[RH] Problemen installeren cdrom wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb een oude P90 gekocht om te gebruiken als linux router. PC specs

P90
intel 430NX chipset
24mb edoram
AMI bios
1.2gb hddtje (primary master)
cdrom (32speed) primary slave)

Pc is dusdanig oud dat ik nog niet vanuit het bios vanaf de cdrom kan booten :-(

wanneer ik met de boot.img bootdisc opstart blijft redhat vragen naar de cdrom. ik heb geprobeerd om met linux hdb=cdrom te forceren dat me primary slave de cdrom drive is. Dit werkt dus helaas ook niet.

Het enige waar ik wat uit kan opmaken is dat Redhat moeite heeft met de controller te identificeren. (hij vind iets van RZ/1000) en zegt dan dattie later voor irq's gaat proben.

Zelfde problemen heb ik ook als ik met een dosbootflop opstart naar de cdrom toega en daar autoboot.bat draai.

iemand enig idee hoe ik dit verder kan oplossen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

dan zal het niet aan RH liggen he :D als dos er ook problemen mee vertoond.
voorde rest advizeer ik je om het dan via het netwerk te installeren.

en ummm nu ga ik naar huis W00T!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Via dos (win98 bootflop) werkt de cdrom drive als een trein. dus dat is het niet. ik bedoel als ik zo opstart en dan autoboot.bat op de cd run werkt redhat ook niet.

Hij blijft maar mekkeren dattie de cdrom niet kan vinden en dattie een driverdisc nodig heeft.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
En dat is dan waarschijnlijk (dus) ook zo.

Dat je de DOS-driver hebt geladen en dus die autoboot.bat kunt runnen wil nog niet zeggen dat Linux zelf 'm daarna ook herkent natuurlijk.

Maar als het een gewone ATAPI cd-rom speler is is dat trouwens wel vaag, die moet 'ie zeker gewoon detecteren.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat ik even zou proberen, als ik jou was, is om de cd-rom spelen op de secundaire IDE controller aan te sluiten, dat zou nog wel eens kunnen helpen.
Verder ben je je er wel van bewust, dat een P90 niet echt geweldig is voor een eerste indruk van Linux he ;)
Grafisch zal dat ding zich voortslepen, je kunt er hoogstens een goede server van maken ben ik bang ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Was de bedoeling ook. leuk een linux routertje :D heb de secundaire poort ook al geprobeerd.

helaas werkt dat ook niet :((

Verwijderd

als je em alleen als router wil gebruiken, kan je misschien gebruiken, 27 mb iso die wel boot. RH boot cd's willen op sommige mschines niet booten is my opgevallen :(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

mkleinman64 schreef op 06 september 2002 @ 16:35:
en zegt dan dattie later voor irq's gaat proben.
Zoiets: "Not 100% native mode, probing IRQs later" ? Dat zie ik heel erg vaak en het heeft hier nooit problemen veroorzaakt, lijkt me een hele normale melding dus.

De RH install, is die grafisch of text? Als hij textmode is kun je met shift-pgup omhoogscrollen naar de bootmessages. Dan moet je daar eens kijken of je kunt zien of er iets mis gaat, of dat je kunt zien dat de cdrom goed gedetect is (iets van "hdb: blabla CD-ROM blaat").

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
iK heb de hoop opgegeven. ik had nog een andere machine staan (Amd 166mhz/32mb geheugen met award bios)

die bootte in 1x van de cd. en RH stond er binnen een uurtje op. :-)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Pff, met netwerkinstall kun je best nog wat nuttigs van dat bakje maken :P
Pagina: 1