Toon posts:

IP range verkopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand de marktprijs van een class c ip range en plaats om deze te veilen/ aan te bieden?

Verwijderd

Een c-blokje kan je volgens mij niet zomaar verkopen. Ze worden (dacht ik) gratis aangeboden op basis van behoefte aan een geselecteerde groep van grote providers.

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 17:18
Idd, IP nummers verkopen is zelfs *VERBODEN* volgens Ripe.

Verder kan je toch alleen maar IP nrs krijgen van je eigen provider/upstream provider. Wat wil je met IP nrs die toch niet gerouted worden? :)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
ik zou idd eens een kijkje nemen op ripe.net

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Welke aap wil jou ongeadverteerde ip's kopen? 8)

Verwijderd

Topicstarter
Het bedrijf waar ik werk heeft de beschikking over 6 public classe c reeksen, slechts een klein aantal wordt daarvan daadwerkelijk gebruikt, de rest wordt ge-NAT. Mijn manager vroeg zich af of we niet een aantal reeksen konden verkopen. Om een wat sterkere onderhandeling positie te hebben bij onze isp wilde ik wat richtprijzen horen, maar de informatie op ripe.net heeft me al het 1 en ander verduidelijk.

bedankt voor de tip

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Yup, kan dus niet. :)

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 17:18
Als ripe leest dat jullie meer als de helft van jullie IP adressen niet gebruiken mag je ze direct wel weer inleveren ;)

Verwijderd

kben het met theswitch eens, er is nogal een gebrek aan IP adressen (normale ip adressen dan).

Gelukkig is dat opgelost met ipv6, dan kan geloof ik elk zandkorreltje op de wereld zijn eigen ip krijgen.
Pagina: 1