees: niet meer gebruiken). Of low level format.

-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de OM FAQ. Daarin staat een linkje om het Powermax tooltje van Maxtor te downloaden. Daarmee kun je je harddisk controleren.

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:17

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Maar als je je hd niet meer aan de praat krijgt, dat wil zeggen, de bios pakt 'm niet, hoe wil je 'm dan controleren met enige software ?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-03 17:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Super_Grover schreef op 07 september 2002 @ 11:50:
Maar als je je hd niet meer aan de praat krijgt, dat wil zeggen, de bios pakt 'm niet, hoe wil je 'm dan controleren met enige software ?
Omdat powermax niet boeit wat de bios zegt.
Die struimt gewoon de IDE poorten af en ziet:
He, een maxtor die kan ik wel eens gaan checken. :)

• The Dutch Dude
Hij pakt um wel, maar meestal pas na een aantal keren opniuw proberen te booten.
Ik ben al aan het backuppen (altijds, meer backuppen dan ik normaal doe), en ga eens kijken of ik um niet kan gaan formatten binnenkort. En is een low level format niet erg slecht voor je HDD? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je er een moderne HDD mee kunt vermoorden...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het Powermax diagnose tooltje een foutmelding geeft, dan heb je het volle recht op een nieuw harddiskje. Ik zou dit maar eerst eens checken eer je een lowlevel doet :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 07-09-2002 12:33 . Reden: typo ]

• The Dutch Dude
ok, de C schijf bleek een IBM te zijn (altijd ged8 dat het een maxtor was). De IBM en Maxtor utilities over de schijven van bijbehorende merken gegooid, de meest uitgebreide tests uitgevoerd, en er was niets mis met de IBM. De Maxtor kreeg wel een fout bij de SMART test. Dat is vreemd, want ik weet zeker dat het de IBM is waarvan het gekraak afkomt (de virusscanner en defragmentatie op uitvoerde ten tijde van het begin van het gekraak). Bij de SMART foutmelding staat verder niets over de aard van de gevonden fout, en ik denk dat het komt omdat die schijf geen SMART ondersteunt, zover ik weet (net als de IBM), en de test er dus van uitgaat dat er iets mis is als hij de test uitvoert...

Verwijderd

The Dutch Dude schreef op 06 september 2002 @ 20:36:
heeft m'n hdd niet volgens mij, en het staat ook nergens in de bios..
je heb wel smart! op je hdd :)

mijn 3.2 gig Samsungetje in me p166@233 zelfs al :) ( bios heb ut dus ook! )
Pagina: 1