Toon posts:

out of treshold error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij pc probe met m'n asus a7v333

het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.eelke.com/tmp/treshold.jpg

kennelijk staat het voltage van m'n 12 v te hoog maar hoe zet je dat lager of is
dit geen error?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13

dominic

will code for food

Die threshold kun je zelf instellen binnen PCprobe.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
het is dus niet te hoog?
ook m'n cpu temp niet te hoog ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:17:
het is dus niet te hoog?
ook m'n cpu temp niet te hoog ?
Wat is dat nou weer voor een domme vraag? Niet te hoog? Hangt toch af wat voor processor je hebt!!!
Goed, mocht ik nou gewoon weten dat jij een AMD 2000+ hebt die dus 70 Watt trekt, dus is een temperatuur van 60 graden niet iets van de andere wereld.
Je hoeft je dus niet druk te maken om te temperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
je had ook in m'n SIGNATURE kunnen kijken ;-)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13

dominic

will code for food

Temp lijkt me in orde, voltage lijkt me nét iets te hoog maar zolang je geen klachten hebt is er denk ik niets aan de hand. Til die threshold gewoon op de 10% afwijking.

Download my music on SoundCloud

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Je 12v is te hoog (ervanuitgaande dat PCprobe het voltage goed meet). Je 12v mag maximaal 10% afwijken, dus niet hoger zijn dan 13.2v en niet lager dan 10.8V.
(je 5V mag niet meer dan 5% afwijken dus 4.75~5.25)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Gabriel-LG schreef op 06 september 2002 @ 20:17:
Je 12v is te hoog (ervanuitgaande dat PCprobe het voltage goed meet). Je 12v mag maximaal 10% afwijken, dus niet hoger zijn dan 13.2v en niet lager dan 10.8V.
(je 5V mag niet meer dan 5% afwijken dus 4.75~5.25)
Je haal de woorden uit mijn mond. Het had 12v moeten zijn, maar bij de topicstarter is het 13,5... dus 0,3v te hoog (uitgaande van de threshold). Echter zie je dit vaker he, dat de "actual" waarde hoger ligt dan dat ie had moeten zijn. Ik heb alleen nooit geweten waar dat nou aan ligt. Aan het soort apparaat wat je eraan hangt of aan je voeding?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nu een andere voeding kopen? m'n processor (xp2000) is iets van 50 graden gemiddeld terwijl de proc van een vriend van m'n xp2000 iets van 45 graden is gemiddeld.
zou dat verschil ook door dat voltage bepaald worden?

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
die temperatuur , daar zou ik mij niet zoŽn zorgen over maken, ik meen dat die bij asus vaker te hoog werd aangegeven en het lijkt mij sterk dat dat door het te hoge voltage komt.

Bij sommige voedingen kun je de voltages enigzins bijstellen door aan potmetertjes te draaien die in de voeding zitten, dus dat zou je kunnen proberen, ( wel doen met een multimeter en niet aangesloten op de compu natuurlijk)
Pagina: 1