[98SE] Blijft Default inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Mijn Windows 98SE bak blijft inloggen als de default user (zonder naam) met als gevolg dat ik het netwerk niet opkan. Als ik kies voor "Afmelden uit Windows" dan schakelt hij automatisch naar mijn username zonder password en kan ik wel het netwerk op.

Ik wil dus nu dat hij als default mijn username zonder password inlogd, zodat ik gelijk toegang heb tot het netwerk...

Het probleem is ontstaan na installatie van MS Office XP en ik heb al even in het register gespit, maar kan niets vinden...

Ik doe al heeeel lang aan computers en dit probleem ben ik niet eerder tegengekomen.. heeft iemand een idee?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Format C

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Als je niets zinniger te zeggen hebt, zeg dan aub niets.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• sniper20
  • Laatst online: 19-08 23:00
Helpt het niet om alle pwl-bestanden weg te gooien. Verder kun je kijken of je de manier van aanmelden kunt veranderen in de netwerkeigenschappen.

• Jack Flushell
Nope! Helpt allemaal niet... hij blijft aanloggen als de "default" zonder naam... :'(

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

oke...sorry...was een grapje( wel idd wat flauw)maar ik ben bang dat er niks anders opzit...

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Arno schreef op 07 september 2002 @ 01:24:
oke...sorry...was een grapje( wel idd wat flauw)maar ik ben bang dat er niks anders opzit...
Das te simpel |:(

Heb je bij eigenschappen voor je netwerkverbinding al gekeken bij de optie

"Primaire netwerkaanmelding"? en dan voor de optie "Client voor Micrsoft netwerken" kiezen (Zo staat hij bij mij en ik moet dus telkens op OK drukken om verder te gaan, controleer dat eens...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Vervang de client in Netwerk eens (start->settings->controlpanel->netwerk), even client verwijderen (hoogst waarschijnlijk zegt hij zelf al dat het netwerk niet compleet is enof je door wilt gaan of niet, wat je klikt maarkt niet zoveel uit), en daar "client voor MS networks van maken, bij het tablad indentificatie vul je de computer naam in, en die naam pakt windows ook standaard voor loginnaam.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

mik er eens die tweak software op waardoor je auto kan inloggen.
Ja, okay dat doet tie nu al , maar wellicht dat je dan wijzigingen kan aanbrengen

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Jack Flushell
HermeS schreef op 07 september 2002 @ 12:13:
Vervang de client in Netwerk eens (start->settings->controlpanel->netwerk), even client verwijderen (hoogst waarschijnlijk zegt hij zelf al dat het netwerk niet compleet is enof je door wilt gaan of niet, wat je klikt maarkt niet zoveel uit), en daar "client voor MS networks van maken, bij het tablad indentificatie vul je de computer naam in, en die naam pakt windows ook standaard voor loginnaam.
:'( Het is huilen met de pet op, want ook dit helpt niet... Ik heb ook alle netwerkprotocollen en clients al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hm, haal eens je netwerkkaart weg in Apperaatbeheer. Dan haalt hij echt alles weg en dan opnieuw of heb je dit ook al gedaan?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Misschien moet je even in je registry kijken naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\Real Mode Net

en dan kijken wat er bij de key autologon staat...

• Jack Flushell
woutervs schreef op 07 september 2002 @ 23:36:
Misschien moet je even in je registry kijken naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\Real Mode Net

en dan kijken wat er bij de key autologon staat...
Daar staat: 00 00 00 00

Moet ik daar iets veranderen?

• Jack Flushell
Het is gelukt! Success!!!! :) :)

De key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\Real Mode Net/Autologon
Moet op 00 00 00 01 staan

en de key:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Network/UserProfiles
op 0

Klaar is Kees! Bedankt voor de hulp, vooral degene die format C: suggereerde, jij hebt er helemaal niets van begrepen
Pagina: 1