Niet-Grafische Rekenmachine's

Pagina: 1
Acties:

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een niet grafische rekenmachine, deze voor school... (oude stijl wis B :()
Niet toegestaan is het gebruik van apparaten die:
a. op het lichtnet aangesloten moeten worden
b. tijdens het examen opgeladen moeten worden
c. geluidsoverlast bezorgen
d. zijn voorzien van een schrijfrol, alarminstallatie, dan wel zend- en/of ontvangstmogelijkheden
e. alfanumeriek zijn
f. grafieken kunnen weergeven in het afleesvenster
Nu was er hier al een topic over geweest. Maar hier kon ik niet bepaald het antwoord vinden :(

Ik heb al eentje gevonden, namelijk de Casio FX-991MS.

alleen zie ik hem maar nergens te koop :(
ik zou het errug gaaf vinden als iemand deze ergens te koop heeft gezien of nog een andere goede rekenmachine heeft gezien met zoveel mogelijk functies >:)

offtopic:
Weet nou alleen niet of ik in het goede forum zit :/

Verwijderd

Zijn dat niet gewoon de normale standaard casio's die altijd van de v&d liggen ?

• Glock
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:32:
Zijn dat niet gewoon de normale standaard casio's die altijd van de v&d liggen ?
geloof het niet... waren die dan ook met 2-regel dislplay etc :?
edit:
het gaat er dus min of meer om, dat ik gewoon nog zoveel mogelijk functies op de rekenmachine wil, ik heb ook nog wel zo'n normaal brak ding dat net aan alle benodigde fucnties heeft die verplicht zijn uit de brugklas, maja, solver etc is af en toe toch wel handig :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik zelf heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.casio.co.jp/edu_e/product/common/colseup/images/up_fx82tl.jpg
lekker groot zo :P

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je gaf zelf eigenlijk best wel de goede, de 991MS is een opvolger van de FX82-TL.
Dit is de lichtenergie versie, en nogal lastig te krijgen hier.
De mainstream versie is de FX-82MS.
Deze was in het begin even lastig te krijgen, maar nu ligt hij hier (Den Helder) volop bij de Bruna's :)

• Glock
  • Niet online
The_tWiStEr schreef op 06 september 2002 @ 19:42:
Je gaf zelf eigenlijk best wel de goede, de 991MS is opvolger van de FX82-TL.
Hij was in het begin even lastig te krijgen, maar nu ligt hij hier (Den Helder) volop bij de Bruna's :)
nou... opvolger... :) zit nog wel een heel wat andere modellen tussen hoor ;) maar ik zal bruna wel ffies checken
* Glock hoopt dat ie em ziet :)

edit:
op hun site hebben ze natuurlijk helemaal geen rekenmachine's geplaatst :( |:(
en ik heb natuurlijk het liefst die 991MS ;) >400 functies :+ maar als die oude modellen al lastig te verkrijgen zijn :(
/me zal iig van de week maar langs de bruna in castricum gaan dan

en anders scheelt het maar 150 á 200 functies, kank mee leven :)

• the_tWiStEr
  • Niet online
Ik bedoelde dat je vroeger bij ons op de school die FX82-TL moest hebben, en nu de 82-MS.
Bij Bruna hing ook een briefje, dat de TL uit de handel is gehaald en de MS ervoor in de plaats is gekomen O-)

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 12:15
Ik ben 1 van de weinige op onze school die rondloopt met een TI83-PLUS......de Casio is namelijk verplicht, maar ik weiger met dat k*t ding te werken :P

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 20:45
Hielkej schreef op 06 september 2002 @ 19:38:
ik zelf heb deze:
[afbeelding]
lekker groot zo :P
me 2, zolang ie maar sin cos tan enzo kan berekenen is het wel ok :)

• the_tWiStEr
  • Niet online
Red Nalie schreef op 06 september 2002 @ 19:56:
Ik ben 1 van de weinige op onze school die rondloopt met een TI83-PLUS......de Casio is namelijk verplicht, maar ik weiger met dat k*t ding te werken :P
Maarja, jij bent een prutsr, ik heb tenminste de zwarte Casio CFX9850+ en niet die versie met Bart-Smit frontje :P
Afbeeldingslocatie: http://www.casio.com/images/d/CFX-9850GBPLUS_ab2.jpg
Oh ja, ik heb in totaal nu al 80 keer gelinked, elke keer als ik in de plaza sta met m'n kabel en m'n calc staan er gelijk 15man om me heen 'mag ik dat spelletje ook'
(Allemaal snake verslaafde sl*tjes :9)

(En je icon is best wel overcropped :P)

[/zwaar offtopic]

Hopelijk vindt je hem bij de Bruna :) (Hij is trouwens 12.5 euro)

[ Voor 0% gewijzigd door the_tWiStEr op 06-09-2002 20:03 . Reden: Quote vergeten :d ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik heb ook een Ti83+ met PC-link , ik dacht er eerst aan om 2e hands zo'n Casio te kopen met kleurenscherm , maar eigenlijk maakt het mij toch maar de ballen uit en u moet ik ook ni dat boekje doorzoeken voor iets op te lossen .

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:59

tozzke

aka tozzert

bij ons MOESTEN we een grafische rekenmachine aanschaffen voor school....
dus hebben wij het zo gespeeld dat we het ook bij examens mochten gebruiken (er waren zelfs leraren die vonden het al knap als je al kon "programmeren" in die dingen :p )

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
2 regelige dinge kun je hier zo bij de kijkshop halen, wel niet precies dezelfde als die jij aanwees, maar met batterijtjes (die overigens heeeeel lang meegaan)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Pagina: 1