HTTPort door kennisnet/local

Pagina: 1
Acties:

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025
Ik probeerde thuis dus een HTTHost op te zetten zodat ik via HTTPort op school kon IRC'en. Thuis dis server geinstalleerd. Paswoord erop gezet, luisteren op poort 80. Ik op school proberen te connecten accepteert hij geen connections. Thuisgekomen de webserver die op poort 80 draait uitgezet. Ik denk, waarom kan je dat niet lokaal proberen te tunnelen.

Ik stel in mIRC de proxy in op 127.0.0.1 en poort 6666. Ik start HTTPort op en vul 127.0.0.1 en poort 80 in. Ik start HTTHost op en vul ook poort 80 in om op te luisteren. (Misschien dat dit gewoon niet gaat)

In HTTPort vul ik vervolgens bij Remote host in 127.0.0.1 en poort 80 zodat die op mijn HTTHost zou connecten. Luisterport van HTTPort is 6666.

Vervolgens heb ik geprobeerd naar diverse IRC servers te connecten zonder succes. Ik denk vul je bij remote host de IRC server in en de poort waar je op wil connecten.

Het enige wat ik bereikt heb is en identd request en verder kom ik niet.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zou je eens kunnen proberen om te connecten naar een IRCNET server ?
Dus irc.xs4all.nl:6661 oid.

Het is namelijk zo dat IRCNET geen gebruik maakt van identd, dus als die wel werkt dan weet je gelijk dat het probleem met identd te maken heeft en dat is poort 113.

Mocht dit het geval zijn dan moet je even kijken hoe je dit moet instellen, want dit weet ik zo niet uit mijn hoofd.

• Ivo
Het vreemde is dat ik nu zelfs die identd requests niet meer krijg. En sowieso ik zat thuis en port 113 staat open omdat ik normaal wel kan connecten vanaf hier en ook hier kan ik niet via de proxy connecten. Twe vraagjes:

1) Moet ik bij Remote Host in HTTPort de host van de IRC server of van de HTTHost neerzetten. Bij Remote Port etzelfde?

2) Moet ik in IRC connecten met /s 127.0.0.1:6666 (HTTPort luistert op 6666) of de IRC server waarnaartoe ik wil connecten?

• Ivo
Ik ben nu zover gekomen dat ik de volgende melding krijg:

* [10053] Software caused connection abort

Wat moet ik hiermee beginnen?

Verwijderd

ProPHeT_Ewok schreef op 17 september 2002 @ 13:31:
Ik ben nu zover gekomen dat ik de volgende melding krijg:

* [10053] Software caused connection abort

Wat moet ik hiermee beginnen?
Identd aanzetten d8ik....

Ik heb die melding wel eens gehad met het connecten naar dalnet O+

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

Wat voor internet heb je thuis ? kabel ?
Sommige providers zetten je poort dicht zodat je niet kan serveren vanaf thuis....
Je httport bereikt je htthost niet.
Pagina: 1