Aanmelden bij Active Directory

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:54

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik heb vandaag een computer geïnstalleerd met Windows Advanced Server, deze computer moet dienst gaan doen als server, om een beetje op te oefenen etc. en om wat nieuws te leren, maar nu het volgende probleem.

Ik heb dus Active Directory geïnstalleerd en een Domein aangemaakt, alleen kan een andere computer(werkstation) de domein niet vinden, ook niks bij netwerkomgeving, als ik op de server kijk, kan ik het werkstation wel gewoon vinden.

Hoe zorg ik er nou voor dat het werkstation kan inloggen op de server? Ik heb een gebruiker aangemaakt in het domein, maar als ik netwerkidentificatie doe, dan kan hij het domein op geen enkele manier vinden.

Heeft iemand ideeën waar dit aan kan liggen, of weet iemand een goede site op internet met duidelijke uitleg, ik vind nml. alleen maar bedrijven die het wel even voor je willen aanleggen :?

Het werkstation kan wel pingen naar de server.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Dan moet je die workstation eerst bij het doemin aanmelden...

Verwijderd

Ik neem aan dat je de PC hebt aangemeld op het domain.
Staan de DNS instellingen wel goed op de client ?

Vertel wat meer over je configuratie.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Je kunt ten eerste is proberen om de server te pingen. Heb je DHCP draaien ???

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Het werkt al, had een tikfoutje gemaakt bij DNS, maar nu het volgende probleem, ik heb nu een vast ip-adres ingevuld (192.168.1.7), maar ik het een DHCP draaien, dus zou hij automatisch een ip-adres moeten krijgen, maar dat gebeurt echter niet.

Hij komt ook in een ander subnetmask terecht als ik zeg, dat hij het ip-adres automatisch verkrijgt, iemand een oplossing?

Verwijderd

sniper20 schreef op 06 september 2002 @ 19:41:
Je kunt ten eerste is proberen om de server te pingen. Heb je DHCP draaien ???
Het werkstation kan wel pingen naar de server
...

Verwijderd

Wie heb je een vast IP gegeven (client of server)

Je moet de DHCP wel eerst authoriseren in AD voordat de DHCP server leases gaat uitgeven.

Dat andere subnet is zeker in de vorm van 169.254.x.x ?

Dat betekent dat hij de DHCP niet kan vinden of te wel de DHCP is hoogst waarschijnlijk niet geauthoriseerd en up and running.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2002 19:58 . Reden: typo ]

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:52:
Wie heb je een vast IP gegeven (client of server)

Je moet de DHCP wel eerst authoriseren in AD voordat de DHCP server leases gaat uitgeven.

Dat andere subnet is zeker in de vorm van 169.254.x.x ?

Dat betekend dat hij de DHCP niet kan vinden of te wel de DHCP is hoogst waarschijnlijk niet geauthoriseerd en up and running.
Het subnet wat hij krijgt bij automatisch aanmelden is 255.255.0.0 i.p.v. 255.255.255.0 waar de server op draait.

Hmm, ik zal eens gaan zoeken hoe dat authoriseren werkt, iig vast bedankt voor de tip.

Bij het opstarten van de client blijft de pc, nu best lang hangen bij het laden van beveiligins-instellingen ofzoiets, kan goed 2 tot 3min. duren.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Kan iemand mijn vertellen hoe ik die DHCP kan authoriseren ? want ik krijg het niet voor elkaar elke keer krijg ik een subnetmask van 255.255.0.0 i.p.v. 255.255.255.0, nogal logisch dat hij dan de server niet ziet :|

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1