[WC] juiste test voor wc-blok??

Pagina: 1
Acties:

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43

EntonoX

Team leider

Topicstarter
om mijn waterkoeling te testen heb ik onder mn waterblok een 80W peltier gehangen (met daarop weer een coldplate). in de normale opstelling gebruik ik geen peltier.

is dit een goede manier om het blok te testen???

er vormt zich al een lekkere laag ijs op de coldplate en het waterblok zelf voelt lauwwarm aan. (temp heb ik nog niet gemeten maar denk rond de 30-35 graden).

zou dit blok het houden op een XP 2600??? (die natuurlijk een beetje gekieteld wordt :P)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
een Amd produceert volgens mij in normale conditie's ongeveer ook zoveel stroom, dus asl de temps nu aardig zijn kan je dat ook wel op de proc verwachten. Natuurlijk is dat een wat hogere temp, maar het blok is dan wel goed.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

Amd RuLuzzz schreef op 06 september 2002 @ 18:01:
een Amd produceert volgens mij in normale conditie's ongeveer ook zoveel stroom, dus asl de temps nu aardig zijn kan je dat ook wel op de proc verwachten. Natuurlijk is dat een wat hogere temp, maar het blok is dan wel goed.
een proc is alleen iets moeilijker te koelen dan een pelt (veel kleiner oppervlak), maar ik denk dat een 45 graden voor je proc redelijk normaal is bij deze prestatie.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
ik zie dat een xp2200+(thoroughbred) 67.90 watt aan warmte genereert, dus als mn blok een 80 watt peltier aankan moet een overgeklokt xp2600+ ook wel lukken denk ik. toch?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou hem er gewoon op zetten. Zet je pc aan en als Windows is opgestart open je mbm5 oid en hou je de temp. in de gaten. Zo snel stijgt je temperatuur ook weer niet of je moet iets heel erg verkeerd hebben gedaan.
Ik had mijn waterpomp zo'n 5min uitgezet onder full load en je zag heel mooi de temperatuur stijgen van 44 naar 57 en toen heb ik de pomp maar weer aangezet :)

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
tis wel een ALU blok, geen koper. dus ik denk dat ie dan wel goed presteert als ie een 80W peltier kan hebben.

Pagina: 1