• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31
mijn opa verzameld wijn etiketten.
hij heeft er nu een slordige 15000 and counting.

Nu gaat hij altijd alle glasbakken in de buurt af om te kijken of er nog een nieuwe tussen zit.
aangezien het er nu zoveel zijn, kom tt geregeld voor datie ze voor nix mee neemt.

Nu zat hij te denken aan een Psion oid, zodat hij bij de glasbak kan zoeken of hij het eticket al heeft.
3 jaar geleden had hij daar ook al naar gekeken, maar toen hadden ze niet genoeg ruimte voor 15000 regels.

het liefst moet hij ook niet te ingewikkeld zijn, aangezien menneer ook een dagje ouder is en niet alles meer snapt.

welk merk/type is handig en heeft genoeg geheugen?
graag jullie advies

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De Psion 5 MX is een hele goeie handheld. Hij heeft een goed en groot toetsenbord en een groot helder scherm met backlight.

Het geheugen is uitbreidbaar met flashcards.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55
Wellicht dat men ook direct een suggestie kan doen voor geschikte software op de handheld die men aanraadt, want 15000 regels houd je niet eventjes bij met een kladblok applicatie.

• DrNizeGuy
Rukapul schreef op 06 september 2002 @ 20:16:
Wellicht dat men ook direct een suggestie kan doen voor geschikte software op de handheld die men aanraadt, want 15000 regels houd je niet eventjes bij met een kladblok applicatie.
precies. het moet dus ook een goede zoek functie hebben. ik neem aan dat er wel een database achtig progje voor is

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
acces gewoon, dat is er toch wel voor een handheld ? is daar best krachtig genoeg voor denk ik

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 15:05

mr_fragle

Don't forget the guide

Hmmz, leuke hobby :)
Verder weet ik eigenlijk niks, maar viel me op :)

Misschien een id om een site te maken (zoek functie) waar wij kunnen vinden wat ie al heeft, misschien dat mensen wel wat opwillen sturen dan :)

Past toch wel in een envaloppe :)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Ik zou een Psion5MX kiezen, ben zelf in het bezit van een en het is een degelijke/simpele palmtop..... 2e hands ook goedkoop te krijgen. ;)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:48
of als je wat meer geld wil een nokia9210, bij nokiasoftware market genoeg shareware voor te krijgen. Ik heb momenteel een proggie met daarin 740 cocktail recepten ;)
etiketten moeten er ook in kunne lol

Verwijderd

Voor dit doel zou ik toch eerder een 5mx dan een 9210 nemen, aangezien de database bij de 5mx (A) ingebouwd zit, en (B) simpeler van opzet is dan de databases die er voor de 9210 zijn (en die je dus ook nog los erbij moet kopen).

• DrNizeGuy
alvast bedankt voor de reacties. ik zal t er met mn opa overhebben.
meer info is nartuurlijk altijd nog welkom :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 12:37

tweakerbee

dus..?

Tsja...Psion is een beetje dood, dus ik zou me toch wel een paar keer bedenken ivm garantie.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Klopt, de support-afdeling in Hoofddorp is opgeheven, maar Psion UK heeft zich verplicht om nog minstens 3 jaar (tot en met 31-12-2004 meen ik) reparaties en garantie te verlenen. Overigens heb ik uit welingelichte bronnen vernomen dat de 5mx nog steeds geproduceerd wordt. En via de site van Psion (www.psion.com) kun je ze gewoon bestellen incl. 2 jaar garantie.

• DrNizeGuy
de garantie en suppot is opzich niet zo belangrijk, alsie maar geschikt is hiervoor.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 10:43
Als je er toch niet meer mee gaat doen is een oregon osaris (136euro bij dixons)
genoeg, hij heeft een heel handig database programmatje waarmee je ook kan zoeken, verder een touchscreen, en ook een toetsenbord. Het geheugen is 16mb, en als dat niet genoeg is, dan kan je met compact flash uitbreiden. ik hem hem ook en het is gewoon een goedkopere kloon van een psion. je opa zal dit verschil niet merken, dus dit zou perfect zijn!
Pagina: 1