Toon posts:

[XP] page file in non paged area

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Die melding verschijnt me veel te vaak in een mooi blauw scherm :(
Zodra ik een spel ga spelen of iets dergelijks, loopt win xp vast, en geeft hij deze melding.
- nieuwe detonator's, VIA-drivers e.d. geprobeerd.
- De instellingen van de page-file zelf heb ik niets aan aangepast.
- chkdsk en defrag leveren niets op.

Het enige wat nog kan is dat het aan de laatste bios-update ligt, maar dat kan ik niet testen, want ik kan op de EPOX site nergens meer "oudere" bios-en vinden :(.
Maar zijn er meer mensen die dit probleem hebben opgelost?
want dit is zwaar frustrerend.
relevante spec's:
AMD TB 1200
256 MB @133 SDRAM
IBM deskstar 40 gig @ 7200
mobo: EPOX EP-8kta3+

Thnx.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je je geheugen getest? www.memtest86.com

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10

L0g0ff

omg

probeer je pagefile dan eens te verplaatsen (of denk ik nu te sim-pel).

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

OhMyGod schreef op 06 september 2002 @ 20:29:
probeer je pagefile dan eens te verplaatsen (of denk ik nu te sim-pel).
De foutmelding is: "page fault in non-paged area"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Brahiewahiewa schreef op 06 september 2002 @ 20:37:
[...]

De foutmelding is: "page fault in non-paged area"
Wat meestal betekent dat je fysieke geheugen stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
ok: ik heb die memtest86 laten draaien. geen fouten gevonden (nog niet). Maar ik kan ook een aantal optie's kiezen. : blackd, hoe kun je al die optie's het beste aflopen met die tests? B.v. ECC, en cached.. Ik zal hem de hele middag laten testen, en dan komt er misschien wat uit...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet nu iets meer:
Na een poosje testen, kwam er een fout tevoorschijn.
Maar ik weet niet of het "normaal" is, dat een geheugen-adres soms een fout geeft. Ik denk het niet, maar voor ik nieuw geheugen ga kopen, wil ik dat eerst wel ff zeker weten.
Ik kan ook nog de "fout omschrijving"van die test posten, maar ik denk niet dat het nodig is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Meteen nieuw geheugen kopen is misschien overdreven, straks ligt het aan je mobo :P Probeer dus eerst even geheugen te lenen om te testen.

Dat het een tijd kan duren voor een fout wordt gevonden klopt wel, simpelweg van een 0 een 1 maken en kijken of het even later nog steeds een 1 is, zal niet genoeg zijn om zeker te weten of het geheugen goed is. Maar een halve dag is meestal zat.

Hoe is de temperatuur? Aangezien je zegt vooral bij spellen problemen te krijgen kan het best daar aan liggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
de temperatuur is idd de laatste tijd wat aan de hoge kant: door stof? en door een nieuwe IBM schijf @ 7200 rpm. stressed is de cpu rond de 62 graden en de kast 35. (zomer, dat scheelt ook natuurlijk) Maar ik moet inderdaad even een geheugenbankje van iemand lenen o.i.d.
/offtopic
het valt me de laatste tijd nogal tegen om de AMD-procjes goed cool te krijgen. Ik heb een aantal pc's in elkaar gezet voor vrienden, en dat heeft nog aardig wat tijd en moeite gekost. die van mij was in het begin aardig cool :) maar doordat mijn kast nu aardig volgebouwd is, wordt dat steeds minder + ik heb al een case-fannetje extra... Warmte is een grote vijand van pc's in elk geval :)
/offtopic
Pagina: 1