Toon posts:

W2k SBS User als Administrator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een w2k sbs als een exchange server.

Ik heb een aantal gebruikers die ik administrator rechten wil geven.
Dit heb ik gedaan door ze lid te maken van de group administrators.
echter wil dit niet werken. Nou dan zal er vast wel iets met de policies zijn.
Ik heb alles door gelopen maar kan niet vinden hoe ik een user admin rechten geef.

Ik heb zelfs heel de ou lid gemaakt van de group administrators. en dat werkt ook niet iemand een idee.

Verwijderd

de groep administrators geeft toch enkel locale rechten ?
Kan je de gebruikers wellicht lid maken van Enterprise admins of Domain controllers ?
Dan hebben ze heel wat rechten erbij. Oppassen dus.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Wat moeten ze kunnen ?
Ja kan ze beter rechten delegeren ipv zomaar ff in de domain admins te gooien.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een baas die wil gewoon alle rechten. En die moet ik hem dan ook geven. Alleen lukt het me niet.

Verwijderd

zowieso is het slim om zelf ook geen enterprise admin te zijn... kan je alleen maar mee in de boot gaan (kan je je schema ook niet zomaar verneuken).
geef hem domain admin rechten als hij "alles" wil...
(zet auditing aan zodat je tenminste kan bewijzen als hij iets verneukt heeft :))

overigens een user lid maken van domain controllers LMAO

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:18

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 15:25:
Ik heb een baas die wil gewoon alle rechten. En die moet ik hem dan ook geven. Alleen lukt het me niet.
Ik hoop voor jouw dat die baas wel weet wat hij doet anders heb je een probleem als hij instellingen kan veranderen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
idd maar je hebt van die mensen die willen god spelen

Verwijderd

Topicstarter
Toch blijf het probleem bestaan dat als ik hem admin rechten geef dat ie wel alles op de bak kan doen maar niet op zijn eigen machine. Hij wil op zijn eigen machine ook alles kunnen installeren( heb ik liever niet kan ik bezig blijven) hoe geef ik een domain user ook lokaal rechten op die machine.

Kan dat uberhaupt wel als je een zwevend profiel aanmaakt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 18:55:
Toch blijf het probleem bestaan dat als ik hem admin rechten geef dat ie wel alles op de bak kan doen maar niet op zijn eigen machine. Hij wil op zijn eigen machine ook alles kunnen installeren( heb ik liever niet kan ik bezig blijven) hoe geef ik een domain user ook lokaal rechten op die machine.

Kan dat uberhaupt wel als je een zwevend profiel aanmaakt?
domain user admin op de pc, heel simpel ga achter dat werkstation zitten en maakt hem lid van de group administrators, (de lokale groep administrators...)

das voldoende

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1