Toon posts:

POP mail Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb met succeseen dns server draaien binnen mijn netwerk(zie topic onder vlietd).
Dat gaat allemaal heel goed,alleen heb ik nu volgend probleem.
Mijn domein heeft de zelfde naam als het domein wat ik van mijn hosting provider heb.
En ik heb van die domein provider ook een aantal pop3 acconts.
Als ik dus met bijvoorbeel outlook probeer naar mail.pietjepuk.com te gaan vind hij niks.
Pietjepuk gebruik ik even als voor beeld.
Hij geeft aan dat hij die server niet kan vinden,als ik een ping probeer krijg ik de dns van mij zelf.
Dus ik denk dat hij probeert mail.pietjepuk.com op domein pietjepuk te vinden en dat ben ik dus zelf.
Heeft iemand een idee hoe ik het zo kan doen dat hij voor mail.pietjepuk.com buiten mijn domein gaat zoeken.
Kan op deze manier niet bij mijn mail en zou het toch heel erg jammer vinden als ik mijn domein server moet opgeven hier voor.
:|

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zet in jouw DNS dat mail.pietjepuk.com het IP adres is van die POP waar je heen wilt.
Is toch niet zo moeilijk :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 08:26
Wat er hier gebeurt is volkomen logisch.....Jij hebt je DNS zo ingestelt dat deze verantwoordelijk is voor het ppuk domein. Verzoeken naar dat domein zal die dus nooit gaan forwarden; hij kijkt door zijn records en vindt geen record "mail"......
wellicht dat je een record mail kan aanmaken met het IP van de pop server van je provider maar handiger lijkt me om een wat "persoonlijker" DNS naampie te gebruiken.........

Appels zijn geen peren

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de naam van de dns en dus ook van het domeinen actieve dir zo veranderen of moet ik dan weer helemaal op nieuw insteleren??