ok, ik kom net van bij een vriend. Ik wilde daar freesco installeren maar we liepen op een héél vaag probleem ... (de search hielp ons niet veel verder)
hardware:
Petium 66 met 16Mb ram
2 realtek nics (merk : Level One)
een IO-kaart met floppy controler en al de reutemeteut ( zat niet op mobo
)
probleem:
Na de Freesco floppy te hebben gemaakt en getest te hebben in zijn up-to-date systeem staken we die vol moed in de p66. Echter deze gaf ofwel een read-error ofwel bleef ie steken op mounting FD0
ok denk ik : ofwel brakke kabel / diskettestation / io-contoller
We hebben ze ALLEMAAL vervangen ... al het overbodige ( ook de nics ) uit de PC gesmeten en TOCH bleef ie hardnekkig weigeren linux te booten.
ok, laten we coyote linux dan eens proberen zeg ik tegen hem ... zo gezegd zo gedaan ... floppy gemaakt en getest in zijn PC ( hij werkte ! ) Maar natuurlijk werkte die niet in de p66
.
Booten met de windows floppy werkt echter wel PERFECT

De feiten
:
De diskettes zijn in orde
Het diskettestation is in orde
De controller is in orde (ook verstoken van slot)
Wat hebben we verkeerd gedaan ? wat zou dit kunnen veroorzaken
Alvast bedankt
hardware:
Petium 66 met 16Mb ram
2 realtek nics (merk : Level One)
een IO-kaart met floppy controler en al de reutemeteut ( zat niet op mobo
probleem:
Na de Freesco floppy te hebben gemaakt en getest te hebben in zijn up-to-date systeem staken we die vol moed in de p66. Echter deze gaf ofwel een read-error ofwel bleef ie steken op mounting FD0
ok denk ik : ofwel brakke kabel / diskettestation / io-contoller
We hebben ze ALLEMAAL vervangen ... al het overbodige ( ook de nics ) uit de PC gesmeten en TOCH bleef ie hardnekkig weigeren linux te booten.
ok, laten we coyote linux dan eens proberen zeg ik tegen hem ... zo gezegd zo gedaan ... floppy gemaakt en getest in zijn PC ( hij werkte ! ) Maar natuurlijk werkte die niet in de p66
Booten met de windows floppy werkt echter wel PERFECT
De feiten
De diskettes zijn in orde
Het diskettestation is in orde
De controller is in orde (ook verstoken van slot)
Wat hebben we verkeerd gedaan ? wat zou dit kunnen veroorzaken
Alvast bedankt