Toon posts:

rebootprobleem GF4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Sedert ik vorige week men ASUS GF4 TI4400 gekocht heb, heb ik niets anders dan problemen. Wanneer ik wou gamen (SOF2, operation flashpoint) reboote men PC. het opstartmenuutje krijgen lukte me meestal wel maar wanneer het level tevoorschijn moet komen-> reboot. Na een dag of 2 sukkelen met drivers, bios-update, heb ik de kaart teruggebracht naar de winkel. Daar hebben ze me onmiddelijk een nieuwe meegegeven. Wat blijkt nu, juist hetzelfde probleem. De GF4 is ondertussen getest op 2 pc's, waar er geen enkel probleem voordoet. Na dagen rondkijken op forums heb ik geleerd dat het probleem aan verschillende zaken kan liggen: slechte voeding,slecht geheugen, temperatuur,....

Vandaag heb ik dan maar eens een kamerventilator rechtstreeks op men moederbord laten blazen, met het resultaat dat ik 20 minuten SOF2-online kon spelen. Bij 3Dmark reboote em slechts na test 8 of 9. Blijkbaar draait em toch iets beter met wat meer koeling, maar toch nog de reboot.

Daarjuist heb ik nog iets gekregen dat ik nog nooit eerder gezien had: nl. tijdens reboot (na crash SOF2) kreeg ik blauw scherm met : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Weet er iemand wat hier het probleem zou kunnen zijn??? is het de warmte of iets anders??

Ik zou jullie zeer dankbaar zijn indien jullie me een oplossing zouden kunnen geven.

windows XP pro
EPOX 8k7a+ MB
AMD 1400 thunderbird + cooler merk ???
256 DDR (2100)
Middle Tower ATX 300W 996d blue/uni
western digital HD 40 G + IBM 80G
pioneer DVD 16x
plextor 24x

dank
foens

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
IRQ conflictje denk ik. Zit er een pci-kaart op de sleuf naast je agp sleuf? Kan zijn dat dat bugged. PCI kaartje er ff uit slopen, eventueel verplaatsen (als ie nodig is) en vervolgens rebooten...

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Waarschijnlijk heb je een pci kaart in de bovenste pci-slot, waardoor je pci kaart de lucht tegenhoudt die je vid fan wegblaast en een irq conflict veroorzaakt.

mogelijke oplossing: verplaats je pci-kaart of nog beter verwijder het uit de slot. :P

Verwijderd

Topicstarter
men netwerkkaart zit in een pci-slot, maar deze zit in het laatste slot. Maar ik zal het even uittrekken en kijken wat het heeft. bedankt

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik men netwerkkaart eruit getrokken en ik heb nog steeds dat rebootprobleem. Zeer ambetant, vooral dat niemand weet wat het zou kunnen zijn....

greetz
foens

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34

Nibbz

Postmaster General

Zou kunnen proberen om ff ander geheugen erin te doen, alle resterende kaarten eruit te halen, en gelijk even je onboard sound uit te doen. Com 1/2 uit te doen, en ook je LTP. Zodat je zoveel IRQ's vrij heb als je kunt. Daarna nog eens proberen. Werkt dat nogsteeds niet, dan lijkt het me je mobo kapot is.

13:37

Verwijderd

Misschien helpt dit?

Zie volgende links:

http://digital.ni.com/pub...69A5004EC871?OpenDocument

http://www.tek-tips.com/g...ev3/70/pid/779/qid/308429

http://www.osr.com/DDK/ddtools/bccodes_2zdz.htm

...en misschien wel de allerhandigste (Druk CTRL+F en zoek naar jouw foutmelding):

http://www.xptuneup.com/xptuneup_stopmessages.htm

Succes!

Verwijderd

Dit is geen irq conflict maar een driverprobleem!!! Verwijder de driver, reboot en installeer. Maar dan niet via de setup maar via autodetection.
Vervolgens: als het niet is opgelost test je een andere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info, maar ik heb deze error nog maar 1 keer gekregen. Het grote probleem is dat men PC steeds reboot (zonder foutmelding) wanneer ik een game wil opstarten.
liviathanfd, jij spreekt daar over een driver verwijderen, heb je het over de drivers van videokaart? anders deze heb ik al meerdere malen verwijderd om er andere op te zetten, met hetzelfde resultaat.
En probleem doet zich enkel voor met men GF4, wanneer ik men prophet 4500 64mb erin stop kan ik gamen zonder probleem.

thx

Verwijderd

Heb je toevallig een VIA Chipset?

Zo ja, dan kan het zijn dat je bij de installatie van de chipset drivers, de AGP op Turbo hebt gezet, dit staat namelijk aan. Mijn Geforce3 had dat ook, ik heb toen de chipset overnieuw geinstalleerd met de AGP setting op Standaard. Toen waren mijn problemen ook opgelost... De Geforce series kunnen volgens mij niet goed overweg met die instelling.

Misschien helpt het...

Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 13:29:
Heb je toevallig een VIA Chipset?

Zo ja, dan kan het zijn dat je bij de installatie van de chipset drivers, de AGP op Turbo hebt gezet, dit staat namelijk aan. Mijn Geforce3 had dat ook, ik heb toen de chipset overnieuw geinstalleerd met de AGP setting op Standaard. Toen waren mijn problemen ook opgelost... De Geforce series kunnen volgens mij niet goed overweg met die instelling.

Misschien helpt het...

Succes
Oh ja, ik heb wel Windows ME, niet XP dus ik weet niet of je bij XP dat ook krijgt

Verwijderd

Topicstarter
yup, ik heb een via chipset maar ik krijg nergens een keuze bij de installatie van de drivers om men AGP op standaard te zetten. :-(

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
ik zou eerst eens het automatisch rebooten uitzetten, dan kan je in ieder geval zien wat de foutmelding is...ik heb ook zoiets gehad, en dat probleem verdween toen ik mijn AGP in de bios op 2x had gezet ipv. 4x

Verwijderd

Topicstarter
automatisch rebooten staat af ...???? agp in bios ook al veranderd naar 2x
ik denk dat men PC'ke hier een beetje naar de botten is

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je ook al andere drivers geprobeerd :?
dus van asus en van nvidia en dan nog het liefst wat verschillende versies.
kijk eens bij directx diagnose of ie daar ook wat raars aangeeft bij je videokaart :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb drivers geprobeerd van asus,die bijgeleverd waren op cd, 4 a 5 verschillende nvidia drivers. dxdiag geen problemen gevonden.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 13:37:
yup, ik heb een via chipset maar ik krijg nergens een keuze bij de installatie van de drivers om men AGP op standaard te zetten. :-(
8K7A heeft geen VIAars chipset, enkel de southbdridge is Viaars. Northbridge is AMD.

Zorg dat in BIOS "PNP OS" op NO staat. Probeer eens AGP2X ipv 4X. Bekijk deze pagina eens. En trek eens de AGP driver van de site van AMD.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Is bekend probleem. De search doet hier ff lastig, maar met [google=DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL] is genoeg te vinden. Het is iig softwarematig op te lossen.
[edit:] kan je ook eens wat temps van pc en videokaart posten?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Hironshy schreef op 06 september 2002 @ 17:13:
Waarschijnlijk heb je een pci kaart in de bovenste pci-slot, waardoor je pci kaart de lucht tegenhoudt die je vid fan wegblaast en een irq conflict veroorzaakt.
Door gebrek aan airflow een iq conflict? Is dat informatica voor gevorderden?

Verwijderd

Topicstarter
CPU 52, case 34 . temperatuur videokaart zou ik niet weten.
Pagina: 1