Toon posts:

[NT4] print server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we hebben pas de printers van de ene naar de andere server overgezet,

nu hebben we nog 2 openstaande punten

1. als iemand print komt er op de andere NT werkstations en servers een
bericht van de spooler, met aarin oa wie er geprint heeft en hoe laat

Hoe is dit uit te schakelen?

2. Sinds we deze print server gebruiken hebben de mensen meer last van dat
de printer off-line in Windows 95/98 komt te staan

Waardoor wordt dit veroorzaakt/kan dit veroorzaakt worden en hoe is dit op
te lossen?

BvD

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:28

L0g0ff

omg

Punt 1: Met win2k kun je dit instellen met de security van de printer maar met nt4 weet ik het niet pcies.
Punt 2 probeer eens nieuwe drivers

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Bij start-instellingen-printers kun je bij de servereigenschappen op het tabblad geavanceerd (als ik het goed heb) melding weergeven bij afdrukken uitvinken. Voor het andere punt heb ik zo geen oplossing. Ik vindt het trouwens wel raar dat iedereen dan een melding krijgt tijdens het printen. Zijn de gebruikers soms allemaal met dezelfde gebruikersnaam ingelogd ?

Verwijderd

Offline meldingen hebben wij ook gehad bij de overgang van onze printers (11 stuks) van de PDC (file en printer server) naar een aparte server. We hebben het interne geheugen van de printer server vervolgens naar 256 MB gebracht en het probleem trad niet meer op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 21:45:
Offline meldingen hebben wij ook gehad bij de overgang van onze printers (11 stuks) van de PDC (file en printer server) naar een aparte server. We hebben het interne geheugen van de printer server vervolgens naar 256 MB gebracht en het probleem trad niet meer op.
Wij hebben een stuk of 40 printers geinstalleerd staan op de aparte server, zou het helpen als we daar van 256Mb naar 512Mb gaan? In de PDC (was F&P Server) zat ook maar 256Mb !?!

Verwijderd

Topicstarter
Gnerk: stonden de printers bij jou off-line op de werkstations of op de server?
Pagina: 1