Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Idee ala Porsche

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Kheb een idee, beetje rondgezocht, maar niet echt wat gevonden.

Iedereen weet wel dat een porsche achterop een spoiler heeft die bij harder rijden langzaam omhoog gaat.

Zoiets wil ik ook voor elkaar krijgen, maar dan in een casemod.

Ik heb bovenop m'n kast voor waterkoeling een grote fan die ervoor zorgt dat water weer lekker fris wordt...

Er zit een klein beetje ruimte tussen omdat anders de lucht niet wegkomt.

Nou wil ik ervoor zorgen, al gelang de temperatuur, de fan naar boven beweegt als deze heter wordt (en harder gaat draaien, lucht krijgt dus meer ruimte om weg te komen). En naar beneden gaat als de temperatuur weer daalt en dat de fan langzamer gaat lopen. Klinkt beetje krom, weet ook niet of het wel enig nut heeft, maar gaat me om het idee. Ik zou echt niet weten of er al iemand is geweest die zoiets soortgelijks heeft gemaakt. Enig probleem is, hoe krijg ik het voor elkaar dat die fan met een mechanisme omhoog gaat? Ik zou niet weten of dat wel een beetje te verwezenlijken is. Dus suggesties welkom... ;)

Verwijderd

Ik gil maar wat:
stappen motor uit een oude CD-rom speler???

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:11
Stappenmotortje, gewoon motortje, een zuiger(tje), een as...... legio mogelijkheden.

Klinkt idd errug leuk, als je wat hebt wil ik hem wel zien :p

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Motor uit CDrom wel aardig, stom man niet eens aan gedacht. Dees is volgens mij wel klein genoeg, anders wordt het zo'n boortoren.... :) En natuurlijk pics als dees klaar is. Kzal es ff proberen me huidige te piccen, dan spreekt het meer voor de verbeelding.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
Idee is erg origineel, ben benieuwd naar het eindresultaat.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dat die fan harder en zachter gaat draaien kun je rechtstreeks kopieren van de gemmiddelde voeding, dat 'spoilertje' zul je tohc zelf iets leuks voor moeten maken

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 14:00
of wat dacht je van creatief met technisch lego ofzow?

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Enne de PICS! heb ik eindelijk ook:

Eentje van de zijkant:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kasper.peters/zijkant.JPG

Nog eentje van de zijkant:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kasper.peters/zijkant2.JPG

En overal view:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kasper.peters/overview.JPG

Specs (zijn die niet van me sig):

AMD XP2000+ @ 1900 Mhz
Moederbord @ 152 Mhz
Grafische kaart: Pixelview TI4200 240/440 @ 300/575

3DMark: 11637

temp cpu: 40
systeem: 32
kamertemp: 24,7
watertemp: 29,6

Celcius dus

Dit alles stabiel.

En nu ook nog de hamvraag: is het hier makkelijk op te versieren zo'n porsche idee?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
He, mooi ! :)
Bovenop, die is echt 1337 :9

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

hee die bol die je daar heb staan he..... ik heb gister ergens gelezen dat dat echt bar slecht is voor je flaptop/pc/monitor/tv/radio enz. dus ik zou hem daar weg halen :) voor de rest is dat porsche 8tige ID best gaaf! ik hoop dat het je lukt suc6

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wauw! echt top. Ik zou het gezicht wel willen zien van een toeschouwer die onverwacht deze liftoff te zien krijgt. :)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Lego ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

lol ik moet zeggen dat het best een onlogische montage is, maar het biedt leuke perspectieven :) als je em met contragewichtjes zo kan afstellen dat ie met het minste of geringste omhoogbeweegt, kun je em dat niet om de luchtdruk van de fan omhoog krijgen? maar dan zal et wel heeel soepel moeten lopen, dat krijg je niet voorelkaar

Verwijderd

inderdad lego

je pakt 4 van die zuigertjes zorgt voor een klein druktankje waar druk op staat (af en toe bijpompen) en zorgt dat die regelaar elektrisch door je comp bediend kan worden. en klaar is kees(mod)

Verwijderd

M.I.G. schreef op 11 september 2002 @ 20:07:

Specs (zijn die niet van me sig):

AMD XP2000+ @ 1900 Mhz
Moederbord @ 152 Mhz
Grafische kaart: Pixelview TI4200 240/440 @ 300/575

3DMark: 11637

temp cpu: 40
systeem: 32
kamertemp: 24,7
watertemp: 29,6

Celcius dus

Dit alles stabiel.

En nu ook nog de hamvraag: is het hier makkelijk op te versieren zo'n porsche idee?
Wel een lage 3dmark score..., voor zo'n overklokt systeem....

ik heb een xp1900,
asus a7v333,
asus ti4200 128mb,

temps (stressed):

cpu 58 (geen wc dus:P)
mobo 28
kamertemp: 27.4
kast temp: 27.5 (chieftec kast, met 5x 80mm fans :P )

en een 3dmark score van 11417 8)7
(ik heb helemaal niks overclockt.....)

????????????????

edit: wel bruute kast zo trouwens _/-\o_

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:11:
[...]

Wel een lage 3dmark score..., voor zo'n overklokt systeem....

ik heb een xp1900,
asus a7v333,
asus ti4200 128mb,

temps (stressed):

cpu 58 (geen wc dus:P)
mobo 28
kamertemp: 27.4
kast temp: 27.5 (chieftec kast, met 5x 80mm fans :P )

en een 3dmark score van 11417 8)7
(ik heb helemaal niks overclockt.....)

????????????????

edit: wel bruute kast zo trouwens _/-\o_
Hmmzz.....dus dat moet beter kunnen. Maar iig wel 200 puntjes meer :P
Burning_acid schreef op 11 september 2002 @ 20:32:
hee die bol die je daar heb staan he..... ik heb gister ergens gelezen dat dat echt bar slecht is voor je flaptop/pc/monitor/tv/radio enz. dus ik zou hem daar weg halen :) voor de rest is dat porsche 8tige ID best gaaf! ik hoop dat het je lukt suc6
Jah, dat is misschien een goeie. Hij staat niet zo vaak aan, maar toch... good point.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:40

Creesch

bla bla!

bimetaal ofzo , dat reageert op warmte (zijn 2 soorten metaal tegen elkaar) en gaat dan buigen

Verwijderd

Je zou als schakelaar een thermostaat klokje kunnen gebruiken.

Met lego is niet zo mooi denk ik, maar je zou het wel met een simpel motertje kunnen doen en een rails/tandwiel combo.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 19:52
Ja da's leuk. En dan een soortement van gaspedaal eronder knutselen : gas geven, klep omhoog en je fan harder. Whoooooosh!!

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

NaliXL schreef op 12 september 2002 @ 13:47:
Ja da's leuk. En dan een soortement van gaspedaal eronder knutselen : gas geven, klep omhoog en je fan harder. Whoooooosh!!
:+ :+ :o Kewl zo trouwens bovenop je case :D

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op 11 september 2002 @ 21:33:
lol ik moet zeggen dat het best een onlogische montage is, maar het biedt leuke perspectieven :) als je em met contragewichtjes zo kan afstellen dat ie met het minste of geringste omhoogbeweegt, kun je em dat niet om de luchtdruk van de fan omhoog krijgen? maar dan zal et wel heeel soepel moeten lopen, dat krijg je niet voorelkaar
Verklaar waarom onlogisch. Waar moet ik anders die fan kwijt?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zie op die pics dat je ook dat plexi resevoir hebt

nu heb ik hetzelfde ding alleen lukt het me niet om alle lucht er goed uit te krijgen

is dit jou wel gelukt ? en zo ja hoe ?

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ziet er mooi uit! FF optopic: Corrigeer me als ik het fout heb, maar maak je nu nog gebruik van een aparte vul/ontluchtslang, terwijl je een reservoir hebt? Er lijkt zo'n slang aan de voorzijde te zitten nl op de foto.

Verwijderd

The_Cook schreef op 12 september 2002 @ 15:01:
Ziet er mooi uit! FF optopic: Corrigeer me als ik het fout heb, maar maak je nu nog gebruik van een aparte vul/ontluchtslang, terwijl je een reservoir hebt? Er lijkt zo'n slang aan de voorzijde te zitten nl op de foto.
Ik denk dat die bovenop langs een flowmeter gaat en dan naar de radiator.

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
geinig :)

- Systeem Specs -

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

misschien heeft de topicstarter een ti4200 64mb versie, die bestaan ook weet je wel ;)

een vriend van mij heeft een p4 2.26ghz. met 256mb rimm pc1066 en een ti4200 64mb, en hij had een score van 10490 gehaald, hij haalde bijna even veel als een systeem met een 2000+ met 512md ddr pc2700 en een Asus ti4600 met 128mb, dat systeem had 11340 punten in 3dmark 2001se.

Ik vind zijn score alsnog 1337 hoor. mijn gf3 haalde veel minder :P maar ik ben nog steeds tevree met 120fps in q3 continue :+

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
PilatuSSS schreef op 12 september 2002 @ 14:53:
ik zie op die pics dat je ook dat plexi resevoir hebt

nu heb ik hetzelfde ding alleen lukt het me niet om alle lucht er goed uit te krijgen

is dit jou wel gelukt ? en zo ja hoe ?
Jah is lastig. In ieder geval BUITEN de kast die reservoir tot aan de nok vullen en dan die dop erop duwen. Dan heb je misschien nog wat problemen met het lucht in de slangetjes. 100% vol krijg je bijna niet voor elkaar.
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat die bovenop langs een flowmeter gaat en dan naar de radiator.
Klopt, dacht dat het wel kewl was om het zo te doen. Kga er nog een ledje onder zetten, zodat je kan zien als de pomp onverhoopt ermee stopt, dan zie je um beter.
HENNEP schreef op 12 september 2002 @ 18:44:
misschien heeft de topicstarter een ti4200 64mb versie, die bestaan ook weet je wel ;)

een vriend van mij heeft een p4 2.26ghz. met 256mb rimm pc1066 en een ti4200 64mb, en hij had een score van 10490 gehaald, hij haalde bijna even veel als een systeem met een 2000+ met 512md ddr pc2700 en een Asus ti4600 met 128mb, dat systeem had 11340 punten in 3dmark 2001se.

Ik vind zijn score alsnog 1337 hoor. mijn gf3 haalde veel minder :P maar ik ben nog steeds tevree met 120fps in q3 continue :+
Jup, de 64MB versie.

BTW, het de WC is van xxlcases.nl, iets andere versie dan die op de frontpage van tweakers.

• TMDevil
  • Laatst online: 22-10 22:06

TMDevil

Blaat

Leuk idee, ik ben ook meteen ff gaan denken, Lego pompjes zijn leuk maar kunnen niet veel gewicht aan, niet dat een rad zwaar is maar toch, zo;'n pompje sloop je zo door er teveel gewicht op te zitten, ik heb ervaring ja >:)
Ik zat zelf ergens anders aan te denken en hoop dat ik het zo een beetje uit kan leggen,

Als je van die standers waar die nu op staat een as maakt met schroefdraad, vervolgens maak je die in een frame en zorg je er voor dat ze allemaal rond kunnen draaien.
aan de kant van je kast of je rad zorg je er voor dat ze vrij rond kunnen draaien door bijvoorbeeld een kogellager. aan de andere kant maak je een bout vast.

Als je dan de assen laat draaien dan gaat de rad naar beneden of naar boven.
Ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegt heb en dat je d'r natuurlijk wat aan heb.

n54 power!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie dat je dat radiator geval op 4 lange schroeven hebt zitten. Als je de bouten aan de radiator vat maakt, kun je als het goed is door aan de schroeven te draaien de radiator omhoog en omlaag bewegen. Als je nu een motertje aan de 4 schroeven zet, lieft een stappenmotor, kun je met je pc en een beetje soldeer en programmeerwerk de hoogte al naar gelang de temperatuur instellen. Zou trouwens ook nog me een microcontroller kunnen.

succes ermee...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

zeer vet gedaan >:)

Verwijderd

Om te zorgen dat dat ding omhoog en naar beneden gaat kan je een bimetaal gebruiken ,of een ntc weerstand nemen die laat meer stroom door als ie warm word.

lijkt me een kewl idee :9

Verwijderd

Waar is nou dat spoiler idee ?
Ik zie alleen je Radiator buiten je kast !!

• TMDevil
  • Laatst online: 22-10 22:06

TMDevil

Blaat

deepspace schreef op 12 september 2002 @ 20:55:
Ik zie dat je dat radiator geval op 4 lange schroeven hebt zitten. Als je de bouten aan de radiator vat maakt...
de temperatuur instellen. Zou trouwens ook nog me een microcontroller kunnen.

succes ermee...
En dat is dus persies wat ik ook zij..... Ook wel DubbelPost genoemt....

n54 power!

Verwijderd

Hmm. Had het moeten weten : PC van JVL... (Laptop en MOHAA) verraden het (8>

Ziet er goed uit heren!

broertje van ...

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 17:02:
Hmm. Had het moeten weten : PC van JVL... (Laptop en MOHAA) verraden het (8>

Ziet er goed uit heren!

broertje van ...
Ach...iemand moest het posten en is toch een samenprojectje.

Maar over het spoileridee: ja, bedoeling is om deze omhoog en omlaag te laten bewegen al gelang naar de temperatuur.

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:23

bskibinski

Frontend Developer

Dat is wel een l33t id :)
haha, alleen maakt dat dan niet veel lawaai?

Accessibility first

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Valt wel mee met lawaai. Koeler van grafische kaart eraf, van de proc en de koeler die bovenop zit is muisstil. Of je bedoelt de constructie die dan moet gaan werken?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

wat je ook kunt doen is die vier draadeindes waaraan je nu je radiator hebt gemonteerd, die draden dmv een motor te laten draaien zodat de draad de radiator omhoog/omlaag beweegt...zoiets als hoe de laser in je cd/dvd speler over de oppervlakte van je cd bewogen wordt.....

T60P Widescreen

Pagina: 1