MS Access bestand naar .exe bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64185

Topicstarter
Is het mogelijk om een database wat gemaak is met MS Access versie 2002 te converteren naar een .exe bestend. Zodat iedereen het kan gebruiken ook al heeft die geen Access op haar of zijn computer staan. Liefst op zo'n manier dat er wel te muteren is maar dat de layout en structuur van het bestand niet aan te passen is. Indien dit wil ik graag weten hoe en welke programma's ervoor nodig zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27425

Bij mijn weten kan dat (nog steeds) niet. Je kunt er wel een .MDE bestand van maken. Echter, met een trucje kun je dan nog steeds de database structuur bekijken (shift ingedrukt houden en het MDE bestand dubbelklikken).
M$ Visual FoxPro kan wel compileren naar .EXE maar als je daar niet in thuis bent raad ik je dat niet aan.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 27425 op 06-09-2002 21:31 . Reden: Bloody typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-04 09:41

Tuinhark

Retro

Misschien dat er een Access Viewer van Microsoft is?

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62810

het schijnt te kunnen met de office developper edition 97. Ik heb zelf de dev. 2000 maar daar kan het niet mee. Dus 97 zou voor jou een oplossing kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55610

lijkt me onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2024

gill

Love my lindsey...

Denk ook niet dat het al maar zou kunnen, een viewer van data zou al snel betekenen access gratis weggeven.

Ik heb gezocht op MSDN, en ook niets gevonde.
Wat je eventueel zou kunnen doen, is exporteren naar excel van de tabellen, en deze laten bekijken. (Is toch een viewer voor excel dacht ik zo?)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Ja kan natuurlijk een database koppeling (ODBC) maken en een grafische HTML interface bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27195

Krul schreef op 07 september 2002 @ 21:29:
Ja kan natuurlijk een database koppeling (ODBC) maken en een grafische HTML interface bouwen.
Tja, maar access gebruik je waarschijnljik voor de gebruiksvriendelijkheid bij het bouwen en voor de interface voor de gebruikers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een database gemaakt, en deze wil ik op een computer kunnen openen waar GEEN acces is geïnstalleerd.

Hoe ga ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Ik heb gelezen dat ik een runtime van acces moet installeren, hiervoor heb ik dus geen licentie nodig om de database te kunnen bekijken! Hoe en waar is die runtime te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62810

dit probleem is vorige week ook voorbijgekomen! probeer de developper edition eens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Ja het is me al gelukt, maar nu heb ik een ander probleem. Ik had de database beveiligd, dus gebruikers aangemaakt binnen acces en die bepaalde rechten gegeven. Die wilde ik er later weer uit halen. Er was een bestand aangemaakt beveiligd.mdb volgens mij. Deze heb ik weggegooid. Maar nu kan ik helemaal niets meer!!!! Als ik een acces bestand wil openen dan vraagt hij om een inlognaam en wachtwoord, maar als ik die invul dan herkent hij deze niet meer omdat ik dat beveilgd.mdb heb weggegooid!!!!!

WAT NU??

Acces opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:51

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een .exe maken kan niet. De enige oplossing is Access 97 developer edition en dan de runtime versie installeren. Maar dit raad ik je zeer af, omdat die versie slecht werkt. Verwijzingen naar libraries kloppen niet goed waardoor je code vaak niet goed werkt.

Maak een .mde bestand ervan en disable de shift-button bij het opstarten. Zorg ervoor dat je wel een backdoor maakt anders kom je er zelf ook niet meer in!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

weppe schreef op 26 March 2003 @ 11:05:
Ja het is me al gelukt, maar nu heb ik een ander probleem. Ik had de database beveiligd, dus gebruikers aangemaakt binnen acces en die bepaalde rechten gegeven. Die wilde ik er later weer uit halen. Er was een bestand aangemaakt beveiligd.mdb volgens mij. Deze heb ik weggegooid. Maar nu kan ik helemaal niets meer!!!! Als ik een acces bestand wil openen dan vraagt hij om een inlognaam en wachtwoord, maar als ik die invul dan herkent hij deze niet meer omdat ik dat beveilgd.mdb heb weggegooid!!!!!

WAT NU??

Acces opnieuw installeren?
Weet je zeker dat Access een beveiligd.mdb heeft aangemaakt?
Volgens mij maakt Access nl. een system.mdw aan. Reinstall gaat niet helpen, je kan wel een system.mdw van een systeem kopieren die geen security heeft.

Je kon ook iets doen met WRKGADM.EXE, maar je moet zelf maar ff kijken wat die tool doet. Gewoon uitvoeren met het run-commando.

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 26-03-2003 22:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1