Professioneel (kleur) printsysteem gezocht

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ontwerp brochures en advertenties voor het bedrijf waar mijn vader werkt. Zij versturen aan hun klanten iedere 2 maanden een brochure (dubbelzijdig A3, full color) in een oplage van 550 stuks.

Op dit moment laten ze dat digitaal printen bij een drukker, maar waarom zouden ze het niet zelf digitaal kunnen printen?

Ik ben dus, naar aanleiding van een aanbieding die ze kregen van een Ricoh kleurenprinter, eens gaan kijken wat voor apparaten in aanmerking komen, echter ik heb er niet zo heel erg veel verstand van. Zeker in de semi-professionele klasse heb je een aantal technieken, verschillende kwaliteiten, snelheden en vooral kosten per afdruk. Dit is tot nu toe interessant:

Lexmark C910 serie
OKI C9200 serie
QMS Magicolor 6110 serie

Allemaal in de prijsklasse € 4000-7000, maar ik weet niet of ik goed zit te kijken. Zijn er mensen werkzaam in de DTP/printing business die me een beter advies kunnen geven, of tips kunnen geven waar ik op moet letten?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

digital printen bij een drukker, is dat gewoon printen, of op een digitale drukpers?
Ik ben DTP-er bij een offsetdrukkerij/Repro, en wji printen ook digital, maar dat is echt printen en niet digitaal drukken.
het probleem met printers is het hele colormanagement, dat is bij printers nl. nog niet optimaal, zeg mar gerust bagger als je over professioneel printen praat.
Als je echt geinteresseerd bent, kun je contact opnemen met de dealers en dan kun je zelf kleurenproeven maken, en de printer waarbij de kleuren die het meest overeenkomen zal het beste wezen, maar reken er niet op dat je een ICC-profiel kunt krijgen, dus je zult een algemeen profiel moeten gebruiken voor je proeven.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Het gaat inderdaad om digitaal printen, sorry..

Ik heb inmiddels contact met iemand gehad die me wat meer kon vertellen over waar ik op moet letten.. Het perfect weergeven van kleuren is niet eens heel erg belangrijk, zolang het er maar redelijk in de buurt komt.. Dus met algemene profielen kan ik al een heel eind komen denk ik..

Bedankt voor je advies in ieder geval, ik heb inmiddels de OKI 9400 op het oog en denk dat ik eens bij OKI ga informeren..