Ongelofelijk wat kan jij je druk maken over prestaties, airflow, stilte, etc. En dan een eerst een Vulcano 7+ erop douwen, en nu een Zalman...
Jongen, een bedrijf maakt het niet veel uit wat die allemaal heeft, als het maar werkt. Dingen die je beter kan vervangen:
-Een P4 met een Zalman?? Dat is volstrekt overbodig. Denk eens na: een strd P4 (dus niet OC`ed!!!) met een Zalman? Ik heb gelezen dat die Intel Boxed cooler erg stil is en nog goede koelprestaties neer zet ook! Dus die Zalman kan je schrappen.
- Die kast, wat voor fans zitten er nu in? 1 Voeding outtake fan? Dat is ZAT. 80% van alle PC`s op deze aardkloot lopen hiermee PERFECT, dus al die herrie makers (lees fans) kan je ook schrappen.
- Een LG 52x CD-ROM speler? Dat vind ik GEEN goed idee. Ten eerste: 52x spelers zijn CD-killers. Wel eens gelezen? Daar zijn CD's niet op gemaakt, die spatten uiteen! Een 48x of liever 40x is zat. En dan zou ik gelijk een CD-DVD speler nemen, aangezien de DVD voorbestemd is om de CD te vervangen. En die zijn geen cent duurder dan een strd CD-Speler. 2 vliegen in 1 klap

- Een optical Mouse? Heel leuk, maar niet echt nodig. Maar als die niet zo duur is zou je hem kunnen houden...
- En waarom ga je nu ineens voor een P4? Dat is weer stuk duurder dan een AMD! Vuistregel-> Athlon XP +2200 presteerd even goed als een P4 Northwood op 2,4Ghz! Ik zou het bij een PC266 AMD Athlon +1800 houden ofzo, lekker goedkoop en (veel) beter dan een P4 1800 (een P3 1400 schijnt nog beter te presteren...) Eventueel PC333, als het niet duurder is. Want echt veel prestatie winst heeft 333 NIET. En 266 is goedkoper...
- En heb je al rekening gehouden dat als je bedrijf dit alles gaat kopen, ze de BTW kunnen terug vragen bij het Rijk? Dat scheelt weer 19% op je begroting! (als je er nog geen rekenig mee hebt gehouden

)
Verder, je zegt dat ze best veel CAD tekeningen en zelfs 3D tekeningen maken? Dan zou ik op een goede VGA kaart niet teveel bezuinigen, want de kaart die je nu hebt is wel een super-budget kaart hoor... Een GeForce4 MX 440 of 460 zou een goede keuze zijn omdat een GF4 voor heel goede 2D beeldkwaliteit staat. Ook kan een GF4 MX heel goed 3D omgevingen en tekeningen genereren. Zeg nou zelf: er is niks vervelenders om op een PC te wachten die een 3D tekening aan het genereren is. En als je deze live wilt later draaien, dan is een beetje FPS wel gewenst...
Ook heb je voor een 17" LCD scherm gekozen. Erg prijzig, maar voor kantoor- en vooral teken omgevingen geen overbodige luxe, dus die zal je eigenlijk moeten laten zitten ja...
Ik hoop je hiermee een duidelijk gemaakt te hebben dat je voor een kantoor-PC eigenlijk maar heel weinig nodig hebt. Ze draaien geen heftige games, dus is een (voor ons tweakers

) simpel systeem al ruim voldoende...
Een kant-en-klaar systeem met een leuke videokaart voldoet eigenlijk ook al, maar jij wilt ze natuurlijk zelf samenstellen...(en gelijk heb je

)
Use the Search Luke...