Toon posts:

[psp][ps] Perfecte logoos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op verschillende grote sites van games enzow, counter-strike.nl en van die manga sites, heb je, vind ik dan, echt kewle logoos (die plaatjes bovenaan de site).

Met welke van de 2 proggies (paint shop en photo shop dus) kun je deze (het beste) maken?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dit heeft niet met het proggie te maken, maar met de skills van de tekenaar.

overigens zijn deze meestal óf op papier, of in Illustrator begonnen, niet in PS/PSP.

Verwijderd

Topicstarter
euhm ja, en met wat zijn die dan uitgewerkt?

en zijn der dan ook tutorials voor? voor photo weet ik ze te vinden, voor psp niet...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat wil je met PSP als je met Photoshop om kunt gaan :?

ik weet dat bepaalde mensen prachtige dingen in PSP kunnen maken, maar ik weet van mezelf dat ik makkelijker werk in Photoshop. Zoals ik al zei: het gaat niet om het programma. Het gaat om de meester die het werk op papier zet.

Over het uitwerken van deze logo's: inkleuren van een lijntekening met gradients, layer blendings etc kan al hele mooie effecten geven!.

Verwijderd

Topicstarter
|HunterPro| schreef op 06 september 2002 @ 17:10:
wat wil je met PSP als je met Photoshop om kunt gaan :?
Euhm zei ik dat? Ik werk voornamelijk met psp, ik heb alleen een paar sites kunnen vinden van photoshop. Van psp zijn er veel te weinig, eigenlijk geen :)

Ik zal wel eens wat proberen met photoshop, en natuurlijk mijn eigen teken talent ;)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

logo's kun je over het algemeen het beste maken met een vector-tekenprogramma. (macromedia freehand, adobe illustrator, autocad, rhinoceros3d) geef eens een paar URL's van die sites dan kunnen we tenminste zien hoe 't er uit ziet.

maar het is idd eerder de skill van de tekenaar dan het programma. freehand en illustrator zijn vrij standaard voor de grafische industrie, autocad kan lekker precies werken, en met rhino kun je met de precisie van autocad in 3d tekenen. met een paar truukjes kun je dan een cartoon shader nadoen.

over dat laatste gesproken, cartoon shaders kunnen soms ook in vectorformaat de output leveren. de clips van the gorillaz zijn er mee gemaakt.

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1