Ik ben op het moment mijn Ss5 aan het optimaliseren onder Debian. Ik heb mijn eigen kernel gecompiled (2.2.21) met verschillende patches en performance tweaks. Wat ik nu nog wil doen is de 2 SCSI HDD's (beiden 2.1 GB) in een software RAID-0 laten draaien.
Zo wil ik het eigenlijk :
/dev/sda1 boot part (25mb)
/dev/sda2 swap part (75mb)
/dev/sda3 root part (2000mb)
/dev/sdb1 swap part (100mb)
/dev/sdb2 root part (2000mb)
Dus sda3 & sdb2 komen in een RAID-0 array (/dev/md0).
Ik weet hoe ik de raid moet activeren enzo, maar hoe zorg ik ervoor dat die root partities in raid staan?
Ik moet nu debian opnieuw installeren op sda3, en dan kan ik hem later pas activeren als /dev/md0, maar dan is mijn data OPNIEUW weg en moet ik debian opnieuw installeren! Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk, dikke knipoog naar Operations die me natuurlijk weer uit de nood zal helpen $$
Ik wil geen aparte / partitie maken (niet raid) en de rest (/var /usr ...) wel raid (dat lijkt me allemaal zeer onlogisch).
Zo wil ik het eigenlijk :
/dev/sda1 boot part (25mb)
/dev/sda2 swap part (75mb)
/dev/sda3 root part (2000mb)
/dev/sdb1 swap part (100mb)
/dev/sdb2 root part (2000mb)
Dus sda3 & sdb2 komen in een RAID-0 array (/dev/md0).
Ik weet hoe ik de raid moet activeren enzo, maar hoe zorg ik ervoor dat die root partities in raid staan?
Ik moet nu debian opnieuw installeren op sda3, en dan kan ik hem later pas activeren als /dev/md0, maar dan is mijn data OPNIEUW weg en moet ik debian opnieuw installeren! Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk, dikke knipoog naar Operations die me natuurlijk weer uit de nood zal helpen $$
Ik wil geen aparte / partitie maken (niet raid) en de rest (/var /usr ...) wel raid (dat lijkt me allemaal zeer onlogisch).