fortissimo probleem

Pagina: 1
Acties:

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Heb net een nieuw systeem in elkaar gezet, alles doet het perfect behalve de geluidskaart.
Het zit namelijk zo, als ik me geluidskaart heb geinstalleerd (fortissimo 2 digital)en ik opnieuw opstart geeft de pc onder het laden van win98 (die zwarte schermen waarin ie dus allerlei dingen post enz) een foutmelding dat de dos soundconfiguratie niet kan worden geladen.
Hij start dan wel gewoon door, alleen dus zonder sound, ben je dan in windows komt er een schermpje van hercules voor waar in staat dat er geen geluidsmixer is.
Ook in configuratiescherm wordt de soundcard aangegeven met een geel uitroeptekentje.

Wat ik al geprobeerd heb:
Kaart in andere pc met XP, geen foutmelding
Andere kaart in nieuwe pc, doet het prima
Nieuwste drivers gedowned en geinstalleerd, nog steeds die foutmelding

Wie o Wie kan me helpen?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:31
Probeer eerst ff de kaart mooi te deïnstallen en de overblijvende keys in het register te wissen. Reboot dan, en herinstall :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Ja ik heb ondertussen hele windows opnieuw geinstalleerd en weer die fout, zal eens een keer windows 98SE proberen want in de handleiding die erbij zat gebruikten ze 98SE,2000 en XP als voorbeeld hoe je het moet installeren. En niet oude 98, misschien dat die em nog niet hlemaal goed ondersteunt