Toon posts:

[HP 4100C - USB - Scanjet] Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

ik heb een USB HP 4100 scanjet en hij doet het niet meer.

Na een tijdje in de kast hebben gestaan heb ik hem weer aangesloten, en wat blijkt, hij werkt niet :(

Ik steek hem in het stopcontact, en lamp gaat niet aan, maar ook 'laad' de scanner niet op... als ik het zo mag noemen.

Ook geen reactie in windows, hij kan de scanner niet vinden, dus dat is logisch.

Wat kan er kapot zijn :?

PS: Geen garantie meer (>3 jaar), en daarbij reparatie kosten zijn 122€ :|
Vandaar dat ik zelf wel aan de slag wil gaan ...

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Precies deze scanner kreeg ik in defecte staat ooit van een vriend. Al gauw bleek dat de scanner 'intern helemaal spanningsloos' was. De oorzaak bleek een losgeraakte soldeerverbinding. Kwam ik achter door eens met een plastic chinees eetstokje 'wat componenten aan te tikken'.
Meet (t.o.v. massa) eens aan wat willekeurige printsporen. Bij mij was ie dus vrijwel spanningsloos (lamp brandde i.d.d. ook niet). Het bewuste printje is vrij gemakkelijk (met draden en al) los te halen, en bevindt zich bij de entree van de adapter. Uiteraard begin je met meten op die entree....

Verwijderd

Topicstarter
raamfluiter schreef op 06 september 2002 @ 17:39:
Precies deze scanner kreeg ik in defecte staat ooit van een vriend. Al gauw bleek dat de scanner 'intern helemaal spanningsloos' was. De oorzaak bleek een losgeraakte soldeerverbinding. Kwam ik achter door eens met een plastic chinees eetstokje 'wat componenten aan te tikken'.
Meet (t.o.v. massa) eens aan wat willekeurige printsporen. Bij mij was ie dus vrijwel spanningsloos (lamp brandde i.d.d. ook niet). Het bewuste printje is vrij gemakkelijk (met draden en al) los te halen, en bevindt zich bij de entree van de adapter. Uiteraard begin je met meten op die entree....
waar woon je? :P

• raamfluiter
Hoezo :? Misschien moet je even een low-budget multimetertje aanschaffen. Altijd handig! Succes

Verwijderd

Topicstarter
raamfluiter schreef op 06 september 2002 @ 17:44:
Hoezo :? Misschien moet je even een low-budget multimetertje aanschaffen. Altijd handig! Succes
Nee nee ter reparatie :)

is dit de originele voeding btw:

Afbeeldingslocatie: http://www.bitsnpcs.co.uk/images/parts/0950-3490.jpg

Want ik heb een andere :?

• raamfluiter
Tsja, zo ziet mijn adapter er niet uit nee. Maar als ie 30 V gelijkspanning (!) / 400 mA levert, zal 't geen probleem zijn.

Verwijderd

heeft hier 10 grotere broerkes liggen van de 4100 nml de 4200 en allemaal stukkies ;) zijn zeer zwakke scanners van hp geweest...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mja, scanner openschroeven en es kijken of je ook een "losse" soldeerverbinding ziet in het voedingsgedeelte. Mocht je niets vinden, dan is je voeding geklapt.
Komt vaker voor bij geschakelde voedingen, om dit te fixen heb je wel kennis van electronica nodig en een multimeter.

And The Only One

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:16

Duinkonijn

Huh?

ik heb der ook last van gehad.... ben toen overgegaan op vervanging...

ging teveel tijd kosten

en tijd is geld 8)7

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• raamfluiter
Diamon schreef op 07 september 2002 @ 19:43:
Mocht je niets vinden, dan is je voeding geklapt.
Komt vaker voor bij geschakelde voedingen, om dit te fixen heb je wel kennis van electronica nodig en een multimeter.
-------------------------------------------------------------
Schakelende voedingen zijn vaak niet de sterkste broeders, maar... In dit geval is natuurlijk helemaal geen sprake van een schakelende voeding aangezien de scanner m.b.v. een 30 Volts-adapter wordt gevoed. |:( (En da's hier zeker geen schakelende voeding.)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik weet niet hoe deze scanner gevoed wordt, en waarmee.
Maar ik heb zelf een HP 5100C, en deze heeft wel een interne geschakelde voeding.
Deze was dus geklapt.

And The Only One

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:16

Duinkonijn

Huh?

Diamon schreef op 08 september 2002 @ 19:42:
Ik weet niet hoe deze scanner gevoed wordt, en waarmee.
Maar ik heb zelf een HP 5100C, en deze heeft wel een interne geschakelde voeding.
Deze was dus geklapt.
extern via adapter

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1