Ik heb een site gemaak. Het lettertype heeft een groote van 2. Maar als iemand naar Beeld>>Tekengrootte gaat en dat veranderd dan klopt mijn pagina niet meer en staat het schots en scheef. Kun je dit met javascript ofzo tegen gaan. Bij het tweakersforum veranderd de groote van de tekst niet. Alleen de copiright gegevens.
dit wil je vast niet horen, maar er komen steeds meer ouderen en slechtzienden/dyslectische mensen online. Die hebben het lettertype graag groter en instelbaar zoals op jouw site, en niet onveranderd zoals op GoT. Je zou beter je paginadesign wat aan kunnen passen, immers is dat het eigenlijke probleem. Stel dat een bezoeker van je site het betreffende lettertype niet heeft, dan zou je pagina ook schots en scheef staan. Of een andere browser etc.
Misschien dat je daar wat aan hebt (of de volgende keer aan denkt)
Misschien dat je daar wat aan hebt (of de volgende keer aan denkt)
offtopic:
zow das mijn goede daad
zow das mijn goede daad
Human Bobby
Verwijderd
CSS is het magische woord. Je kunt een font-size opgeven in pixels bijvoorbeeld, dan blijven de letters altijd even groot.
Ik raad je aan om daar dus eens mee te gaan experimenteren
Ik raad je aan om daar dus eens mee te gaan experimenteren
Daar heb ik wel eens van gehoord. Ik heb dit geprobeerd in Dreamweaver MX. Via CSS toevoegen. Ik heb toen het aantal pix ingesteld maar dat werkte niet. Heb ook in de handleiding gekeken. Maar kwam er ook niet met de handleiding uit. Zou iemand mij kunnen helpen en vertellen wat ik fout doe of mij een CSS mailen.
B.v.d.
B.v.d.
Ik heb al een goede CSS generator gevonden: http://www.leejoo.nl/generators/css_generator.htm. Bedankt voor de tips.
Verwijderd
Hmmm, die link werkt niet. Jongens, wie heeft er nog een CSS op de plank liggen die hij niet meer gebruikt? Mail 'm effe... 
Sorry, niet persoonlijk bedoeld. We hebben het tenslotte allemaal moeten leren. Maar ik vond de vraagstelling toch wel grappig.
Sorry, niet persoonlijk bedoeld. We hebben het tenslotte allemaal moeten leren. Maar ik vond de vraagstelling toch wel grappig.
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
| <style type="text/css">
body {
td { font-size=XXpt }
}
</style> |
Even nog behulpzaam zijn...
Dit gaat in je <head> tag.
(XX veranderen naar bijv. 10 ofzo natuurlijk
Verwijderd
Als je behulpzaam wilt zijn moet je dat wel goed doen imhoVerwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:15:
code:
1 2 3 4 5<style type="text/css"> body { td { font-size=XXpt } } </style>
Even nog behulpzaam zijn...
Dit gaat in je <head> tag.
(XX veranderen naar bijv. 10 ofzo natuurlijk)
Haal je code voor de gein maar effe door de css validator heen
Voor topicstarter:
code:
1
2
3
| <style type="text/css"><!--
body, td { font-size: 10pt; }
--></style> |
Verwijderd
hmm, dit werkt bij mij perfect, die code die ik heb gepost...Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:56:
[...]
Als je behulpzaam wilt zijn moet je dat wel goed doen imho
Haal je code voor de gein maar effe door de css validator heen
Voor topicstarter:
code:
1 2 3<style type="text/css"><!-- body, td { font-size: 10pt; } --></style>
Ennuh, als het maar werkt zeg ik dan. (ok, of je moet het op een manier werkende krijgen dat het gewoon veel kb's meer krijgt, dan zeg ik ook "edit dat even" )
http://www.leejoo.nl/generators/css_generator.htm werkt bij mij wel.Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:25:
Hmmm, die link werkt niet. Jongens, wie heeft er nog een CSS op de plank liggen die hij niet meer gebruikt? Mail 'm effe...
Als het maar werkt in jouw browsertje op jouw operating systempje op jouw computertje?Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:57:
[...]
hmm, dit werkt bij mij perfect, die code die ik heb gepost...
Ennuh, als het maar werkt zeg ik dan. (ok, of je moet het op een manier werkende krijgen dat het gewoon veel kb's meer krijgt, dan zeg ik ook "edit dat even" )
enniewees.. het hele punt was juist dat je de fontgrootte in pixels moest definieren.
code:
1
2
3
| body, td, p {
font-size: 12px;
} |
Maar ga eens een tutorialtje lezen ofzo.
Pagina: 1