Toon posts:

LG coating op Flatron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel dit onderwerp vaak behandeld is, en er in de search ook wel wat over te vinden is, heb ik toch nog enkele vragen.

Als ik water gebruik op mijn monitor (LG 795FT+), krijg ik olie-achtige vlekken op mijn scherm, das niet goed dus.

Als ik een zacht doekje gebruik voor vingerafdrukken, wrijf ik ze uit en zie je ze (op een groter opp) nog steeds zitten.

Ik gebruik liever geen glassex omdat dat de coating kan aantasten. Ook screen99 blijkt niet perfect te zijn, blijkt uit meerder topics.

Waarmee maken andere LG-eigenaren hun monitor schoon? Of gewoon helemaal niet?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

De zachte doek is het beste, al moet je heel lang en zachtjes uitpoetsen. Op gegeven moment gaan ze wel weg, maar het is niet zo van veeg en weg. Geduld is een schone zaak.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Klippy

Still Game

Ik heb een Samsung, doe 't altijd met een zachte doek die een klein beetje vochtig is. Zoals in de handleiding staat ;)

werkt perfect, maar moet soms lang wrijven op 'n vingerafdruk, want je kan niet te hard drukken natuurlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51
Als ik vingerafdrukken heb op m'n LG 795 FT wrijf ik net zolang met m'n mouw over het beeld totdat het weg is.
Dat vind ik nog het beste werken. Ik zie er daarna niks meer van... :)

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:37

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik gebruik een zachte doek en wat screen cleaning vloeistof.
Gewoon te koop bij de lokale boekhandel/hema/etc.
Werkt prima, maar zoals superdude al zei, geduld is een schone zaak.
Je moet een poosje doorpoetsen voor dat de vlekken echt weg zijn.

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik gebruik niets, naja, af en toe een brilpoetsdoekje van de kruidvat :P Maar dan wel gedroogd! Verder geen vloeistoffen whatever, de coating van deze monitor is erg zacht, me oude aldi monitor kon ik tenminste met een doek en water afnemen en hij was weer streeploos schoon. Daarom ben ik al sinds ik deze heb niet meer naar een LAN geweest.

Verwijderd

Hmm ... ik gebruik wel Glassex om me LG795ft+ schoon te maken ... wist helemaal niet dat dat schadelijk was voor de coating. In hoeverre is schadelijk schadelijk dan? Mij valt in ieder geval niets op ... heb um al best lang eik en gebruik altijd dat Glassex spul..

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

TdV

Je kan eens een busje screen99 proberen, dit is speciale monitorreiniger die de coating van je scherm niet aantast.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 21:54

Silentpuma

To much mind...

Even je asem erop blazen, zacht doekje erover, klaar ;)

Use the Search Luke...

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-05 08:40

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik gebruik ook al jaren glassex voor allerlei monitoren (en ook een LG lcd) en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Glassex er op spuiten, even in laten werken en voorzichtig afvegen. Niet boenen. Als er nog vlekken achterblijven gewoon herhalen.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op 06 september 2002 @ 14:16:
Ik gebruik een zachte doek en wat screen cleaning vloeistof.
Gewoon te koop bij de lokale boekhandel/hema/etc.
Werkt prima, maar zoals superdude al zei, geduld is een schone zaak.
Je moet een poosje doorpoetsen voor dat de vlekken echt weg zijn.
Dat werkt dus niet op mijn 915ft, geeft het zelfde effect als water. Ik gebruik Hema schoonmaakdoekjes voor de monitor.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

oeei, ik heb zelfs met gedestileerd water verdund brandspiritus gebruikt!!!! is het dan giga schadelijk voor mijn LG915ft+? :'( het maakt wel erg schoon, verdamp ook snel. Iig merk ik niet echt verschil/kwaliteitvermindering

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet wel verschil als de coating loslaat/weggeschuurd is. Dan zal de beeldbuis spiegelen en er veel minder mooi uit zien.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
multidoekjes oid van glassex. Daarna afdoen met een zachte doek. En schoon is het scherm. Tja en of het goed ervoor is of niet, ik zie nog niks bijzonders aan mijn beeldscherm in ieder geval. Oja het is een flatron 915 ft+
Pagina: 1