Toon posts:

Problemen met OCen, help...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een athlon 500 (0,25 micron) op een Asus K7M moederbord. Ik heb hem overgeklokt met een gfd.
Op 650 boot ie gewoon maar ik krijg foutmeldingen dat er een aantal windows bestanden kapot waren/ontbraken (system.ini files ed.) Ik moest herstarten en mogelijk de setup opnieuw uitvoeren. Dus dat doe ik. Dan werden opeens partities niet meer herkent onder DOS en winsetup vindt allemaal fouten op mijn HD. en meer van dat soort dingen. Na veel gekloot eindelijk windows98se er weer op. Het draait 2 dagen non-stop stabiel (650 Mhz en 1,75V)terwijl er een koe graast. Zet ik hem uit . zet ik een dag later de comp weer aan. weer dezelfde soort foutmeldingen, en weer kom ik windows niet in...

Wat gaat er mis? Is het een windows98 probleem? Komt het door het OCen? Wat kan ik er aan doen?

Reacties graag,
BVD
Cypher

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Misschien moet je je cache divider aanpassen? Verder zou ik het niet weten...

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

0,25 micron, da's minder, want die worden sneller warm, dus misscien een betere koeler, of nog meer je voltage verhogen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een golden orb cooler opzitten . de kast staat nog open dus de warmte kan nog wel weg. Krijg deze week een proc temp meetkabeltje dus dan kan ik je de proc temp vertellen.
Als windows eenmaal draait dan is alles wel erg stabiel. alleen het opstarten van windows gaat soms goed fout...
(De proc is dan nog koud)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:33
Mischien een HD die niet tegen o'cloken kan??..HAd ik vroeger ook met een seagate schijffie....

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM 7200/ATA66 13,2 GB als primaire en een WD 5400/ATA66 30 GB als sec.
Mijn comp heeft een tijd op 550 gelopen door de FSB op 110 Mhz te zetten. daar heb ik geen problemen meegehad.
Pagina: 1