Toon posts:

Kantoor Case

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een kast voor gebruik in een kantoor. 1tje zonder voeding. Hier wordt ondergenoemd systeem in geplaatst. Met 4 casefans. Deze moeten te regelbaar zijn. Dmv bedieningspaneel in voorkant case of dmv regelbare weerstand aan de fan zelf.

Eerstgenoemde is natuurlijk het mooist.

Asus A7V333 
Kingston Dimm, 256Mb DDR PC333, ongebufferd
Sony DisketteDrive
Western Digital 40GB 7200rpm
AMD Duron 1300
Thermaltake Volcano 7+
3Com Card 3C905CX-TX-M 10/100 R
Asus V7100 Magic
Aopen 52x CD-ROM

Ik zou eerst een thermaltake xaser doen, maar voor op een kantoor weet ik het niet, misschien een beetje te.

Verwijderd

Misschien een Chieftec tower?

Mooi strak en lijkt ook nog eens heel erg op de Xaser.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je wilt er 1 zonder voeding, wat voor voeding ga je er dan in doen?
Waarom in hemelsnaam 4 casefans in een kantoormachine!?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat zit zo als ik ze dan allemaal op hun langzaamst zowat laat draaien hoor je ze simpelweg neit meer. Ik wil er denk ik een enermax voeding in of een zalman. De kast en voeding moeten bij zelfde leverancier weg komen en mag niet meer kosten dan 179 euro incl fans

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
wat ik gehoord heb en dach ook ergens op net (hier op tweakers?) is dat de zalman voedingen niet echt stil zijn. Wel stiller dan normale maar niet stilste

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Enermax Adjustable fans zijn, zoals de naam al zegt, regelbaar dmv een potmetertje. Als je het draadje verlengt zou je ze buiten je kast kunnen hangen om te regelen.

Je eerste oplossing, daar ben ik ook nog steeds naar op zoek :p Ik heb de perfecte tool al gevonden:
http://www.natriumtech.com/products.php?pid=3
Heb hem helaas nog nergens in nederland gezien, iemand? :'(

Use the Search Luke...

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt ook een asus terminator barebone overwegen. Prima voor een kantoorbak. Zit alleen een cpu-fan en een outtake-fan in, daar kun je voor kiezen wat je wil. (bv. enermax op 7v)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 15:56:
Misschien een Chieftec tower?

Mooi strak en lijkt ook nog eens heel erg op de Xaser.
omg, lijkt op een xaser

eerder andersom

chieftec/antec maakt de kast, en thermaltake mod er wat aan
zelfde als wat alienware doet (spuiten enzo)

Verwijderd

epsilon schreef op 06 september 2002 @ 18:53:
[...]

omg, lijkt op een xaser

eerder andersom

chieftec/antec maakt de kast, en thermaltake mod er wat aan
zelfde als wat alienware doet (spuiten enzo)
You got the point, en met het deurtje dicht is het een hele strakke kast.
Die moet vast ook wel zonder voeding te krijgen zijn, en je hebt meteen al plek om de extra fans in te klikken

Verwijderd

omg waarom een kast met 4 fans voor een kantooromgeving?

ga je de boel daar ov3rcl0cken? >:) >:)

Vind je die lian-li kasten niet mooi? Die staat volgens mij best mooi in een kantooromgeving :P~

Ook in een niet kantoor-omgeving btw :P :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 16:03:
Nou dat zit zo als ik ze dan allemaal op hun langzaamst zowat laat draaien hoor je ze simpelweg neit meer. Ik wil er denk ik een enermax voeding in of een zalman. De kast en voeding moeten bij zelfde leverancier weg komen en mag niet meer kosten dan 179 euro incl fans
een maat van me heeft een antec kast zelfde fabriek als chieftech maar die voeding vind ik heel erg stil
ik zelf heb een enermax voeding de ve versie maar die antec voeding is zeker net zo stil
www.stbcomputers.nl hier kan je goedkoop je antec kasten halen en ook nog eens goed koop enermax produkten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 11:56:
omg waarom een kast met 4 fans voor een kantooromgeving?

ga je de boel daar ov3rcl0cken? >:) >:)

Vind je die lian-li kasten niet mooi? Die staat volgens mij best mooi in een kantooromgeving :P~

Ook in een niet kantoor-omgeving btw :P :9

de huidige pctjes kunnen niet meer zonder airflow nou wilt hij het silent hebben dus 4 x80 mm op silent doet net zo zijn werk als 2 x 80 mm op 12 volt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 09:54:
[...]

de huidige pctjes kunnen niet meer zonder airflow nou wilt hij het silent hebben dus 4 x80 mm op silent doet net zo zijn werk als 2 x 80 mm op 12 volt
Dat bedoel ik maar even. :) Dit was is ook mun bedoeling als ik een xaser's koop.

Verwijderd

maar ik vind dat een xaser kast niet in een kantoor omgeving thuis hoort gezien zijn uiterlijk kan je dan niet beter voor de ook goedkopere antec gaan met mee geleverde goede en stille voeding
daar bij een xaser kast met enermax voeding heb je niet voor 179 euro daar bij moeten er ook nog fannetjes in

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

Een antec kastje is zeker wel een goede kast en een lekkere stille voeding. Moet netjes staan in Kantoor omgeving dus ik zou voor een antec gaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 15:27:
maar ik vind dat een xaser kast niet in een kantoor omgeving thuis hoort gezien zijn uiterlijk kan je dan niet beter voor de ook goedkopere antec gaan met mee geleverde goede en stille voeding
daar bij een xaser kast met enermax voeding heb je niet voor 179 euro daar bij moeten er ook nog fannetjes in
7x EUR 145,00 Thermaltake Xaser II 5000 Plus + 350watt voeding
1x EUR 39,00 Verzendkosten

En daar zitten al een aantal fans in duz diz niet echt een gegronde opmerking

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Vind dit echt overdreven.
Koop gewoon een goede stille koeler voor je kantoorbak, geen 4 koelers. Scrap die TT 7+ en koop dan de TT vulcano 9
Dit is echt OVER THE TOP. Heb je echt niet nodig voor een kantoorbak. Je gaat echt gek worden als je 8 uur achter zo'n bak stat in het kantoor.
Koop anders gewoon een intel. minder warmte productie of een via
CPU.

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

volgens mij snappen een heleboel mensen niet waar een "kantoor pc" voor gebruikt word. Zo zijn er ook mensen die er een super goede videokaart in doen terwijl er toch alleen maar word/excell/i-netten mee gedaan wordt.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Topicstarter
Nimrod|IA schreef op 10 september 2002 @ 10:56:
volgens mij snappen een heleboel mensen niet waar een "kantoor pc" voor gebruikt word. Zo zijn er ook mensen die er een super goede videokaart in doen terwijl er toch alleen maar word/excell/i-netten mee gedaan wordt.
Ben ik het niet mee eens, probeer jij maar eens een forse database met een 8 mb kaartje in te lezen. Da's echt niet te harden en ik spreek uit ervaring.

En trouwens ik wou die xaser ook niet vanwege het uiterlijk hebben, maar omdat het een supercomplete stille kast is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 10:07:
[...]

En daar zitten al een aantal fans in duz diz niet echt een gegronde opmerking
nu nog 5 x 80 mm enermax weer 60 er bij

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 13:21:
[...]

nu nog 5 x 80 mm enermax weer 60 er bij
Waarvoor dat?
http://www.miqro.nl/productoverzicht.asp?id=53
Kijk eerst even voor je wat zegt :(

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Nimrod had wel een beetje gelijk hoor. Voor zo`n kantoor PC stil moet zijn begrijp ik best, maar om daar een kast voor te kopen met 5 fans erin is zwaar overdreven. Strd PC hebben meestal alleen de voeding fan als outtake en dat is in bijna alle gevallen voeldoende (niet geOC`ed natuurlijk!)
En om dan zo`n Xaser te kopen, man, dat is toch geen kantoor Case?!
Zow, heb jij een eigen bedrijf dan? Goed voor elkaar! :o
Maar kijk eens naar gewone cases, die hebben meestal al strd een voorziening dat je gemakkelijk een fan voorin kan plaatsen. Kan eventueel een Enermax in. En dit alles is nog goedkoper ook! ;)

Use the Search Luke...

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Zeg dat je aan een chieftec midi tower genoeg heb.
scheelt je weer 30 euro.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Topicstarter
Hmz jeps hebben jullie idd wel gelijk in. Antec ELS SX1035B II EC 350Watt Black(incl 2 extra Fans) deze moet superstil zijn, toch? 155 euro niet veel d8 ik
Silentpuma schreef op 10 september 2002 @ 17:07:
Nimrod had wel een beetje gelijk hoor. Voor zo`n kantoor PC stil moet zijn begrijp ik best, maar om daar een kast voor te kopen met 5 fans erin is zwaar overdreven. Strd PC hebben meestal alleen de voeding fan als outtake en dat is in bijna alle gevallen voeldoende (niet geOC`ed natuurlijk!)
En om dan zo`n Xaser te kopen, man, dat is toch geen kantoor Case?!

[...]

Zow, heb jij een eigen bedrijf dan? Goed voor elkaar! :o
Maar kijk eens naar gewone cases, die hebben meestal al strd een voorziening dat je gemakkelijk een fan voorin kan plaatsen. Kan eventueel een Enermax in. En dit alles is nog goedkoper ook! ;)
Nee ik moet stage lope bij een bedrijf die nieuwe pc's wil

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2002 11:43 . Reden: prijs erbij ]

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Gewoon kijken naar merpc's dan of anders gaan voor die antec of een chieftec.
Vraag eerst wel hoeveel geluid ze kunnen verdragen.

>Systeemspecs<

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 08:10

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 13:15:
[...]

Ben ik het niet mee eens, probeer jij maar eens een forse database met een 8 mb kaartje in te lezen. Da's echt niet te harden en ik spreek uit ervaring.

En trouwens ik wou die xaser ook niet vanwege het uiterlijk hebben, maar omdat het een supercomplete stille kast is.
Beetje onzin volgens mij, wat je daar zegt. En wat moet je met zo'n snelle machine in een kantoor omgeving? Vertel eens waarvoor jij al die processorkracht nodig hebt. Wat zijn de taken van die machine?

Ik denk dat je het beste een Duron processor of een Intel kunt nemen, minder warmte-ontwikkeling --> minder krachtige cooling nodig. Neem van mij aan, op een kantoor wil je een pc zo stil mogelijk. En dan zijn alle extra casefans alleen maar extra lawaaibronnen. Vooral die Volcano trapte ik er als eerste af, en er kwam een Zalman 6000 koper voor in de plaats. Evt. gecombineerd met een superstille intakefan.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Vooral die Volcano trapte ik er als eerste af, en er kwam een Zalman 6000 koper voor in de plaats. Evt. gecombineerd met een superstille intakefan.
Kijke effe helemaal onder aan deze msg. _/-\o_
Beetje onzin volgens mij, wat je daar zegt. En wat moet je met zo'n snelle machine in een kantoor omgeving? Vertel eens waarvoor jij al die processorkracht nodig hebt. Wat zijn de taken van die machine?
Ze moeten CAD tekenen. Ze klooien wat met office om. Werken met unix database syteem (zeer groot). Werken met een Acces Database. 3D Tekeningen. Lotus Notes(wat ook best zwaar kan zijn)
Ik denk dat je het beste een Duron processor of een Intel kunt nemen, minder warmte-ontwikkeling --> minder krachtige cooling nodig.
Vanaf begin van topic zit er al een duron op. |:(
Neem van mij aan, op een kantoor wil je een pc zo stil mogelijk. En dan zijn alle extra casefans alleen maar extra lawaaibronnen.
Niet als ze regelbaar zijn. Kun je ze mooi op elkaar afstellen

Specs volgens eerst even Office installeren. Windhoos was weer us lekker bezig 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hansol 17" 720 ED Dynaflat
GigaByte 7VRXP KT333 R2 SB/Raid/LAN
256MB PC333 DDR
Samsung Diskette Drive Black
Western Digital 40GB 7200rpm
AMD Duron 1300
Arctic Cooling Pro TC
CLUB3D Ati Radeon 7000 64mb DVI
LG 52x CD-ROM
Logitech Access Keybord
Logitech Pilot Mouse Optical
Windows XP Proffesional Nederlands
Antec ELS SX1035B II EC 350Watt Black(2 standaard fans+(2 extra Fans)

Verwijderd

duron op een 333 mobo nee jij hebt er echt verstand van en een beetje meer uitgeven voor een xp zit er zeker niet in
neem nou die zalman 6000 cu i.p.v die vulcano7+
en als je van de hd toch een wd neemt doe dan je jb versie met 8 mb als ze zo veel zware dingen doen met die pc volgens jou mag de hd wel een toppertje zijn lijkt mij

Verwijderd

Topicstarter
duron op een 333 mobo nee jij hebt er echt verstand van en een beetje meer uitgeven voor een xp zit er zeker niet in
Hoe wil je dat hebben? Ik heb een maximum prijs van 1100 euro en ik zit op dit moment op 1085.
neem nou die zalman 6000 cu i.p.v die vulcano7+
sorry was ik effe vergeten te veranderen, zoals het nu lijkt komt er een Arctic Cool Supersilent Pro TC op

Toerental: 1000 ~ 3500 RPM
-Luchtverplaatsing: 11 ~ 36 CFM
-Geluidsproductie: 10 ~ 32 dBA
-Spanning: 12 Volt
en als je van de hd toch een wd neemt doe dan je jb versie met 8 mb als ze zo veel zware dingen doen met die pc volgens jou mag de hd wel een toppertje zijn lijkt mij
Wel eens van raid gehoord? Dit systeem is gewoon de basis. De ene pc krijgt er bvb een brander bij de ander een extra hd.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 15:09

JT

VETAK y0

Damn, idd, wat moet je met een 333 bord voor een duron :? Daarbuiten is dit als je extra koeling wilt een goede oplossing:
• Enermax met 2 fans en regelbaar
• Stille Papst intake

Dan heb je een outtake en een intake die beiden stil zijn. Voor de rest is de Zalman de stilste koeler voor jouw budget, op silent mode hoor je hem helemaal niet meer, dan maakt ie nog maar 20db lawaai.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 12 september 2002 @ 13:01:
Damn, idd, wat moet je met een 333 bord voor een duron :? Daarbuiten is dit als je extra koeling wilt een goede oplossing:
• Enermax met 2 fans en regelbaar
• Stille Papst intake

Dan heb je een outtake en een intake die beiden stil zijn. Voor de rest is de Zalman de stilste koeler voor jouw budget, op silent mode hoor je hem helemaal niet meer, dan maakt ie nog maar 20db lawaai.
Het kan best zijn dat er binnen een jaar een nieuwe processor op komt. Kan tot XP2600+ daar zijn we hier nu nog niet aan toe

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 08:43:
[...]

Kijke effe helemaal onder aan deze msg. _/-\o_

[...]

Ze moeten CAD tekenen. Ze klooien wat met office om. Werken met unix database syteem (zeer groot). Werken met een Acces Database. 3D Tekeningen. Lotus Notes(wat ook best zwaar kan zijn)

[...]

Vanaf begin van topic zit er al een duron op. |:(

[...]

Niet als ze regelbaar zijn. Kun je ze mooi op elkaar afstellen

Specs volgens eerst even Office installeren. Windhoos was weer us lekker bezig 8)7
Sinds het begin van deze topic zit er dus inderdaad een Duron op, en een Volcano... dus geen Zalman. Mag je zelf ook ff opletten ;)

Maar goed, het machientje moet dus redelijk zware dingen gaan doen. En ik denk dat ze toch niet zitten te wachten op een pc die bijna opstijgt van de fan's.

Als ik jou was, zou ik dan voor een snelle PIV gaan. Daar heb je normaal gesproken geen extra casefans voor nodig, en de Intel boxed cooler is ook behoorlijk stil. Geen casefan maakt nog altijd minder lawaai dan een geregelde casefan. Anders zet je er voor de zekerheid 1 stille intake-fan in, dan is je airflow in orde.

Wat ik dus zeggen wil, is dat je met een PIV makkelijker een stil en krachtig systeem kan bouwen dan met een Athlon. Neem van mij aan dat ze lawaaige machines snel zat zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 14:15:
[...]

Het kan best zijn dat er binnen een jaar een nieuwe processor op komt. Kan tot XP2600+ daar zijn we hier nu nog niet aan toe
2600+ gaat ook 333 onder steunen zeker jammer joh

en raid zeg je ik heb er nu een hd van wd de jb versie 32000 punten in sysoft 2002 tering ik kan niet w8 tot ik die in raid hebt staan

maar die duron is zoeen 25 euro goedkoper dan b.v een 1700+ prijs kwalitijd verhouding is het die 25 euro zeker waard

Verwijderd

Topicstarter
2600+ gaat ook 333 onder steunen zeker jammer joh
Wat d8 je waarom ik een KT333 mb er in douw?
en raid zeg je ik heb er nu een hd van wd de jb versie 32000 punten in sysoft 2002 tering ik kan niet w8 tot ik die in raid hebt staan
Of te wel Bterz MB'tje
maar die duron is zoeen 25 euro goedkoper dan b.v een 1700+ prijs kwalitijd verhouding is het die 25 euro zeker waard
[/quote]
Iek zal us effe aan het rekenen gaan 8)

Jammer dat ik niet boven die 1100 mag komen, was het maar 150 meer. Maarja dan is het direct weer 7x150=1050 i totaal (8>

Verwijderd

kijk dan ook naar een goed kt266a mobo zoveel % power meer perst een kt333 er niet uit maar is mischien wel het prijs verschil al voor die xp 1700+ 266 ddr is ook weer wat goedkoper en je cpu koeling kan je ook een redelijk simpel spire of cooler master nemen daar een simpele 80 mm er op zetten op 7 volt airflow op 5 volt geen enermax maar simpele fannetjes
ga hier maareens op rekenen kom je al een stuk dichter in de buurt

Verwijderd

Topicstarter
ASUS P4S533 SiS645DX Pentium 4
256MB PC333 DDR
Western Digital 40 GB 7200rpm UDMA100 WD100BB
Pentium 4 1800
LG 52x CD-ROM
Logitech Access Keybord
Antec ELS SX1035B II EC 350Watt Black

Is dit beter? 1143 euro. 43 euro hoefde de pret niet te drukken zeiden ze :D

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Wij hebben voor de stille pc's: HP E-PC, een soort Barebones, iig heel slank pc'tje.
P4 1.8
40 gig 2.5" HD
1 dikke heatsink
in de zijdeur een 80mm die erop blaast, maar maakt niet veel geluid.
Externe voeding.

Misschien ook als AMD te krijgen.

Die HP E-PC is niet meer aan te komen, maar samen met Compaq geven ze een nieuwe serie uit.

Ik bedenk me net dat deze prima gameservers zijn!!! :P

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Ongelofelijk wat kan jij je druk maken over prestaties, airflow, stilte, etc. En dan een eerst een Vulcano 7+ erop douwen, en nu een Zalman... |:(

Jongen, een bedrijf maakt het niet veel uit wat die allemaal heeft, als het maar werkt. Dingen die je beter kan vervangen:
-Een P4 met een Zalman?? Dat is volstrekt overbodig. Denk eens na: een strd P4 (dus niet OC`ed!!!) met een Zalman? Ik heb gelezen dat die Intel Boxed cooler erg stil is en nog goede koelprestaties neer zet ook! Dus die Zalman kan je schrappen.
- Die kast, wat voor fans zitten er nu in? 1 Voeding outtake fan? Dat is ZAT. 80% van alle PC`s op deze aardkloot lopen hiermee PERFECT, dus al die herrie makers (lees fans) kan je ook schrappen.
- Een LG 52x CD-ROM speler? Dat vind ik GEEN goed idee. Ten eerste: 52x spelers zijn CD-killers. Wel eens gelezen? Daar zijn CD's niet op gemaakt, die spatten uiteen! Een 48x of liever 40x is zat. En dan zou ik gelijk een CD-DVD speler nemen, aangezien de DVD voorbestemd is om de CD te vervangen. En die zijn geen cent duurder dan een strd CD-Speler. 2 vliegen in 1 klap :)
- Een optical Mouse? Heel leuk, maar niet echt nodig. Maar als die niet zo duur is zou je hem kunnen houden...
- En waarom ga je nu ineens voor een P4? Dat is weer stuk duurder dan een AMD! Vuistregel-> Athlon XP +2200 presteerd even goed als een P4 Northwood op 2,4Ghz! Ik zou het bij een PC266 AMD Athlon +1800 houden ofzo, lekker goedkoop en (veel) beter dan een P4 1800 (een P3 1400 schijnt nog beter te presteren...) Eventueel PC333, als het niet duurder is. Want echt veel prestatie winst heeft 333 NIET. En 266 is goedkoper...
- En heb je al rekening gehouden dat als je bedrijf dit alles gaat kopen, ze de BTW kunnen terug vragen bij het Rijk? Dat scheelt weer 19% op je begroting! (als je er nog geen rekenig mee hebt gehouden ;))

Verder, je zegt dat ze best veel CAD tekeningen en zelfs 3D tekeningen maken? Dan zou ik op een goede VGA kaart niet teveel bezuinigen, want de kaart die je nu hebt is wel een super-budget kaart hoor... Een GeForce4 MX 440 of 460 zou een goede keuze zijn omdat een GF4 voor heel goede 2D beeldkwaliteit staat. Ook kan een GF4 MX heel goed 3D omgevingen en tekeningen genereren. Zeg nou zelf: er is niks vervelenders om op een PC te wachten die een 3D tekening aan het genereren is. En als je deze live wilt later draaien, dan is een beetje FPS wel gewenst...
Ook heb je voor een 17" LCD scherm gekozen. Erg prijzig, maar voor kantoor- en vooral teken omgevingen geen overbodige luxe, dus die zal je eigenlijk moeten laten zitten ja...

Ik hoop je hiermee een duidelijk gemaakt te hebben dat je voor een kantoor-PC eigenlijk maar heel weinig nodig hebt. Ze draaien geen heftige games, dus is een (voor ons tweakers :p) simpel systeem al ruim voldoende...
Een kant-en-klaar systeem met een leuke videokaart voldoet eigenlijk ook al, maar jij wilt ze natuurlijk zelf samenstellen...(en gelijk heb je ;))

Use the Search Luke...

Verwijderd

Dit begint steeds meer op een 'help mij een PC samen te stellen voor 1100 euro' topic te lijken, wat niet echt in DOC thuishoort.

Ontopic dus, aub.

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 13 september 2002 @ 15:28:
Ongelofelijk wat kan jij je druk maken over prestaties, airflow, stilte, etc. En dan een eerst een Vulcano 7+ erop douwen, en nu een Zalman... |:(

Jongen, een bedrijf maakt het niet veel uit wat die allemaal heeft, als het maar werkt. Dingen die je beter kan vervangen:
-Een P4 met een Zalman?? Dat is volstrekt overbodig. Denk eens na: een strd P4 (dus niet OC`ed!!!) met een Zalman? Ik heb gelezen dat die Intel Boxed cooler erg stil is en nog goede koelprestaties neer zet ook! Dus die Zalman kan je schrappen.
- Die kast, wat voor fans zitten er nu in? 1 Voeding outtake fan? Dat is ZAT. 80% van alle PC`s op deze aardkloot lopen hiermee PERFECT, dus al die herrie makers (lees fans) kan je ook schrappen.
- Een LG 52x CD-ROM speler? Dat vind ik GEEN goed idee. Ten eerste: 52x spelers zijn CD-killers. Wel eens gelezen? Daar zijn CD's niet op gemaakt, die spatten uiteen! Een 48x of liever 40x is zat. En dan zou ik gelijk een CD-DVD speler nemen, aangezien de DVD voorbestemd is om de CD te vervangen. En die zijn geen cent duurder dan een strd CD-Speler. 2 vliegen in 1 klap :)
- Een optical Mouse? Heel leuk, maar niet echt nodig. Maar als die niet zo duur is zou je hem kunnen houden...
- En waarom ga je nu ineens voor een P4? Dat is weer stuk duurder dan een AMD! Vuistregel-> Athlon XP +2200 presteerd even goed als een P4 Northwood op 2,4Ghz! Ik zou het bij een PC266 AMD Athlon +1800 houden ofzo, lekker goedkoop en (veel) beter dan een P4 1800 (een P3 1400 schijnt nog beter te presteren...) Eventueel PC333, als het niet duurder is. Want echt veel prestatie winst heeft 333 NIET. En 266 is goedkoper...
- En heb je al rekening gehouden dat als je bedrijf dit alles gaat kopen, ze de BTW kunnen terug vragen bij het Rijk? Dat scheelt weer 19% op je begroting! (als je er nog geen rekenig mee hebt gehouden ;))

Verder, je zegt dat ze best veel CAD tekeningen en zelfs 3D tekeningen maken? Dan zou ik op een goede VGA kaart niet teveel bezuinigen, want de kaart die je nu hebt is wel een super-budget kaart hoor... Een GeForce4 MX 440 of 460 zou een goede keuze zijn omdat een GF4 voor heel goede 2D beeldkwaliteit staat. Ook kan een GF4 MX heel goed 3D omgevingen en tekeningen genereren. Zeg nou zelf: er is niks vervelenders om op een PC te wachten die een 3D tekening aan het genereren is. En als je deze live wilt later draaien, dan is een beetje FPS wel gewenst...
Ook heb je voor een 17" LCD scherm gekozen. Erg prijzig, maar voor kantoor- en vooral teken omgevingen geen overbodige luxe, dus die zal je eigenlijk moeten laten zitten ja...

Ik hoop je hiermee een duidelijk gemaakt te hebben dat je voor een kantoor-PC eigenlijk maar heel weinig nodig hebt. Ze draaien geen heftige games, dus is een (voor ons tweakers :p) simpel systeem al ruim voldoende...
Een kant-en-klaar systeem met een leuke videokaart voldoet eigenlijk ook al, maar jij wilt ze natuurlijk zelf samenstellen...(en gelijk heb je ;))
-Waar the hell haal jij die zalman weg?

-52x CD-ROM @ 32 ofzo met cd bremse. Voor mij is deze cd-rom goedkoper anders moet bij nog meer leveranciers bestellen

-Intel scheelt behoorlijk in warmte duz ook in koeling. En ik verw8 na nader inzien toch dat intel de titanen strijd wat aan het winnen is :(

-We hebben om moment zoiet staan met dezelfde videokaart. En dat werkt perfect duz daar zal het niet aan liggen.

-Ik moet wel probere met de toekomst rekening te houden

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:34:
ASUS P4S533 SiS645DX Pentium 4
256MB PC333 DDR
Western Digital 40 GB 7200rpm UDMA100 WD100BB
Pentium 4 1800
LG 52x CD-ROM
Logitech Access Keybord
Antec ELS SX1035B II EC 350Watt Black

Is dit beter? 1143 euro. 43 euro hoefde de pret niet te drukken zeiden ze :D
Ik denk dat je zo een prima systeem hebt, met goede prestaties en weinig lawaai. Die harde schijf is ook behoorlijk stil, ik spreek uit ervaring. En zoals al gezegd een PIV boxed cooler is ook behoorlijk stil.

Alleen de CD-rom zal nog lawaai maken als je hem gebruikt. Als deze ook niet zoveel lawaai mag maken, kun je hem beter vervangen door een LG DVD speler. Die zijn ook de stilste in hun soort.

Verwijderd

Dit gaat nergens meer naar toe. Reacties zijn offtopic, en hebben zelfs niets meer te maken met overklokken en cooling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.