Toon posts:

Mijn eigen forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit forum qua lay-out overnemen? Net zoiets als FDT forum. die lay-out vindt je op vele andere forums. Mag/kan ik deze lay-out gebruiken voor mijn eigen forum? en zo ja, kost het me wat en hoe werkt het?

P.s Sryy, maar ik wist niet waar ik dit moest plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 13:09
ik zou het in LA gepost hebben

edit: heb move aangevraagd

[ Voor 0% gewijzigd door gomaster op 06-09-2002 19:25 . Reden: move aangevraagd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
uh nou op www.parse.nl kun je m kopen.

beter nog hier:
http://www.parse.nl/index.php?PageID=88

[ Voor 0% gewijzigd door insan1ty op 06-09-2002 20:11 . Reden: prijsjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

9 van de 10 forums zien er zo uit :) Maar hmm save pagina als? en dan de html aanpassen zodat ie precies wordt zoals je wilt met je eigen plaatjes en zo? Ik denk dat 9 van de 10 (forum) layouts zo worden gemaakt. Wees alleen voorbereid op een topic in LA dat "er is weer een forum die de layout van GoT heeft gejat"... :/ Maar ja die krijg je toch wel als je ook maar een beetje dezelfde kleurstelling neemt.

PS ik neem aan dat je niet ook precies de javascripts wilt gebruiken? maar dat je puur de look wil hebben, user-icoontje links, reply knop ed rechts... letterlijk save as (incl javascripts) en dat inbouwen in je eigen forum is wel een beetje lame, dan is het echt een letterlijk kopie alleen met andere inhoud

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tipje, download geheel gratis phpbb, op www.phpbb.com, dat kan je net zo skinnen, zodat het eruit ziet als dit forum, en is een stuk goedkoper!!!! Wat een prijzen.....! Stelletje afzetters, zeker broertjes van Bill Gates....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 21:29:
Tipje, download geheel gratis phpbb, op www.phpbb.com, dat kan je net zo skinnen, zodat het eruit ziet als dit forum, en is een stuk goedkoper!!!! Wat een prijzen.....! Stelletje afzetters, zeker broertjes van Bill Gates....
Ik vind een 1000 euro voor een forum als dit eerlijk gezegd een schijntje. Jij rekent in blikje doperwten bij de supermarkt prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

--> LA dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sdomburg schreef op 06 september 2002 @ 21:32:
[...]

Ik vind een 1000 euro voor een forum als dit eerlijk gezegd een schijntje. Jij rekent in blikje doperwten bij de supermarkt prijzen...
Hoe zit het eigenlijk met die active users?
Hier op GoT zijn er zeker 5000 tegelijk actief, hoeveel betaal je daar per user meer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:42
hier stond onzin

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er is ook een "unlimited" licentie. Maar afiak gebruikt T.net geen standaard contract.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:07
jadjong schreef op 06 september 2002 @ 21:35:
[...]

Hier op GoT zijn er zeker 5000 tegelijk actief, hoeveel betaal je daar per user meer voor?
Op topuren zit GoT AFAIK op 800-1200 users tegelijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wouter Tinus schreef op 06 september 2002 @ 21:40:
Er is ook een "unlimited" licentie. Maar afiak gebruikt T.net geen standaard contract.

Nope, dat zou alleen al betekenen dat we niet mee konden en mochten devven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-10 20:20
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:21:
Net zoiets als FDT forum. die lay-out vindt je op vele andere forums.
Wat is een FDT/FDT forum :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 08-10 20:47
Hoe kan ik dit forum qua lay-out overnemen? Net zoiets als FDT forum. die lay-out vindt je op vele andere forums. Mag/kan ik deze lay-out gebruiken voor mijn eigen forum? en zo ja, kost het me wat en hoe werkt het?

P.s Sryy, maar ik wist niet waar ik dit moest plaatsen

Software, daar weet ik niet zoveel van, de lay out gebruiken....tsja.....je kunt je laten inspireren door GoT, je mag gebruik maken van een aantal smiley's, maar dat is het dan ook wel. Het gebruik van bijvoorbeeld henk, of andere GoT specifieke zaken is iets waar we niet snel aan beginnen. Je kan het altijd proberen door aan het MT toestemming vragen voor gebruik van e.e.a.

offtopic:
Je kan het ook niet doen, dan krijg je tzt mail van yours truly >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38

chem

Reist de wereld rond

* chem onderdrukt een reply hier... :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hoe kan ik dit forum qua lay-out overnemen?
'k Denk dat je zou moeten vertellen wat je daaronder verstaat. Het basis-idee (usericon, username, ondertitel en status) vind je namelijk bij bijna elk forum terug, dus daar heeft T.net niet veel mee te maken en dat zou je vrij moeten kunnen gebruiken. Als je dingen als kleurstelling en het uiterlijk van de randen e.d. wilt overnemen moet je ws. wel toestemming vragen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

intoxicated schreef op 07 september 2002 @ 12:12:
[...]
'k Denk dat je zou moeten vertellen wat je daaronder verstaat. Het basis-idee (usericon, username, ondertitel en status) vind je namelijk bij bijna elk forum terug, dus daar heeft T.net niet veel mee te maken en dat zou je vrij moeten kunnen gebruiken. Als je dingen als kleurstelling en het uiterlijk van de randen e.d. wilt overnemen moet je ws. wel toestemming vragen.
Toestemming vragen voor kleuren :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Destruction schreef op 07 september 2002 @ 12:50:
De blauw/paarse (wat is het eigenlijk :?) kleur is speciaal voor GoT ontwikkeld, wist je dat niet? Vroeger had je 16 miljoen kleuren, nu dus 16 miljoen + 2 :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Destruction schreef op 07 september 2002 @ 12:50:
[...]

kleuren != kleurstelling.

Op het moment dat je dezelfde kleurstelling gebruikt (zelfde kleurencombinaties, in een gelijk uiterlijk), dan kan ik me voorstellen dat mensen op dat moment aan copyrightschending doen, omdat er dan niet echt meer een onderscheid is tussen de (in dit geval) beide fora's.

Stel dat hij de smileys zou overnemen, en dezelfde paarse lay-out (gele balk bovenaan, etc..) zou nemen, dan zou het op dat moment niet echt meer meteen duidelijk zijn op welke site je surft. Op dat moment heb je de lay-out overgenomen, en lijkt het mij een geval van copyrightschending.

Zou hij echter paars gebruiken in zijn site, dan lijkt me dat geen probleem, zolang de kleurstelling maar niet al te zeer overeenkomt.

[disclaimer] Ik zuig dit geheel uit mijn duim, maar dit zou ik me kunnen indenken :P [/disclaimer]

[ Voor 0% gewijzigd door Renegade op 07-09-2002 12:57 . Reden: typo ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Renegade schreef op 07 september 2002 @ 12:57:
[disclaimer] Ik zuig dit geheel uit mijn duim, maar dit zou ik me kunnen indenken :P [/disclaimer]
Maar je hebt wel gelijk. Het is verboden om binnen dezelfde branche een kleurstelling te gebruiken, wanneer dat aantoonbaar tot verwarring kan leiden. Oftewel, wanneer jij een luchtvaartmaatschappij begint met de paarse GoT-kleur, kan niemand je wat maken. Wanneer je echter de lichtblauwe KLM-kleur gebruikt is dat wel degelijk verboden. En als jij een forum in de KLM-kleur maakt, is dat weer wel toegestaan :)

Dus, Destruction en Crazy_D, kleurstelling valt wel degelijk onder beeldmerk/logo en kan dus juridisch beschermd zijn.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

intoxicated schreef op 07 september 2002 @ 14:55:
Maar je hebt wel gelijk. Het is verboden om binnen dezelfde branche een kleurstelling te gebruiken, wanneer dat aantoonbaar tot verwarring kan leiden.
Valt een forum over muziek (om maar iets te noemen, zolang het maar niet computer-related is zoals GoT) in dezelfde branche als t.net/got? De overeenkomt is het forum, het verschil is het onderwerp. Imho is het dus een andere branche.

Er zouden dan trouwens ook wel weinig kleuren overblijven voor je forum want dat zou in houden dat ieder forum een andere kleur moet hebben (tenminste, de ubb-like fora zoals got) en 16 miljoen lijkt wel veel... :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rofl, Parse heeft hdeze layout ook maar gewoon gejat van Tweakers bv die het ook weer hebben gejat van ubb die het ook weer hebben gejat van enz enz... Parse verkoopt de techniek, niet de layout.

Precies dezelfde kleuren gebruiken is weer een ander verhaal, maar dan nog kan Tweakers bv je niets maken (immers, het gaat om een combinatie van enkel 2 kleuren, en zo uniek is die combi niet meer als je bedenkt dat er duizenden zoniet miljoenen fora bestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
sdomburg schreef op 06 september 2002 @ 21:32:
[...]

De prijs valt in principe mee maar bijna niemand valt in de doelgroep. Webmasters van sites met bijv 5000 hits en minder per dag zijn prima af met één van de talloze gratis boardjes die ook prima funtioneren en waar ook alles ingesteld kan worden (phpbb2 is bijv een goede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 500 Euro's maak ik hem wel voor je (copy / paste) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

dit forum bestaat uit templates! En dat was vast veel werk!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AW_Bos schreef op 08 september 2002 @ 10:19:
dit forum bestaat uit templates! En dat was vast veel werk!
joh! echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op 06 september 2002 @ 21:35:
[...]

bullshit, er zijn op got echt geen 5000 users tegelijk actief

wat betreft layout, bijna alle forums hebben een zelfde soort layout, daar zit echt geen copyright op, als je exact precies kleuren, hoogtes, breedtes, plaatjes etc gaat jatten van hier dan wel

verder is er diverse gratis forum software wat imho niets onderdoet aan het forumsoftware van hier, het enige verschil is dat deze forumsoftware aardig op maat gemaakt is en de gratis forums natuurlijk niet, die bevatten vaak dingen die je toch niet nodig hebt en dingen die je wel wil net weer niet. Maar kwalitatief gezien doen ze echt niet onder en sterker nog, in veel situaties z elfs beter zijn.

Kijk eens op www.phpbb.com www.yabb.info etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nelis schreef op 08 september 2002 @ 00:15:
Rofl, Parse heeft hdeze layout ook maar gewoon gejat van Tweakers bv die het ook weer hebben gejat van ubb die het ook weer hebben gejat van enz enz... Parse verkoopt de techniek, niet de layout.
Deze layout is "van ons" (en ja, afgeleid van ubb, maar niet kwa kleurstelling natuurlijk) en hier hebben we ook expliciet om gevraagd (eerst maar es alleen de software veranderen, niet gelijk het uiterlijk ook nog es).
Precies dezelfde kleuren gebruiken is weer een ander verhaal, maar dan nog kan Tweakers bv je niets maken (immers, het gaat om een combinatie van enkel 2 kleuren, en zo uniek is die combi niet meer als je bedenkt dat er duizenden zoniet miljoenen fora bestaan).

Dat zal er vanaf hangen hoeveel het erop lijkt en hoe veel de betreffende site op ons lijkt (dus niet alleen uiterlijk, maar ook kwa doelgroep en geboden content).
Nelis schreef op 08 september 2002 @ 00:22:De prijs valt in principe mee maar bijna niemand valt in de doelgroep. Webmasters van sites met bijv 5000 hits en minder per dag zijn prima af met één van de talloze gratis boardjes die ook prima funtioneren en waar ook alles ingesteld kan worden (phpbb2 is bijv een goede).
Er lopen wel degelijk mensen hier rond die in de doelgroep van parse vallen, maar het hele "testen of het met 50.000 gebruikers werkt" is ook een belangrijk punt natuurlijk.

Er zijn sinds de introductie daarvoor vele punten geoptimaliseerd en de grootste vertragingsboosdoener is nu de fileserver (ja we zijn met oplossingen bezig daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 12:13:
bullshit, er zijn op got echt geen 5000 users tegelijk actief

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je "actief" definieert :)

Letterlijk tegelijkertijd zal dat wel zo tussen de 100 en 500 zijn (afhankelijk van hoe je het test kan het evt zelfs nog meer zijn natuurlijk), kwa totaal aantal mensen dat op een dag reageert zijn dat er tussen de 2000 en 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op 08 september 2002 @ 12:49:

[...]

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je "actief" definieert :)

Letterlijk tegelijkertijd zal dat wel zo tussen de 100 en 500 zijn (afhankelijk van hoe je het test kan het evt zelfs nog meer zijn natuurlijk), kwa totaal aantal mensen dat op een dag reageert zijn dat er tussen de 2000 en 5000.
jah okee heb je gelijk in, maar met actief bedoelde ik natuurlijk redelijk tegelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
ACM schreef op 08 september 2002 @ 12:47:
[nohtml]
[...]

Deze layout is "van ons" (en ja, afgeleid van ubb, maar niet kwa kleurstelling natuurlijk) en hier hebben we ook expliciet om gevraagd (eerst maar es alleen de software veranderen, niet gelijk het uiterlijk ook nog es).
Afgeleid? Mja, gejat is een beter woord (net als dat het afkijken van deze kleurstelling ook jatten is). Het is dat de oorspronkelijke bedenker nooit van zich heeft laten horen want anders was het nooit zover gekomen.
[quote]
[...]
[/nohtml]
Dat zal er vanaf hangen hoeveel het erop lijkt en hoe veel de betreffende site op ons lijkt (dus niet alleen uiterlijk, maar ook kwa doelgroep en geboden content).
[...]

Er lopen wel degelijk mensen hier rond die in de doelgroep van parse vallen, maar het hele "testen of het met 50.000 gebruikers werkt" is ook een belangrijk punt natuurlijk.

Er zijn sinds de introductie daarvoor vele punten geoptimaliseerd en de grootste vertragingsboosdoener is nu de fileserver (ja we zijn met oplossingen bezig daarvoor).
Dat zal allemaal wel, maar zoals ik al zei:
Webmasters van sites met bijv 5000 hits en minder per dag zijn prima af met één van de talloze gratis boardjes die ook prima funtioneren en waar ook alles ingesteld kan worden (phpbb2 is bijv een goede).
Die 1000 euro is het dan gewoon niet waard (neem dan phpbb2 en neem die paar kleine foutjes op de koop toe).
Pagina: 1