@Home sluit port 25 af, is er nog een mogelijkheid om MDaemen als mailserver te blijven gebruiken?
JaPalomar schreef op 06 september 2002 @ 18:52:
andere poort gebruiken? Of zeg ik nu iets heel doms...?
Mail komt alleen aan op poort 25 van je server.
Je kunt je mailserver wel op een andere poort zetten maar daar komt geen mail op binnen
Moet je webbased wel ergens mail vandaan kunnen halen.
Je eigen mailserver werkt niet meer, en die van athome is niet alles..
idd ik heb nu ook een probleem.. de mxrecord van mn domaintje verwijst netjes naar mijn @Home IP waarmee ik dus keurig altijd mn email ontving.. iedereen die mij probeert te mailen krijgt dus nu een bounce... iemand een (gratis) oplossing ?
Een e-mailadres kopen bij een of andere hoster 
Tja, dat kost geld. Maar @home staat volledig in z'n recht, je bent zelf akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.
Iemand die @home zielig vind door dit dit te doen, is zelf maar zielig
Tja, dat kost geld. Maar @home staat volledig in z'n recht, je bent zelf akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.
Iemand die @home zielig vind door dit dit te doen, is zelf maar zielig
Hmmmm, @Home zielig? Misschien maar dan vanwege hun houding t.o.v. hun klanten.
Ik zoek gewoon een workaround, zodat mijn server stiekum toch werkt.
Ik zoek gewoon een workaround, zodat mijn server stiekum toch werkt.
s3n schreef op 06 september 2002 @ 18:59:
[...]
Moet je webbased wel ergens mail vandaan kunnen halen.
Je eigen mailserver werkt niet meer, en die van athome is niet alles..
Ik bedoel geen POP3
oh leuk
je kan dus niet SMTP gebruiken zowel inkomend als uitgaand... je bent dus sowieso voor mail verzenden op hun brakke kutbakken aangewezen
je kan dus niet SMTP gebruiken zowel inkomend als uitgaand... je bent dus sowieso voor mail verzenden op hun brakke kutbakken aangewezen

ik heb geprobeerd maar kan nog wel verzenden
maar kun je in de dns niet naar een bepaalde poort laten verwijzen >?
maar kun je in de dns niet naar een bepaalde poort laten verwijzen >?
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
hier lukt dat ook al niet meer....bokkie11 schreef op 06 september 2002 @ 20:08:
ik heb geprobeerd maar kan nog wel verzenden
nope.. helaas nietmaar kun je in de dns niet naar een bepaalde poort laten verwijzen >?
Fuck.. Klote @home.. waarom doen ze nou zoiets.. gisteren nog prachtig mail kunnen ontvangen..
Bestaat er niet een of andere queue server waarvan je je mail kan dequeuen...
[edit]
Mailservers van @home ondersteunen wel het ETRN commando... ff wat proberen
Bestaat er niet een of andere queue server waarvan je je mail kan dequeuen...
[edit]
Mailservers van @home ondersteunen wel het ETRN commando... ff wat proberen
Verwijderd
Zoals ik op de FP al zei... laat ze hun eigen mail server maar eens fixen dan zijn er ook veel minder mensen die een eigen server gebruiken voor de mail.
Denk dat ik maar met DomainPop ga werken..
Via ZoneEdit mailforwarder aanmaken naar: <domain>@home.nl (heb toch nog 1 account over)
En dan MDaemon die mail daar ophalen... Parsen en verder verspreiden..
Zit wel weer wat tijd in voordat het allemaal weer werkt.. en je moet voor elk nieuw account (zullen er vast niet veel zijn)zowel in je MDaemon als bij Zoneedit dat ding aan moeten passen..
Via ZoneEdit mailforwarder aanmaken naar: <domain>@home.nl (heb toch nog 1 account over)
En dan MDaemon die mail daar ophalen... Parsen en verder verspreiden..
Zit wel weer wat tijd in voordat het allemaal weer werkt.. en je moet voor elk nieuw account (zullen er vast niet veel zijn)zowel in je MDaemon als bij Zoneedit dat ding aan moeten passen..
kun je wat meer vertellen over domainpop/zoneedit enz ? ik heb ook een ip waar port 25 geblockt is (niet @home) en een eigen .nl domein.
Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.
DomainPop werkt... hoewel het wel veel werk is
Ik heb mijn DNS draaien bij Zoneedit.com; daar kan je mailforwarders aanmaken...
Voor elk account en alias die je in MDaemon hebt staan moet je dus een mailforwarder aanmaken..
Men maken bij @Home een extra mailaccount aan (je kan er 3 max aanmaken).. ik dus scoutingstmaarten@home.nl
Alle forwarders zet ik naar dat emailadres..
MDaemon instellen dat ie de mail bij @Home moet ophalen via het scoutingstmaarten@home account en MDaemon parsed de TO-Header eruit en kwakt um in het juiste mailboxje...
Kan iemand ff wat mailsturen naar: Test@scouting-stmaarten.org??? Thanks
(kan zijn dat zoneedit een bounce geeft, heb um om 22:26 aangemaakt en kan 10 minuten duren voordat ie actief wordt)
[edit]
Ik denk dat de DNS'en nog niet volledig gesynct zijn... dat het MX account nog naar mijn machine verwijst..
[edit2]
Met dank aan Kuru1234 ben ik erachter gekomen dat Zoneedit ook wildcards ondersteund..
*@scouting-stmaarten.org wordt nu geforward naar het @HOME adres; en MDaemon pleurt alles waar het wezen moet...
Ik kan weer verder emailen
Ik heb mijn DNS draaien bij Zoneedit.com; daar kan je mailforwarders aanmaken...
Voor elk account en alias die je in MDaemon hebt staan moet je dus een mailforwarder aanmaken..
Men maken bij @Home een extra mailaccount aan (je kan er 3 max aanmaken).. ik dus scoutingstmaarten@home.nl
Alle forwarders zet ik naar dat emailadres..
MDaemon instellen dat ie de mail bij @Home moet ophalen via het scoutingstmaarten@home account en MDaemon parsed de TO-Header eruit en kwakt um in het juiste mailboxje...
Kan iemand ff wat mailsturen naar: Test@scouting-stmaarten.org??? Thanks
[edit]
Ik denk dat de DNS'en nog niet volledig gesynct zijn... dat het MX account nog naar mijn machine verwijst..
[edit2]
Met dank aan Kuru1234 ben ik erachter gekomen dat Zoneedit ook wildcards ondersteund..
*@scouting-stmaarten.org wordt nu geforward naar het @HOME adres; en MDaemon pleurt alles waar het wezen moet...
Ik kan weer verder emailen
Koop een domijntje bij een host als vevida.nl voor iets van 40 euro per jaar. Heb je gelijk een domeinnaam naar keuze en je mail is geregeld.
GRE tunnel bouwen, ip toevoegen op je machine (nieuwe dus
), port 25 gebruiken, plop.
juhjep schreef op 07 september 2002 @ 02:14:
GRE tunnel bouwen, ip toevoegen op je machine (nieuwe dus), port 25 gebruiken, plop.
* m-m heeft ook weer mail
iemand (thnx Tijn) is mijn mx-record, en zijn smtpd forward mail voor mijn domein naar m'n server die nu draait op port 1337
Een tunnel is natuurlijk nog mooier ja, maar iemand vinden die een snelle bak heeft en een IP over is niet even makkelijk te vinden voor me
ik draai nu ff via www.changeip.com. Dat kost je alleen 79$ per domain per jaar, beetje veel dus.
Tijdens de trial draai ik met hun als mx record, dit is echter maar een tijdelijk iets.
Nu nog iets vinden wat blijft werken, en wat bij voorkeur niks kost.
Tijdens de trial draai ik met hun als mx record, dit is echter maar een tijdelijk iets.
Nu nog iets vinden wat blijft werken, en wat bij voorkeur niks kost.
Optie van mij werkt perfect... en kost niets...
Zoneedit is gratis.. en doet zowat alles..
Maar biedt @home geen fallback MX server ala planet adsl aan dan?
Nope.. gisteren nog vergeefs geprobeerd...
De interne mailservers kunnen de ETRN commando wel aan, maar de externe mailadressen met MX records geven dan heel leuk "relay denied"..
Want sinds gisteren kan je van buiten het @Home netwerk ook niet meer op poort 25 inloggen op mail.home.nl...
Wel weer op mx?.home.nl
Blijkbaar moet je dan op dezelfde server zitten...
De interne mailservers kunnen de ETRN commando wel aan, maar de externe mailadressen met MX records geven dan heel leuk "relay denied"..
Want sinds gisteren kan je van buiten het @Home netwerk ook niet meer op poort 25 inloggen op mail.home.nl...
Wel weer op mx?.home.nl
Blijkbaar moet je dan op dezelfde server zitten...
Het is dat ik niet mag spammen, maar anders!m-m schreef op 07 september 2002 @ 12:26:
[...]
Een tunnel is natuurlijk nog mooier ja, maar iemand vinden die een snelle bak heeft en een IP over is niet even makkelijk te vinden voor me
Bij Planet staat poort 25 inkomend ook dicht. Om toch e-mails te kunnen ontvangen op een eigen mailserver hebben ze een mailrelay ingesteld die je mag gebruiken. Misschien doet @Home dat ook wel?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het kost niets totdat je te veel mail gaat ontvangen. Die forwards veroorzaken allemaal trafic ter grootte van zo'n mailtje. Ik weet niet hoeveel je precies aan traffic mag hebben bij Zoneedit, maar dat kun je wel opzoeken (staat gewoon op de site). Ik zou in ieder geval niet voor iedereen aliassen gaan aanmaken op de manier zoals jij dat doetKrypt schreef op 07 september 2002 @ 13:00:
Optie van mij werkt perfect... en kost niets...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zal us even zoeken dan... Trouwens.. in de edit staat dat ie wildcards aankan...
Dus nu wordt *@scouting-stmaarten geforward... hoef dus geen aliassen meer aan te maken..
Dus nu wordt *@scouting-stmaarten geforward... hoef dus geen aliassen meer aan te maken..
* Kettrick is idd ook al mail aan het forwarden vanaf een colo doos naar een andere poort.m-m schreef op 07 september 2002 @ 12:26:
[...]
juh
* m-m heeft ook weer mail
iemand (thnx Tijn) is mijn mx-record, en zijn smtpd forward mail voor mijn domein naar m'n server die nu draait op port 1337
Dit is echt weer zo'n @home frats.

Een tunnel is trouwens niet eens nodig, gewoon een andere poort gebruik is voldoende en wel zo makkelijk
Hidden featurem-m schreef op 07 september 2002 @ 16:38:
[...]
ik zie anders nergens iets over tunnels op servicez.org
Poorten forwarden naar colodozen en andere poorten en dan weer terug, tja wat is het nut van die mailserver dan nog?
'kost die hidden feature?jep schreef op 07 september 2002 @ 18:04:
[...]
Hidden feature.
Poorten forwarden naar colodozen en andere poorten en dan weer terug, tja wat is het nut van die mailserver dan nog?
inschrijven bij raketnet fzow 
of zeg ik nu iets heeel doms
of zeg ik nu iets heeel doms

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
De stomheid van @home omzeilen
een regeltje toevoegen in smtproutes is veel sneller en makkelijker dan met tunnels gaan lopen knoeien
Je mag gewoon geen servers draaien. Punt. Ben je het er niet mee eens, kun je gewoon je abbootje opzeggen.
Houdoe
Verwijderd
Deze actie van @home valt erg slecht bij mij. Ze bieden toch toegang tot internet aan? Daar hoort ook poort 25 bij, en als ik dan een mailserver wil draaien (omdat 1. ik mijn mail niet aan die mensen toevertrouw (omdat) 2. zij zelf geen mailserver kunnen beheren wat ze al lang geleden hebben bewezen en 3. mijn eigen domein heb en 4. meer controle heb op mijn e-mail) dan moet dat gewoon kunnen. Als zij denken dat het nodig is om `voor de dienstverlening' poort 25 te moeten blokkeren doen ze ergens anders iets fout, bovendien kan ik niet echt meer spreken van een dienst.
Tijd om naar een alternatief te zoeken (adsl misschien) of anders ergens een server neerzetten, maar dat kost behoorlijk wat. Al dat gepruts met portforwarding heb ik echt geen behoefte aan, doe mij maar internet zoals het hoort en bedoeld was en het het beste is.
En over het gezeur in de voorwaarden: Er staat wel meer in de voorwaarden, dat wil niet zeggen dat het allemaal redelijk en/of normaal is (en vooral maar te pas en te onpas toegepast moet worden). Bovendien raakt die clausule `geen servers draaien' kant nog wal omdat dat vrijwel iedereen `servers' heeft (en dat dat ook normaal is op het internet). Al die mensen met hun `windows netwerk sharing'-zooi draaien ook servers, en mensen met fileshareprogramma's en instant messageprogramma's en veel meer. Als ze er last van hebben moeten ze de overlast veroorzakers maar afsluiten, niet iedereen. Ze sluiten toch ook niet alle gebruikers af zodra een iemand veel te veel download? Dan sluiten ze ook die ene persoon af.
Nou, even wat stoom afgeblazen, als ik hun nummer heb (is niet echt op http://www.home.nl/ te vinden, maar voor zover ik me kan herinneren is die lijn al niet meer gratis...) ga ik wel wat meer informeren. Weet iemand al of ook @home deze belachelijke beperking als genoeg reden ziet het abonnement op te mogen zeggen zonder wachten op afloop van contract (gaat dat per jaar eigenlijk? of twee maanden vooraf?).
Tijd om naar een alternatief te zoeken (adsl misschien) of anders ergens een server neerzetten, maar dat kost behoorlijk wat. Al dat gepruts met portforwarding heb ik echt geen behoefte aan, doe mij maar internet zoals het hoort en bedoeld was en het het beste is.
En over het gezeur in de voorwaarden: Er staat wel meer in de voorwaarden, dat wil niet zeggen dat het allemaal redelijk en/of normaal is (en vooral maar te pas en te onpas toegepast moet worden). Bovendien raakt die clausule `geen servers draaien' kant nog wal omdat dat vrijwel iedereen `servers' heeft (en dat dat ook normaal is op het internet). Al die mensen met hun `windows netwerk sharing'-zooi draaien ook servers, en mensen met fileshareprogramma's en instant messageprogramma's en veel meer. Als ze er last van hebben moeten ze de overlast veroorzakers maar afsluiten, niet iedereen. Ze sluiten toch ook niet alle gebruikers af zodra een iemand veel te veel download? Dan sluiten ze ook die ene persoon af.
Nou, even wat stoom afgeblazen, als ik hun nummer heb (is niet echt op http://www.home.nl/ te vinden, maar voor zover ik me kan herinneren is die lijn al niet meer gratis...) ga ik wel wat meer informeren. Weet iemand al of ook @home deze belachelijke beperking als genoeg reden ziet het abonnement op te mogen zeggen zonder wachten op afloop van contract (gaat dat per jaar eigenlijk? of twee maanden vooraf?).
Verwijderd
Oh trouwens, gepruts met pop3 en consorten zie ik ook niet echt zitten, ik wil m'n mail wel direct op mijn eigen computer binnen krijgen (is dat tegenwoordig echt teveel gevraagd?). Iemand nog tips hoe dat een beetje redelijk voor elkaar te krijgen is?
Verder moet ik nu zorgen dat ik mijn e-mail binnen zeven dagen van de backup mailserver haal aangezien het zo lang bewaard blijft... Als daar ook nog tips voor zijn houd ik me aanbevolen.
Verder moet ik nu zorgen dat ik mijn e-mail binnen zeven dagen van de backup mailserver haal aangezien het zo lang bewaard blijft... Als daar ook nog tips voor zijn houd ik me aanbevolen.
Verwijderd
je zeurt gewoonVerwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:27:
Deze actie van @home valt erg slecht bij mij. Ze bieden toch toegang tot internet aan? Daar hoort ook poort 25 bij, en als ik dan een mailserver wil draaien (omdat 1. ik mijn mail niet aan die mensen toevertrouw (omdat) 2. zij zelf geen mailserver kunnen beheren wat ze al lang geleden hebben bewezen en 3. mijn eigen domein heb en 4. meer controle heb op mijn e-mail) dan moet dat gewoon kunnen. Als zij denken dat het nodig is om `voor de dienstverlening' poort 25 te moeten blokkeren doen ze ergens anders iets fout, bovendien kan ik niet echt meer spreken van een dienst.
je mag gewoon geen mailserver draaien, basta, je hebt geen poot om op te staan .
Jij kan misschien wel goed een server configgen maar veel mensen ook niet en juist die mensen zorgen voor de overlast. Maar het is onredelijk om te verwachten dat @home er veel tijd en geld in gaat steken om uit te zoeken wie dat zijn.
En ik ben blij dat port 25 dicht gaat. Scheelt iig weer veel spam mail.
Als je zo graat server wil draaien, neem een huurlijn of adsl ofzo.
Verwijderd
Het is natuurlijk te lelijk dat ze zo'n paardemiddel moeten inzetten om een probleem op te lossen. Een deel van het Internet bestaat eruit dat je gewoon zelf services draait.Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:27:
[...]
je zeurt gewoon
je mag gewoon geen mailserver draaien, basta, je hebt geen poot om op te staan .
Jij kan misschien wel goed een server configgen maar veel mensen ook niet en juist die mensen zorgen voor de overlast. Maar het is onredelijk om te verwachten dat @home er veel tijd en geld in gaat steken om uit te zoeken wie dat zijn.
En ik ben blij dat port 25 dicht gaat. Scheelt iig weer veel spam mail.
Als je zo graat server wil draaien, neem een huurlijn of adsl ofzo.
Als ik fatsoenlijk wil IRC-en wil ik een identd kunnen draaien. Dat is een service. Werk ik op m'n Linux bak, dan is het erg vanzelfsprekend dat ik daar van buitenaf bij wil kunnen en dan draai ik een SSHD, nog zo'n service.
Verder heb ik gewoon op m'n bak mail accounts en ik laat m'n mail daarom doorsturen naar mijn pc, dan komt alles op een plek terecht en dan heb ik alles mooi bij elkaar en als ik een tijd wegben geen gezeur met diskruimte tekorten.
Verder werkt zo'n local sendmail programma veel handiger dan dat je in elke client weer SMTP+POP+IMAP+weetikveelwatniet support moet inbouwen om fatsoenlijk te kunnen mailen.
@Home gedoogt enerzijds de services, maar anderzijds misbruiken ze de algemene voorwaarden hier om een probleem dat netter opgelost zou moeten worden direct de grond in te rammen. Verder zal het voor de spam (vrijwel) niets uitmaken. Die komt allemaal uit Azie tegenwoordig en die zal door @home gewoon netjes in jouw mailbox gedumped worden.
Verder vind ik het niet onredelijk dat @home er veel tijd en geld in gaat steken. Dat moeten ze dan maar verhalen op de daders, dat is niet anders. Er kan best uitgezocht worden wie al die mail stuurt en daar kan ook hard tegen opgetreden worden. Dit is oplossing van niets die ook nog eens belachelijk rap wordt ingevoerd zodat je nieteens te tijd hebt om een alternatief te regelen.
Dat ben ik volledig met je eens, aan de ene kant dan@Home gedoogt enerzijds de services, maar anderzijds misbruiken ze de algemene voorwaarden hier om een probleem dat netter opgelost zou moeten worden direct de grond in te rammen. Verder zal het voor de spam (vrijwel) niets uitmaken. Die komt allemaal uit Azie tegenwoordig en die zal door @home gewoon netjes in jouw mailbox gedumped worden.
En tjah dat het nogal rap is gegaan en je geen alternatief kunt regelen.. hmm je "mag" m niet hebben draaien dus "hoef" je dan ook geen alternatief te regelen...
Dat het voor de eerlijke gebruikers die alleen maar een mailserver hebben omdat het makkelijker is (en betrouwbaarder) lullig is, tuurlijk, en misschien kun je met de @home gebruikersgroep nog iets voor elkaar krijgen. Het zou natuurlijk een groot pluspunt zijn als ze nu iig wel zorgen dat ze uiterst betrouwbare mailservers hebben...
En het zal iig ook niet helpen om spam te verminderen maar ja het scheelt wel het extra verkeer van al die l00sers die spammen via een open relay server (toch mega triest eigenlijk dat je tegenwoordig je mailserver dicht moet zetten omdat er anders misbruik van wordt gemaak
Exact expert nodig?
ik heb t al tegen de @home supportdude gezegd en ik zeg het hier ook nog maar es... waarom gooien ze mailservers niet weer open van mensen die bewijzen dat ze een secure servertje draaien? (zoals ik)... Opbellen, ze raggen er een test overheen en ze zien dat t veilig is, huppakee, voor die abonnee gaat poort 25 weer open. Probleem opgelost
gaat @home wel vrij veel tijd kosten maarja... als ze er 5 euro voor vragen worden de kosten wel gedekt, en zo'n bedragje heb ik er zeker wel voor overm-m schreef op 08 september 2002 @ 11:04:
ik heb t al tegen de @home supportdude gezegd en ik zeg het hier ook nog maar es... waarom gooien ze mailservers niet weer open van mensen die bewijzen dat ze een secure servertje draaien? (zoals ik)... Opbellen, ze raggen er een test overheen en ze zien dat t veilig is, huppakee, voor die abonnee gaat poort 25 weer open. Probleem opgelost
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Verwijderd
poort 25 is toch alleen voor SMTP ? dus uitgaande mail ?
dan zal je geen uitgaande mail kunnen draaien ?
pop3 komt toch op 110 binnen?
of is dat op een mail server ietsje anders?
of zeg ik iets heel doms?
Verwijderd
Als jij e-mail verstuurt maakt jouw computer verbinding naar een mailserver op poort 25, die mailserver accepteert jouw bericht en stuurt het eventueel door. Als de mailserver ziet dat een e-mail voor een van zijn eigen gebruikers is bewaart hij het en wacht tot het wordt opgehaald (dat kun je doen m.b.v. pop3, dus je maakt verbinding met de server op poort 110 en communiceert volgens pop3).Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 17:04:
poort 25 is toch alleen voor SMTP ? dus uitgaande mail ?
Het idee is nu dat sommige mensen (zoals ik) een eigen mailserver hebben zodat ze geen mail op hoeven te halen met pop3 (en controle hebben over hoe hun mail wordt afgehandeld, zoals eigen domein, mogelijkheid tot het daadwerkelijk laten slagen van een verzendpoging e.d.) maar het direct op hun computer krijgen, zoals e-mail bedoeld is, het best werkt en het fijnst is. Maar goed, dat had ik al gezegd.
Verder heb ik nog even zitten denken over een oplossing. Misschien een tijdelijk inbel abonnement nemen met vast ipadres waarmee e-mail op te halen is, en ondertussen zoeken naar een betere/echte ISP, waarschijnlijk met adsl. Jammer dat @home het zo weet te verprutsen want ze hadden bij mij inmiddels een redelijke reputatie opgebouwd qua snelheid en stabiliteit van verbinding.
Het zou op zich ook genoeg zijn als ik ze zover kreeg mijn mailserver niet te blokkeren, maar ik heb het zeer sterke vermoeden dat ze daar niet aan willen beginnen, veel te veel moeite voor hen om bij te houden.
Straks even nummer opzoeken en ondertussen alternatieven zoeken...
Dat wordt dus POP3 mail gebruiken en als SMTP iets anders als 25. Voor eigenmailservers tja moet dat echt? Bedoel wat is der mis met een @home adres of van mijn part een ander adres. Bovendien kost je dat minder upload / download snelheid lijkt me
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Tjah, moet je eerst iemand bereid vinden jouw e-mail te accepteren en het met pop3 aan te bieden, terwijl ik pop3 helemaal niet wil gebruiken. Ik heb persoonlijk wel behoefte aan een eigen mailserver, en eigenlijk vind ik dat helemaal geen vreemde behoefte. Het @home adres hoef ik helemaal niet, als je alleen al ziet hoe er met wachtwoorden omgesprongen worden. Bovendien bestaat dat adres niet meer wanneer ik bij @home weg ga, mijn adres op eigen domein bestaat zolang ik op het internet ben aangesloten.FastBunny schreef op 08 september 2002 @ 19:46:
Dat wordt dus POP3 mail gebruiken en als SMTP iets anders als 25. Voor eigenmailservers tja moet dat echt? Bedoel wat is der mis met een @home adres of van mijn part een ander adres. Bovendien kost je dat minder upload / download snelheid lijkt me
Qua verkeer maakt een eigen mailserver draaien niets uit (tenzij je je mailserver als open relay hebt geconfigureerd
Maar goed... Heeft iemand hier dan nu een oplossing?
www.changeip.com : $79 per jaar per domain
www.no-ip.com : $39 per jaar per ???? (Info moet ik nog ontvangen)
Gratis : Nog niet gevonden.... jullie wel?
Verwijderd
dus de mailservers babbelen alleen met poort 25 en 110 met elkaar? of snap ik het verkeerd?
Ik snap je niet helemaal, die DNS diensten veranderen niets aan het feit dat poort 25 geblokkeerd isPrang schreef op 08 september 2002 @ 20:17:
Maar goed... Heeft iemand hier dan nu een oplossing?
Gewoon rerouten denk ik dan maar....
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
zijn ze nu al gesloten of wat ?
op troublesathome.nl vind je het volgende
dat lijkt goedte gaan
lokaale SMTP -> externe pop3
nu de andere kant eens uit
en dat lijkt ook te werken
dus wat blaten ze nou
op troublesathome.nl vind je het volgende
en in vond net dit06-09-2002; Vanmiddag heeft @Home middels een e-mail aan haar klanten bekend gemaakt dat TCP poort 25 per onmiddelijk voor alle abonnees is dichtgezet. Voor degenen bij wie nog geen belletje is gaan rinkelen; deze poort is normaal gesproken gereseveerd voor SMTP e-mail servers. Dat is dan ook precies de software die @Home liever niet ziet draaien bij zijn klanten.
De laatste dagen zou het netwerk te lijden hebben gehad onder mailbommen die werden verstuurd vanuit en naar abonnee's van de provider. @Home legt nadruk op het feit dat deze actie geen enkele invloed heeft op het gebruik van de normale mailserver. Alleen mensen die thuis een eigen server hebben opgezet hebben er last van, maar deze worden er nog eens extra op gewezen dat ze volgens de algemene voorwaarden fout zitten. Voor meer informatie wordt verwezen naar help.home.nl:
Om de kwaliteit van de dienstverlening blijvend te kunnen waarborgen, heeft @Home besloten poort 25 voor abonnees af te sluiten. De reden van afsluiten is dat @Home de laatste dagen hinder ondervindt van mailbommen - grote hoeveelheden mail - die verstuurd worden van en naar @Home abonnees. @Home mailservers worden daardoor te zwaar belast. Het afhandelen van e-mail van @Home abonnees duurt daardoor langer dan gebruikelijk.
Bovenstaande heeft geen gevolgen voor de @Home dienst. U kunt gewoon e-mail blijven versturen en ontvangen! Het gebruik van een eigen mailserver is echter - conform de algemene voorwaarden - niet toegestaan.
en ben ik dus ff aan het prutsen geslagen en dit komt er uit07-09-2002; @Home heeft per 6 september tcp poort 25 afgesloten voor haar gebruikers. Gevolg hiervan is dat geen van de abonnees meer mail kan ontvangen op zijn eigen mailserver.
Afgelopen vrijdag kregen we van onze contactpersoon bij @Home een mailtje met het verhaal dat de @Home mailservers aangevallen werden middels mailbombs. @Home kon, in onze ogen waarschijnlijk wegens een gebrek aan kennis van zaken, niet achterhalen door wie deze attacks werden uitgevoerd en had daarom besloten de poort die voor deze aanvallen gebruikt werd (poort 25) te sluiten.
Wij dachten dat men bedoelde dat men poort 25 van de mailserver had afgesloten en antwoorden meteen dat men daarmee uitgaande mail de abonnees zou blokkeren.
Later werd duidelijk dat het gaat om poort 25 richting de abonnees. Poort 25 (SMTP) is van belang om mail te versturen en te ontvangen via een eigen mailserver. Volgens @Home is dit nodig om overbelasting van de mailservers tegen te gaan. Die overbelasting zou worden veroorzaakt door mailbommen die via open relay mailservers binnen het @Home netwerk verstuurd worden.
Onaangekondigd
Iedere abonnee is via een email op de hoogte gesteld, zegt men. Echter, die mail is tot nu toe bij slechts een handje vol abonnees opgedoken. Een dergelijke maatregel zou minimaal een week van te voren aangekondigd moeten worden, zodat abonnees de gelegenheid krijgen om zich hierop voor te bereiden.
Open relay
Een open relay is een mailserver die niet beveiligd is tegen oneigenlijk gebruik door derden (zie ook de uitleg van XS4all). Zo'n mailserver accepteert mail van iedereen die dat wil en verstuurt deze verder. Op deze manier kunnen kwaadwillenden zoals spammers grote hoeveelheden mail versturen via de mailserver van een ander. Hierdoor wordt het traceren van de spammers een stuk lastiger.
en nog een helelap text er bijlees maar verder @ http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=365
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Received: from mx1.wanadoo.nl (mx1.wanadoo.nl [194.134.193.43]) by pop1.wanadoo.nl (8.9.3/8.9.3) with ESMTP id WAA24819 for <64934158@pop1.wanadoo.nl>; Sun, 8 Sep 2002 22:45:56 +0200 (MET DST) Received: from ou-tannu (XXXXXXXX.XXXXXX.XX.nl.home.com [217.120.XXX.XXX]) by mx1.wanadoo.nl (8.9.3/8.9.3) with ESMTP id WAA15961 for <XXXXXXXX@wanadoo.nl>; Sun, 8 Sep 2002 22:45:58 +0200 (MEST) Received: from [192.168.1.2] by ou-tannu (ArGoSoft Mail Server Pro for WinNT/2000/XP, Version 1.8 (1.8.1.1)); Sun, 8 Sep 2002 22:45:58 +0200 Message-ID: <000801c25778$bc279d40$0201a8c0@outannu> From: "Danny" <danny@HIDDEN.kicks-ass.net> To: <Danny.hidden@wanadoo.nl> Subject: Test1 Date: Sun, 8 Sep 2002 22:45:56 +0200 MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/alternative; boundary="----=_NextPart_000_0005_01C25789.7EA7AFD0" X-Priority: 3 X-MSMail-Priority: Normal X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000 X-UIDL: aed7f10cccd131429685825f557a631e |
dat lijkt goedte gaan
nu de andere kant eens uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Received: from [213.51.128.24] by ou-tannu (ArGoSoft Mail Server Pro for WinNT/2000/XP, Version 1.8 (1.8.1.1)); Sun, 8 Sep 2002 22:52:11 +0200 Received: from outannu ([217.120.XXX.XXX]) by mail7-sh.home.nl (InterMail vM.5.01.05.09 201-253-122-126-109-20020611) with SMTP id <20020908204710.GCYO17985.mail7-sh.home.nl@outannu> for <danny@HIDDEN.kicks-ass.net>; Sun, 8 Sep 2002 22:47:10 +0200 Message-ID: <001f01c25778$e7250410$0201a8c0@outannu> From: "Danny Oskam" <Danny.hidden@wanadoo.nl> To: "Danny Oskam" <danny@ohidden.kicks-ass.net> |
en dat lijkt ook te werken
dus wat blaten ze nou
Deze diensten bieden SMTP reflector of DSMTP. Deze diensten dienen dus als externe mx suppliers die je port 25 kunnen rerouten naar een andere poort. Zodoende kun je op een andere poort netjes je eigen email server draaien zodat er aan de buitenwereld dus niets voor je veranderd. (Kort : Externe rerouters van port 25 naar bijvoorbeeld 2525)Pc123 schreef op 08 september 2002 @ 22:40:
[...]
Ik snap je niet helemaal, die DNS diensten veranderen niets aan het feit dat poort 25 geblokkeerd is
Ok ok maar welk progje gebruiken we hier voor? (Op het windows platform??)
Verwijderd
Aangezien @home aangesloten is bij de NLIP (Nederlandse Branchevereniging van Internet Providers) moeten ze volgens mij ook hun Kwaliteitsbeleid onderschrijven.
Dit stelt (In een verplicht onderdeel):
Kortom: Wat @Home doet mag dus niet volgens hun branchevereniging. Op zich lijkt me dit een goed uitgangspunt om eerst een klacht bij @home in te dienen en daarna bij de geschillencommissie.
Dit stelt (In een verplicht onderdeel):
Zie: http://www.nlip.nl/nl/kwaliteit/main/4.html#Chap2.II. Filters
Volgens de cie. hebben vaste filters (filteren op bepaalde poorten) slechts beperkte functionaliteit: misbruikers maken steeds vaker gebruik van non-default poorten. Bovendien zijn deze filters volgens het huidige keurmerk niet toegestaan. Door de gebruiker zelf instelbare filters zijn een stap in de goede richting, maar uiteindelijk is het zwakste punt de gebruiker zelf. Het is dus aan te bevelen meer aandacht te schenken aan het opvoeden / informeren van gebruikers.
Kortom: Wat @Home doet mag dus niet volgens hun branchevereniging. Op zich lijkt me dit een goed uitgangspunt om eerst een klacht bij @home in te dienen en daarna bij de geschillencommissie.
Er is een workaround:
zorg dat er iemand is die zo gek is om voor jou backup MX te draaien (zou ik evt kunnen doen voor niet al te drukke domeinen, wordt ie ook nog gevirusscand). Vereiste:
je draait Qmail met QMTP.
QMTP is een gewijzigd SMTP protocol wat gemaakt is op snelheid en voor zover ik weet alleen met Qmail werkt. QMTP draait standaard op poortje 209, en voor zover ik weet staat die gewoon open
zorg dat er iemand is die zo gek is om voor jou backup MX te draaien (zou ik evt kunnen doen voor niet al te drukke domeinen, wordt ie ook nog gevirusscand). Vereiste:
QMTP is een gewijzigd SMTP protocol wat gemaakt is op snelheid en voor zover ik weet alleen met Qmail werkt. QMTP draait standaard op poortje 209, en voor zover ik weet staat die gewoon open
Verwijderd
DYNDNS domeintjes hebben backup MX_JGC_ schreef op 09 september 2002 @ 10:45:
Er is een workaround:
DYNDNS domeintje moet je zelf voor de backup MX zorgen, en als die ook @home is 
Ik heb hier ook een backup MX ingesteld. Als sjello platligt, helpt het alleen niet zo heel erg, want mn backup host staat dus 500m verderop in hetzelfde sjello netwerk.

Ik heb hier ook een backup MX ingesteld. Als sjello platligt, helpt het alleen niet zo heel erg, want mn backup host staat dus 500m verderop in hetzelfde sjello netwerk.
Verwijderd
gelukkig is @home niet vaak down_JGC_ schreef op 09 september 2002 @ 11:44:
en als het plat ligt dan ist meestal zo`n 5 of 10 minuutjes.. of der is iets ergs aan de hand
en een beetje mailserver doet meerdere Delivery pogingen!
Verwijderd
Een backup mailserver doet je weinig goed hoor, ook als hij buiten het @home netwerk staat. Ik betaal widexs 25 gulden (nu een lelijk eurobedrag) per jaar om mijn mail te accepteren (zo zeer waardeer ik mijn e-mail ook wel weer), maar het moet uiteindelijk toch naar mij toe komen en dat gaat nu dus niet lukken. Beetje naar dat doordat ze mail voor me bewaren, geen mailforwarding meer doen, dat zou voor mij een fijne oplossing zijn geweest._JGC_ schreef op 09 september 2002 @ 11:44:
bepaalde e-mail providers zetten poort 25 en 26 open speciaal omdat vele isp's poort 25 sluiten...
5e post op Betaalde pop3 met andere provider
5e post op Betaalde pop3 met andere provider
Nee kwaliteitje bij athome:
Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'Sven (Athome)', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F
Lekker hoor
Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'Sven (Athome)', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F
Als ik je backup host was geweest, en jij had qmail gedraaid op je server, had de uitwisseling van mail van backup MX -> MX gewoon plaatsgevonden via QMTP, een versneld SMTP protocol wat via poort 209 gaat.Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 12:52:
[...]
Een backup mailserver doet je weinig goed hoor, ook als hij buiten het @home netwerk staat. Ik betaal widexs 25 gulden (nu een lelijk eurobedrag) per jaar om mijn mail te accepteren (zo zeer waardeer ik mijn e-mail ook wel weer), maar het moet uiteindelijk toch naar mij toe komen en dat gaat nu dus niet lukken. Beetje naar dat doordat ze mail voor me bewaren, geen mailforwarding meer doen, dat zou voor mij een fijne oplossing zijn geweest.
Maaar.... Ik draai Argosoft mailserver, hoe de f*ck krijg ik het zootje weer aan de gang?
Gewoon voor smtp een andere poort kiezen dan 25? (bijv. 500 ofzo
)
Zoiets als dit:
Gewoon voor smtp een andere poort kiezen dan 25? (bijv. 500 ofzo
Zoiets als dit:

Verwijderd
Klopt, maar mijn backup mx doet niet aan qmtp en ik ook niet en zo'n beetje de rest van het internet ook niet, het is namelijk geen standaard protocol maar iets verzonnen door de maker van qmail. Nu heb ik wel een tijd qmail gedraaid, maar ben overgestapt door de wat vreemde ideeën over software die de maker van qmail er op nahoudt, maar dat is verder niet echt relevant._JGC_ schreef op 09 september 2002 @ 18:16:
[...]
Als ik je backup host was geweest, en jij had qmail gedraaid op je server, had de uitwisseling van mail van backup MX -> MX gewoon plaatsgevonden via QMTP, een versneld SMTP protocol wat via poort 209 gaat.
Ik wil dingen liever op de juiste manier oplossen, dat kost (waarschijnlijk) wat meer moeite en geld, maar dan heb je tenminste wat. Op zich zit een correcte oplossing er voor mij niet echt in, dus op het moment ben ik wel op zoek naar een provider die mijn e-mail accepteert en aanbiedt via pop3/imap of gewoon doorstuurt. Het moet alleen wel een beetje een betrouwbare (en nederlandse) provider zijn met bekende naam, voor dat gevoel dat mijn e-mail veilig is.
Verwijderd
Nou, je krijgt het niet aan de praat zonder flink wat moeite, gewoon een andere poort instellen gaat je probleem niet oplossen.chromeeh schreef op 09 september 2002 @ 18:56:
Maaar.... Ik draai Argosoft mailserver, hoe de f*ck krijg ik het zootje weer aan de gang?
Gewoon voor smtp een andere poort kiezen dan 25? (bijv. 500 ofzo)
Zoiets als dit:
[...plaatje...]
Ik moet zeggen dat dat configuratieschermpje er een beetje jammerlijk uit ziet, pop3, smtp en finger in een programma? Klinkt niet echt gezond. Bovendien, als je niet helemaal snapt waarom de boel nu niet meer werkt en wat je zou moeten doen om het weer werkend te krijgen moet je eigenlijk geen mailserver draaien. Voor je het weet ben je open relay en is @home boos op je, of gebruikers van @home die vinden dat ze onterecht afgesloten zijn
Door een storing in ons netwerk kunt u
maandag 9 september 2002 problemen ondervinden
met onze internet service.
De storing kan invloed hebben op inkomend
e-mail verkeer.
We vragen hiervoor uw begrip.
Nee... begrip hebben we hier niet meer voor aangezien jullie stelletje **k*ls onze poort 25 dicht hebben gepleurd!!!!!!!!
Ik denk dat de meeste mensen hiero beter zelf een mailserver kunnen beheren dan @Home dat kan!!!!!!
Sorry hoor maar ik zie net dat mailtjes die 5 september naar mij verstuurd zijn nu eindelijk vanavond aangekomen zijn.... * d-motion is FRUSTIE!!!!!!!!
e-mail verkeer.
Nee... begrip hebben we hier niet meer voor aangezien jullie stelletje **k*ls onze poort 25 dicht hebben gepleurd!!!!!!!!
Ik denk dat de meeste mensen hiero beter zelf een mailserver kunnen beheren dan @Home dat kan!!!!!!
Sorry hoor maar ik zie net dat mailtjes die 5 september naar mij verstuurd zijn nu eindelijk vanavond aangekomen zijn.... * d-motion is FRUSTIE!!!!!!!!
Verwijderd
WAT ? inkomemend? ja wat merkte ikPrang schreef op 09 september 2002 @ 21:02:
Door een storing in ons netwerk kunt u
e-mail verkeer.
Sorry hoor maar ik zie net dat mailtjes die 5 september naar mij verstuurd zijn nu eindelijk vanavond aangekomen zijn.... /me is FRUSTIE!!!!!!!!
maar hun zo RETE snelle superdeluxe SMTP was ook mooi down
gelukkig nog lekker backbone @ localhost
Hmm volgens mij werkt het bij mij (nog) steeds kijk maar naar t screenie :
10.10.10.99 is Mailtraq die wat Pop mail aflevert bij Domino
207.68.165.140 is Hotmail die een mailtje rechtstreeks op mn Domino server op poort 25 aflevert :

Vreemd ik dacht vrijdag dat het vandaag wel niet meer zou werken
10.10.10.99 is Mailtraq die wat Pop mail aflevert bij Domino
207.68.165.140 is Hotmail die een mailtje rechtstreeks op mn Domino server op poort 25 aflevert :
Vreemd ik dacht vrijdag dat het vandaag wel niet meer zou werken
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Nee ik draai geen open relay....Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 20:54:
[...]
Nou, je krijgt het niet aan de praat zonder flink wat moeite, gewoon een andere poort instellen gaat je probleem niet oplossen.
Ik moet zeggen dat dat configuratieschermpje er een beetje jammerlijk uit ziet, pop3, smtp en finger in een programma? Klinkt niet echt gezond. Bovendien, als je niet helemaal snapt waarom de boel nu niet meer werkt en wat je zou moeten doen om het weer werkend te krijgen moet je eigenlijk geen mailserver draaien. Voor je het weet ben je open relay en is @home boos op je, of gebruikers van @home die vinden dat ze onterecht afgesloten zijn.
Geen account geen toegang / relay
Maar dat finger is voor de eventuele open relay, maar die gebruik is dus nie...
Edit --> En m'n router geeft geen access tot poort 79
Verwijderd
Ach .. op een avond als deze maakt het niks uit .. ik heb net weer 6 uur lang geen verbinding gehad

Zo te zien heeft @Home toegegeven aan Troubles@Home, op dit moment werkt m'n mailserver weer, poort 25 staat weer open.
Bij mij toch echt niet... staat nog steeds keihard dicht... ik blijf wel werken met mijn workaround met Domainpop via MDaemon... werkt perfect, en nu kan mijn computer ook weer eens uit..
Kan ik weer lekker
Kan ik weer lekker

Verwijderd
hier wat info die ik gevonden heb..
Kijk eens op http://www.zoneedit.com. Via deze site kun je voor een beperkt aantal domeins gratis je dns regelen. Ik heb via hun de dns servers geregeld voor ***.com (domein heb ik ergens anders geregeld). Via hun web interface kun je redelijk veel instellen waarmee onder andere dan ook het probleem met @home kan worden opgelost.
Tot de maatregel van poort 25 dicht liet ik alle mail rechtstreeks op m'n eigen server binnenkomen door via zoneedit mijn machine te definieren als mailserver (MX).
Na de aktie van @home laat ik alle mail voor ***.com forwarden naar m'n @home email adres. Je kunt namelijk via zoneedit een mailforward aangeven in de vorm *@***.com -> ***@home.nl. Enigste wat dan nog moet gebeuren is op regelmatige momenten de mail ophalen bij @home. Ik gebruik daarvoor 'fetchmail' (ter info: ik draai e-smith 5.5 [linux]). Mocht het noodzakelijk zijn dan is het met fetchmail zonder meer mogelijk deze multidrop mail weer uit te sorteren en af te leveren bij de verschillende lokale gebruikers. Probleem dus lekker simpel opgelost. Toen ik las dat @home dit ging doen had ik het binnen no time opgelost. Effe naar de website van zoneedit, inloggen, paar klikjes en klaar.
Om van zoneedit gebruik te kunnen maken moet je de mogelijkheid hebben om voor je domein (waar dan ook geregistreerd) afwijkende dns servers op te geven (namelijk die van zoneedit).
Kijk eens op http://www.zoneedit.com. Via deze site kun je voor een beperkt aantal domeins gratis je dns regelen. Ik heb via hun de dns servers geregeld voor ***.com (domein heb ik ergens anders geregeld). Via hun web interface kun je redelijk veel instellen waarmee onder andere dan ook het probleem met @home kan worden opgelost.
Tot de maatregel van poort 25 dicht liet ik alle mail rechtstreeks op m'n eigen server binnenkomen door via zoneedit mijn machine te definieren als mailserver (MX).
Na de aktie van @home laat ik alle mail voor ***.com forwarden naar m'n @home email adres. Je kunt namelijk via zoneedit een mailforward aangeven in de vorm *@***.com -> ***@home.nl. Enigste wat dan nog moet gebeuren is op regelmatige momenten de mail ophalen bij @home. Ik gebruik daarvoor 'fetchmail' (ter info: ik draai e-smith 5.5 [linux]). Mocht het noodzakelijk zijn dan is het met fetchmail zonder meer mogelijk deze multidrop mail weer uit te sorteren en af te leveren bij de verschillende lokale gebruikers. Probleem dus lekker simpel opgelost. Toen ik las dat @home dit ging doen had ik het binnen no time opgelost. Effe naar de website van zoneedit, inloggen, paar klikjes en klaar.
Om van zoneedit gebruik te kunnen maken moet je de mogelijkheid hebben om voor je domein (waar dan ook geregistreerd) afwijkende dns servers op te geven (namelijk die van zoneedit).
Yep.. zelfde doe ik met MDaemon... staat als het goed is al waar eerder in dit topic..
Ik vind het maar vreemd hoor ...
bij mij werkt het nog steeds
Misschien zijn ze de boel wel 'vergeten' af te sluiten hier
bij mij werkt het nog steeds
Misschien zijn ze de boel wel 'vergeten' af te sluiten hier
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Pagina: 1