Overclocken van oude PC

Pagina: 1
Acties:

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
Met 'oude pc' bedoel ik dus mijn 386

Ik weet dat je de oscillator op je moederbord moet vervangen om je cpu op een hogere snelheid te laten draaien. Op mijn moederbord is de processorsnelheid de helft van de oscillatorsnelheid.

Nu is mijn vraag;
hoe zit het met de bussnelheid van de 386? Verhoogt deze ook als ik mijn oscillator verhoog?
Ik heb al eens ergens gelezen dat de DMA-snelheid (=????) de 5 Mhz niet mag overschrijden (gaat mee met de bus, dacht ik) Klopt dit zo wat?

Volgende vraag:
Er zou zoiets bestaan als een Cyrix 486DLC processor (heb ik liggen), dat zou een soort overdrive processor moeten zijn voor de 386.
Ik heb die processor eens gestest in mijn oud moederbord, gevolg: cache-chips waren kapot, later ook de memory controller). heb nu een identiek moederbord; kan ik die 486 nu wel gebruiken? heb ik iest over het hoofd gezien, of heb ik pech met mijn moederbord?

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
En wat wil je hier mee bereiken ?? Cs op je 386 ? :p
Het moet ongetwijfeld mogelijk zijn , maar als het je lukt vertel mij dan ff hoe ik mn koffiezet apparaat moet overklokken. Duurt mij te lang voordat ik eindelijk koffie kan drinken :)

Verwijderd

Extrada schreef op 06 september 2002 @ 23:56:
En wat wil je hier mee bereiken ?? Cs op je 386 ? :p
Het moet ongetwijfeld mogelijk zijn , maar als het je lukt vertel mij dan ff hoe ik mn koffiezet apparaat moet overklokken. Duurt mij te lang voordat ik eindelijk koffie kan drinken :)

Jonge .. laat 'm toch. Het is een hobby om oude meuk te overklokken. Vroeger ging het niet anders dan met solderen.

Dat jij er grapjes over moet maken wil niet zeggen dat het niet interessant is.

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ok , dat is zo . Vroeger ging alles met solderen.
Maar ja vroeger leefde mn opa ook nog , dus wat wil je hier mee zeggen??
Laat mij nou mn grapjes maken , en neem jij niet alles serieus wat er geschreven word. Daar zijn de smileys toch voor gemaakt ? Ik zag gewoon niet echt het nut hier van in.

Ok idd als je nix te melden hebt zeg dan nix maar dit kon ik echt niet laten sorry , was nou eenmaal in een lollige bui.

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
Het nut; heel simpel, het beestje dat ik nog dagelijks gebruik wat sneller maken, en ook voor het plezier (nu heb je maar wat in te stellen in de BIOS en hupsakee, uwe cpu draait sneller)

Begin nu ook niet te zeveren dat ik mij voor weinig geld een 486 of pentium 1 of nog beter kan kopen, want met zulke nutteloze klap ben ik niets (daar kan ik gerust zelf opkomen)

Verwijderd

I386DX schreef op 07 september 2002 @ 15:22:
Het nut; heel simpel, het beestje dat ik nog dagelijks gebruik wat sneller maken, en ook voor het plezier (nu heb je maar wat in te stellen in de BIOS en hupsakee, uwe cpu draait sneller)

Begin nu ook niet te zeveren dat ik mij voor weinig geld een 486 of pentium 1 of nog beter kan kopen, want met zulke nutteloze klap ben ik niets (daar kan ik gerust zelf opkomen)
zelfs gratis (p 75 gratis af te halen bij jbc ) ;)

voor de rest kan ik je niet helpen, denk dat de oude generatie tweaker hierover moet aanspreken.

Verwijderd

Controleer eens de jumpers op je mobo, die 486 dingen draaien op een ander voltage geloof ik. De snelheids winst zal helaas wel minimaal zijn.

Ik weet niet hoe snel je CPU nu is, maar als ie 20 of 33 mhz is dan zul je niet veel verder komen als een 40 of 50 mhz. Ik heb 1x een 386 op 66 mhz zien lopen, maar dat is ongeveer de max. Het mobo enz gaat ook iets sneller lopen, maar niet veel dus meestal gaat alles wel goed.

Dat je mobo kapot gaat door de proc lijkt me onwaarschijnlijk waarschijnlijk was dat mobo al aan 't einde van z'n leven.

Verwijderd

je moet idd dat ding vervangen waar je over typt.. ( moeilijk woord ist ook :P )

/me heb nog een 486 + mobo voor je :) gratis aftehalen

Verwijderd

gratis af te halen -> p100 met mobo en 1mb pci video kaartje...

Verwijderd

lmfao, help I386DX de zomer door :+
Pagina: 1