Toon posts:

[pa256] schokkend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

een tijdje geleden heb ik mijn videokaart omgeruild voor een Aopen PA256 Deluxe.

Deze kaart is geinstalleerd en wordt aangestuurd door de nieuwste drivers (volgens www.aopen.nl).
Nu heb ik echter toch problemen met het beeld.

Wanneer ik een spel aan het doen ben (in dit geval NHL2002) is de schermopbouw heel schokkend. Er wordt al gejuicht dat er gescoord is terwijl het beeld nog aan het rekenen is waar de puck naar toe gaat en moet ... het beeld staat stil geluid gaat door en ineens zie je iemand wegschaatsen die gescoord heeft.

Tevens is het soms met mijn muiscursor en schermopbouw in windows het geval. Mijn muis happert soms en dan staat de cursor stil om daarna alle gedane bewegingen toch uit te voeren met als resultaat dat de cursor over het beeld vliegt.

Ook de opbouw van vensters (zoals internetbrowser) gaat soms traag en gepaard met stilstaand en schokkend beeld.

Nu kan ik de bios van de videokaart o.a. de volgende dingen setten:
( staat de huidige value)

AGP 4X mode (enable)
Sideband
Fast Write

Wat betekenen deze waarden en kan het daaraan liggen of ligt het probleem ergens anders aan?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
IRQ probleempje ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens google is het een GF2 gpu.. klopt dat? En zo ja, dan is de kaart denkik te traag voor dat spel. Test eens met een ander spel of test met 3D mark en vergelijk je score even. Wat zit er trouwens voor de rest voor onderdelen in je pc?

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het nu wel goed
soms stottert die nog wel ...
het ene spel doet het nu wel goed
je moet dan alleen wel meteen spelen en niet eerst wat anders gedaan hebben. Lijkt wel of de buffer ofzo anders te vol is

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

Hoicks

Techno!

Probeer eens NVidia Detonator Drivers. :?