Zelf handleiding schrijven: Hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 13:21

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Voor een programma ben ik bezig een handleiding te schrijven en nu vraag ik me af in welk formaat ik moet nemen voor zo'n handleiding. Het is een handleiding voor een prog in Windows. Het is nogal een lijvige handleiding aan het worden en ik twijfel eraan of het in .txt schrijven wel zo'n goed plan is. Zijn er alternatieven of programma's waarmee ik makkelijk een overzichtelijke handleiding kan schrijven?
Voorwaarde is dat het een freeware prog is. Ik heb een blik op DocBook geworpen maar daar kan ik echt niets mee. Het moet wel een beetje makkelijk zijn.
Ideeen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je zou gewoon iets in HTML kunnen maken, das makkelijk, en je hebt veel mogelijkheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2024

gill

Love my lindsey...

txt is in elk geval niet aan te raden, is meer voor een readme, maar een volledige manual, nee... de gebruiker kan er bv al niet in zoeken (tenzij met CTRL-F...)
Heeft de ontwikkelomgeving waarin je je programma hebt gemaakt, zelf geen help-generator?

Anders, even gezocht op download.com, en daar heb ik het volgende gevonden (freeware): HelpBreeze HTML Help Edition 1.0a.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39071

RTF dus.
In principe kun je je texten gewoon in RTF schrijven en importeren in een prog als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 12:20

TwoR

Gekleurde stippen

Helpfile schrijfen gaat goed met RoboHelp. Je kan het dan gewoon opslaan als Windows Help bestand. Het wordt dan net zo'n layout als dat je hebt met de windows help. Alleen weet ik niet zeker dat het een gratis progje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Helpbreeze ;) Grappig net gedownload maar door een of andere fout vindt ie dat ik de expiration date al bereikt heb... Ik las al zoiets raars in tijdens de install... over 1 november 2000 ofzo :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Kreeg op een ander forum dit door: Shalom Helpmaker.. Ziet er goed uit.. Even proberen maar.

Pagina: 1