Toon posts:

Te veel apparaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik ff zeggen dat ik vaak een probleem heb opgelost door gewoon ff met de search te zoeken en een bepaalde thread te lezen om mijn probleem op te lossen, maar ik heb geen thread voor mijn probleem gevonden [ws, omdat het gewoon een of andere domme fout is], maar goed ik heb nu dus wel hulp nodig.

Als iemand mijn systeemspecs wilt weten, aub:
AMD Athlon XP 1600+, MSI K7T Turbo2, 768 Mb PC133, Maxtor 20 Gb 5400 rpm, IBM 80 GB 7200 rpm, IBM 40 GB 7200 rpm, GeForce 2 200 MX, LiteOn 40x12x48 Burner, LiteOn 52x CD Rom, Windows XP.

Maar goed, dit is het probleem:
Ik heb voor school een 3e HD moeten aanschaffen [IBM 40 GB 7200 rpm hierboven] met een bracket erbij. Ik had al 2 HD's aangesloten op IDE1 als Primary Master en Primary Slave. Verder had ik al een Cd Rom en een Brander op IDE2 als Secundairy Master en Secundairy Slave.

Om de HD voor school ook aan te kunnen sluiten kwam ik 1 IDE connector te kort en een power cable, dus heb ik een voedingssplitter gekocht en een IDE 5 connector cable gekocht, zodat ook mijn 3e HD is aangesloten. Maar er gebeurd niets, de HD [van school] of de Secundairy Slave [Burner] verschijnt niet in 'My Computer'. Wat doe ik fout?

Ik vraag me nu af of het eigenlijk wel mogelijk is om uberhaubt een 3e apparaat aan te sluiten en of ik nu bv. mijn cdrom af moet sluiten om mijn 3e HD te kunnen gebruiken. Kan iemand mij aub helpen? Alvast bedankt.

offtopic:
Best een lange post voor een eerste keer :)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
??? je kunt 2x 2 aansluiten meer niet!

ik heb 2x 2 + 2x 2 door mijn raid controller.

hoe kom je in gods naam aan een kabel voor 3 :? :?
dat kan geen ide kabel zijn!

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

mogelijk is het wel
misschien kan de ide connector op je mobo geen 5 connecties aan
probeer eens met 2 ide kabels te werken

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 11:52
mjah, ik begrijp dat je een lange ide kabel gescored hebt, en die gewoon volgepleurd hebt met devices????

werkt iig niet...

IDE: primair -> master en slave
secundair -> master en slave

in totaal dus 4 devices, 2 per poort.

als je meer wil.... SCSI nemen, of gewoon een ide controllertje erbij, kun je weer 4 devices verder

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 18:11:
mogelijk is het wel
:? :? :?

vertel... hoe wou jij 3 harddisks aansluiten op 1 poort???
master, slave en -ja-hoe-noem-je-dat-dan?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07
IDE kaartje kopen ;)

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 18:11:
mogelijk is het wel
OK geef dan maar een link naar een kabel met 3 conectors...

nog nooit gezien, zeker weten onmogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ook dat er niet meer dan 2x 2 op aangesloten kan worden, maar blijkbaar kan het wel. Ik gebruik al 2 IDE kabels. [1 voor 2 HD's en de 2e voor mijn CD Rom, Brander en 3e HD[die dus niet werkt.]

Maar al zou mijn mobo het niet aankunnen, dan zou het op te lossen zijn met een raid controller?

• DJSmiley
Mr.Nobody schreef op 06 september 2002 @ 18:14:
[...]

Die kabels zijn er wel, heb ze al wel eens in mn handen gehad.. maar die zijn speciaal voor bigtowers en dergerlijke, de 2-devices limiet blijft (natuurlijk) bestaan..

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 18:17:
Ik dacht ook dat er niet meer dan 2x 2 op aangesloten kan worden, maar blijkbaar kan het wel. Ik gebruik al 2 IDE kabels. [1 voor 2 HD's en de 2e voor mijn CD Rom, Brander en 3e HD[die dus niet werkt.]

Maar al zou mijn mobo het niet aankunnen, dan zou het op te lossen zijn met een raid controller?
verklaar je nader. ik heb hier nog nooit iets over gelezen. geef eens wat links ofzo. het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

heb je niet gewoon een of andere vage kabel die ook in een ide conector past :?

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 06 september 2002 @ 18:14:
[...]

Ik heb er zelf een met 5 connectors.

offtopic:
wat word hier ongelofelijk snel gereplied zeg.

Maar als ik het goed begrijp zijn mijn opties dus: 1. een ide kaart/controller of 2. SCSI [Ik heb geen idee wat hiermee bedoeld word] te kopen?

Oh en jah, ik ben niet echt een noob meer, maar er zijn een aantal dingen die ik nog niet weet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 06 september 2002 @ 18:22:
[...]

verklaar je nader. ik heb hier nog nooit iets over gelezen. geef eens wat links ofzo. het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

heb je niet gewoon een of andere vage kabel die ook in een ide conector past :?
Hmm, zoals DJSmiley al zei, ik denk dan dat het een kabel is die ook in big towers gebruikt kan worden, het is dus gewoon een extra lange met 5 connectors. Nee, het is niet 1 of andere vage kabel, het is echt een ide kabel. Maar zoals ik in mijn vorige post al zei, ik kan dus een ide kaart/controller of een SCSI (?) kopen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10

DarkSide

theres no place like ::1

Er zijn wel degelijk kabels met meer dan 2 aansluitingen.
Dit is om in grote kasten enigzins flexibel te zijn waar je je devices plaatst.
Echter IDE ondersteunt maar 2 devices per poort. De master en de slave.
Je kan dus per poort op 1 kabel maximaal 2 devices plaatsen.
Aangezien de meeste moederborden 2 IDE poorten hebben kom je op 4 devices in totaal.
Jij hebt al 4 devices. Je kan er dus geen eentje meer bij plaatsen.
Of je moet een extra IDE poort aanschaffen dmv een extra PCI kaart aan te schaffen waar weer 2 IDE poorten opzitten. Ook hier kan je er dan maximaal 4 devices op kwijt. Wat het totaal op 8 maakt.
Om het kort samen te vatten: Koop een PCI kaart waar je 3e HD op aankunt sluiten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, DarkSide, bedankt, dat wilde ik even horen. Het beste wat ik dus kan doen is een PCI kaart kopen met IDE poorten. Goh, binnen een paar minuten is mijn probleem opgelost :D

Zoals ik al zei in mijn eerste post, het was een domme fout :| Anyway, bedankt!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-03 22:29

SiGNe

Ook hoi!

Misschien is een HD bracket een oplossing voor jou, dan kan je zeg maar Dj-en met harde schijven.

Niet?
[Specs]

• Mr.Nobody
  • Niet online
SiGNe schreef op 06 september 2002 @ 18:28:
Misschien is een HD bracket een oplossing voor jou, dan kan je zeg maar Dj-en met harde schijven.
Ik heb voor school een 3e HD moeten aanschaffen [IBM 40 GB 7200 rpm hierboven met een bracket erbij.

Verwijderd

Ik heb ook wel eens kant en klare HD schakelaars gevonden voor deze problemen. Mischien ook iets voor jouw. Kun je zelf kiezen met welke schijf je wilt booten, de andere wordt dus zeg maar afgekoppeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een bracket maar dat is o.a., omdat ik op school op verschillende pc's mijn HD moet stoppen, maar thuis zou ik graag alles te gelijk aan kunnen hebben. Toch bedankt, maar ik ga ws een PCI kaart kopen met IDE poorten zoals DarkSide heeft voorgesteld.

Verwijderd

Topicstarter
CS-AlCoHoLiC, zoals ik al zei, ik zou graag alle HD's en alle andere apparaten te gelijk aan kunnen hebben.
Pagina: 1