Toon posts:

[Kylix] Zeer kleine fonts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Kylix 3.0 gedownload en geinstalleerd, ging allemaal goed...
maar nu zijn de fonts in dat programma zo klein dat ze bijna onleesbaar zijn...

voorbeeldje:

http://80.56.126.112/vb.png

iemand enig idee hoe ik deze fonts leesbaar krijg ?

Verwijderd

Is bij mij ook het geval, dus als iemand een oplossing weet...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
LOL: hier precies het omgekeerde... menufonts zijn gewoon Arial Black, ontiegelijk groot. Kijk ik naar de code, dan kan ik 3 woordjes op een regel krijgen en is ie vol. Courier 24 punts ofzo :)

Voor zover ik weet maakt Kylix gebruik van GTK instellingen. Heb al ff met gnomecc gekeken hoe ik de lettertypes kan veranderen, maar kom er niet echt uit.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Puur voor de gein heb ik het ook eens geinstalleerd.

Bij mij zien de fonts er prima leesbaar en normaal uit. De tekst in de editor vind ik zelfs wat groot. Dus ik denk dat als je zelf je fontinstellingen van Gnome of KDE wijzigt dat 't wel gaat helpen!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m'n font instellingen voor Gnome (2) en voor op GTK1 gebasseerde programma's proberen aan te passen zodat ze leesbaar worden in Kylix maar tevergeefs...ik begin me dus af te vragen of kylix inderdaad wel gebruik maakt van de instellingen van GTK(1 of 2)

• _JGC_
Heb ff de README gelezen (zouden meer mensen moeten doen ;) ), en het editor lettertype kan je idd anders instellen: Tools - Editor Options - Display, kan je lettertype instellen.

BTW: Ik draai mn scherm op 75dpi, kan zijn dat Kylix denkt dat het 100dpi is, want voor 10 punts Courier new vind ik dit toch wel wat groot.

Verwijderd

Topicstarter
daarmee stel je inderdaad het lettertype van de editor in....maar niet van bijvoorbeeld die object treeview en object inspector links aan de zijkant....

• _JGC_
Hoeveel DPI draait je Xserver in?
code:
1
2
jan@debian:~$ xdpyinfo | grep resolution
  resolution:    75x75 dots per inch

Bij jou zal dat waarschijnlijk 100 zijn. Als je kdm gebruikt, kan je dat veranderen in /etc/kde3/kdm/Xserver, of waar kdm het ook maar opslaat bij Gentoo.

Verwijderd

Topicstarter
bash-2.05a$ xdpyinfo | grep resolution
resolution: 98x104 dots per inch

ik gebruik alleen geen KDM...(of GDM) dus hoe ga ik dat veranderen?

• _JGC_
WTF? een async resolutie? wil ik wel geloven dat jij vage fonts hebt :P
Gebruik je startx om X te starten? bewerk dat script eens, staat vast wel ergens een call naar X, waarbij je dan -dpi 75 achter zet. Lettertypes worden trouwens wel kleiner hierdoor, mozilla moet je instellen op 96 dpi wil je de meeste sites met brakke CSS nog kunnen lezen (tweakers.net en GoT zijn wel goed, mijn site en Invisionboard zijn bout)

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 06 september 2002 @ 23:02:
WTF? een async resolutie? wil ik wel geloven dat jij vage fonts hebt :P
Gebruik je startx om X te starten? bewerk dat script eens, staat vast wel ergens een call naar X, waarbij je dan -dpi 75 achter zet. Lettertypes worden trouwens wel kleiner hierdoor, mozilla moet je instellen op 96 dpi wil je de meeste sites met brakke CSS nog kunnen lezen (tweakers.net en GoT zijn wel goed, mijn site en Invisionboard zijn bout)
Nah ik heb overal perfect leesbare fonts, behalve in Kylix...
maar je zou zeggen dat wanneer ik mijn resolutie verlaag naar 75dpi dat de fonts dan kleiner worden?

Ik ben er trouwens niet helemaal uit hoe ik ervoor zorgen kan dat ie op een andere resolutie gaat....verschillende forums doorgebladerd enzo maar tevergeefs...

iemand die me dit kan vertellen?
Pagina: 1