Ik heb de tip gekregen om niet met try...except te werken maar met try...catch voor het afvangen van foutmeldingen. Dit heb ik gedaan en nadat ik de help en andere bronnen heb gelezen ben ik tot de volgende code gekomen. Deze code compiled foutloos, maar werkt niet.
Het is de bedoeling dat wanneer ik in mijn DriveComboBox het a station selecteer en daar geen schijfje in zit een nette melding verschijnt en het programma zich niet ophangt.
Hoe doe ik dit, is er toch iets fout in mijn code?
PS: Ik werk met Borland Builder 4 en heb vernomen dat de help daarvan beknopt is. Dus als iemand wel een fatsoenlijk voorbeeld vindt dan niet gaan lopen klagen dat ik niet goed zoek maar dan staat het gewoon niet in mijn versie.
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| try { chdir(dcbDirBrowse->Drive+":\\"); dlbDirBrowse->Drive = dcbDirBrowse->Drive; } catch (Exception& e) { MessageBox(NULL,"Could not access drive.", "Error", MB_ICONEXCLAMATION); } |
Het is de bedoeling dat wanneer ik in mijn DriveComboBox het a station selecteer en daar geen schijfje in zit een nette melding verschijnt en het programma zich niet ophangt.
Hoe doe ik dit, is er toch iets fout in mijn code?
PS: Ik werk met Borland Builder 4 en heb vernomen dat de help daarvan beknopt is. Dus als iemand wel een fatsoenlijk voorbeeld vindt dan niet gaan lopen klagen dat ik niet goed zoek maar dan staat het gewoon niet in mijn versie.