Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Verwijderd
Verwijderd
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Verwijderd
Maakt Photoshop dan gebruik van DirectX?saviour schreef op 06 september 2002 @ 19:50:
Kun (kan?) je Fhotoshop dan niet draaien icm WineX?
Verwijderd
maar het heeft zo'n beetje dezelfde filters inderdaad.
en met wine doet photoshop 5.5 het iig voor zo'n 90% (heeft nog wat problemen met kleuren-kiezer geloof ik), en met de nieuwe crossover plugin (die nog uit moet komen) schijnt de nieuwste versie van photoshop ook 100% te werken
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2002 20:19 . Reden: stijlfoutje :) ]
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:53:
Dan probeer je toch de Windows versie van The GIMP. http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/
De win32 versie (van gimp1.2) schijnt wel min of meer brak te zijn (als in crashy enzo). Is iets om rekening mee te houden als je er een mening op wilt baseren.
Ik heb btw nog nooit photoshop aangeraakt of ook maar gezien... Wat ik doe aan grafisch editten (niet bijzonder veel overigens) doe ik altijd in the Gimp...
Gimp: Beter geheugenbeheer bij openen grote foto's (is mijn ervaring, kan ook aan Windows vs. Linux liggen trouwens), heeft ook behoorlijk veel functies.
Het zal wel wennen zijn. Maar idd, probeer het eens uit op Windows!
Ik zou niet zo hard durven zeggen dat The GIMP het wint van Photoshop eerlijk gezegd...maar je kunt er zeker een heleboel mee doen.
Verwijderd
Hoewel met de Gimp ook heel veel kan, is het bij lange na niet een equivalent aan Photoshop.
Photoshop gaat al heel wat jaren mee. En ik moet met recht zeggen dat dit een van de weinige pakketten is die echt het geld waard is. Zeker wanneer je Photoshop gebruikt voor professionele doeleinden.
The Gimp is echter zeker niet slecht. En zeer bruikbaar. Helaas moet ik zeggen dat hier Adobe nog altijd wint. Hetzelfde geldt overigens ook voor Illustrator en InDesign...
achterlijke interface
naja dat is mijn mening
En jij bent natuurlijk afhankelijk van drukwerkM4RTiN schreef op 07 september 2002 @ 00:24:
om maar te beginnen, the gimp kon toen ik het probeerde niet eens cmyk kleuren aan
achterlijke interface
naja dat is mijn mening
(mocht dat toch het geval zijn, gimp2 gaat wel cmyk aankunnen, dit is inderdaad een veelgevraagde feature
'
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vooral om ALLES achter zo'n rechtermuisknop menuutje te gooien, waanzin gewoon.
Maar verder kan er desondanks aardig wat mee.
GIMP 1.3 daarentegen is veel en veel beter vind ik. Mede dankzij de nieuwe mogelijkheden van GTK 2.0. GIMP 1.3 vind ik handiger werken en heeft bovendien meer functies en start sneller op.
Enige nadeel is misschien die rechtermuisknopmenu's. Maja je kunt nou eenmaal geen MDI apps ontwikkelen ala Photoshop met GTK+ (wel met QT btw). Een oplossing zou zijn om tabs te gebruiken zoals Galeon en Gedit dit doen, maar of dat handig is valt maar te betwijfelen. Magoed, ik heb ook wel eens wat gedaan met Photoshop, maar ik vond het altijd een ontiegelijke priegelinterface hebben. Het zoveelmogelijk op een stukje frotten van functies leidt iig niet tot een goeie bruikbaarheid. Doe mij dan maar de opzet van The GIMP.
Ik gebruik GIMP tegenwoordig voor vrijel al het grafisch spul. Ingewikkelde dingen hoef ik toch niet te doen en ik heb er ook helemaal geen verstand van. IMHO is GIMP een heel mooi programma en het zou me niets verbazen als het ooit nog eens Photoshop e.d. in gaat halen.
[deze advertentieruimte is te koop]
Ik wil ook geen MDI eigenlijk. Kan me ook niet voorstellen waar het voor nodig is. Photoshop heeft het ook alleen op windows afaik, en de meeste professionele grafici werken op Macs, die ook geen MDI zut heeft. Ik ben photoshop ook op MacOS gewend, onder windows vind ik het maar onhandig werken eigenlijk.RG© schreef op 07 september 2002 @ 01:41:
Enige nadeel is misschien die rechtermuisknopmenu's. Maja je kunt nou eenmaal geen MDI apps ontwikkelen ala Photoshop met GTK+ (wel met QT btw).
Ik kan op dit moment beter opschieten met The GIMP dan met PhotoShop, juist met het image-menu. Je hoeft je muis niet naar een of andere menubalk te slepen, maar kunt gewoon rechts klikken en je hebt een menu voor je neus. Ik zie er niets mis mee.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Ja en dat werkt lekker.foser schreef op 07 september 2002 @ 01:46:
ach ze rekenen erop dat je na een tijdje alle basisfuncties met keystrokes doet. En vergeet niet dat je GTK menutjes los kan pakken en op de desktop neerzetten, dus alles met de rechtermuisknop moeten doen is lichtelijk onzin.
Verwijderd
De laatste versie (1.2.3nogwat) is nog maar heel weinig gecrasht bij mij onder XP.deadinspace schreef op 06 september 2002 @ 20:26:
[...]
De win32 versie (van gimp1.2) schijnt wel min of meer brak te zijn (als in crashy enzo). Is iets om rekening mee te houden als je er een mening op wilt baseren.
Ik heb btw nog nooit photoshop aangeraakt of ook maar gezien... Wat ik doe aan grafisch editten (niet bijzonder veel overigens) doe ik altijd in the Gimp...
---
Wat ik zelf een groot nadeel vind aan the GIMP is dat je bv geen layers kan samenvoegen in een enkele groep (in een boomstructuur / tree) om vervolgens de mogelijkheid te hebben om die groep dicht te vouwen / open te klappen.
En die ongelooflijk gebruiksonvriendelijke path tools... tja.. zal ik het maar niet over hebben..
En die interface van GIMP 1.2.x is harstikke lelijk.. maar dat is al heel wat beter geworden met GIMP 2.x
Maar tot nu toe heb ik alles nog met GIMP kunnen maken wat met PS ook kan en ik kan nou niet zeggen dat ik zulke simpele plaatjes in elkaar zet..
Verwijderd
Overigens kun je GIMP het beste met je toetsenbord gebruiken. Een heel handig is dat je simpel de toetscommando's zelf kan bepalen door een menu te openen en dan een toets aan te slaan. Die toets roept dan in het vervolg die optie aan.
Verwijderd
Correctie: Hij crasht idd niet veel maar er zitten wel een paar irri bugs in.. als je bv een afbeelding opent uit een bestand dan resized dat dialoog met de layers erin naar een kleiner formaatVerwijderd schreef op 07 september 2002 @ 02:07:
De laatste versie (1.2.3nogwat) is nog maar heel weinig gecrasht bij mij onder XP.
Verwijderd
Het kan wel, namelijk door tabs te gebruiken zonder de bladwijzer. Dit wordt echter ten zeerste afgeraden in de Gtk+- en Gnome Interface Guidelines, en wordt daarom nauwelijks tot niet toegepast in applicaties.RG© schreef op 07 september 2002 @ 01:41:
Enige nadeel is misschien die rechtermuisknopmenu's. Maja je kunt nou eenmaal geen MDI apps ontwikkelen ala Photoshop met GTK+ (wel met QT btw).
MDI is namelijk zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer irritant.