Toon posts:

Problemen met Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een aantal dagen een router te installeren, om zo het kabel-internet makkelijk te kunnen delen en tegelijk een netwerkje te hebben.
Ik draai XP prof.
Alle aansluitinkjes zijn goed (alle lampjes branden ten teken dat ie de verbinding ziet), de computer kan ook een netwerkverbinding maken, en dat werkt ook, alleen snapt ie niet dat ie de router moet gebruiken voor internet. Ondanks dat ik de router tijdens de installatie heb 'verteld' wat inlognaam en wachtwoord is. De internet explorer heb ik verteld dat ie niet moet gaan inbellen.
Volgens de gebruiksaanwijzing van de router zou alles moeten werken (heb alle mogelijkheden wel geprobeerd, PPPoE, PPtP, Cable Modem, maar niks krijgt 'm aan de praat).
Heeft iemand enig idee???

Verwijderd

Wat voor router, welke provider, wat voor abo (adsl, kabel etc...)

Verwijderd

Topicstarter
Edimax router (is het merk), volgens mij 10/100 MBit. (weet er verder zelf ook niet zo heel veel van... )
Kabel-internet, via Wanadoo.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 14:07:
Ik probeer al een aantal dagen een router te installeren, om zo het kabel-internet makkelijk te kunnen delen en tegelijk een netwerkje te hebben.
Ik draai XP prof.
Alle aansluitinkjes zijn goed (alle lampjes branden ten teken dat ie de verbinding ziet), de computer kan ook een netwerkverbinding maken, en dat werkt ook, alleen snapt ie niet dat ie de router moet gebruiken voor internet. Ondanks dat ik de router tijdens de installatie heb 'verteld' wat inlognaam en wachtwoord is. De internet explorer heb ik verteld dat ie niet moet gaan inbellen.
Volgens de gebruiksaanwijzing van de router zou alles moeten werken (heb alle mogelijkheden wel geprobeerd, PPPoE, PPtP, Cable Modem, maar niks krijgt 'm aan de praat).
Heeft iemand enig idee???
je hebt de router ingesteld als gateway op je computer?

Verwijderd

Topicstarter
eehm.. nee, maar volgens de gebruiksaanwijzing hoefde je alleen te zorgen dat ie automatisch een IP-adres krijgt toegewezen...
Maar als ik m toch als gateway wil instellen, moet ik allerlei IP-adressen in gaan vullen. De vraag is dan: welk IP-adres waar? en hoe achterhaal ik die IP-adressen (ipconfig in een command-prompt geeft alleen de melding: Windows IP Configuration en verder niks.

Verwijderd

pak het boekje die je er bij hebt gekregen

daar staat een ip-adres in waar je heen moet (die van de router) en dan staat er verder beschreven wat je moet doen.

simpel toch? :7

Verwijderd

Topicstarter
ja, en dat werkt dus niet!
wat denk je dat ik als eerste gedaan heb dan?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Nou je heb als eerste dit topic iig niet in het goeie forum gezet :+

Move OH -> NT dus

Verwijderd

Topicstarter
zorry... had ik nog niet gezien...

Verwijderd

ipconfig op je machine + route print en even posten hier...

Verwijderd

staat ie als dhcp server ingesteld, dan kan windows hem namelijk zo vinden met alle goeie instellingen enzow

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Ik heb ook zo'n router maar als je een nieuwe verbinding instelt in de router en je geeft dhcp op, krijgt de router dan al het goede ip-adres en dns enzo van de modem?
Dit zou wel moeten zijn. Dan kijk je bij advanced en bij ip. kijk of daar de instellingen goed staan. Zo ja, dan moet je alleen op de clients dhcp instellen en voila dan zou ie het moeten doen.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

heb je in Internet Explorer wel alles goed ge'saved'

Kan je wel naar je Router pingen??192.168.168.230...je router

MAC adres goed gecloond in Telnet??

kijk ff wat er staat bij ipconfig/all...

Neem dat over en zet je Netwerkaart op Ip auto etc,etc en zet alleen je DNS server eens aan

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 16:01:
eehm.. nee, maar volgens de gebruiksaanwijzing hoefde je alleen te zorgen dat ie automatisch een IP-adres krijgt toegewezen...
Maar als ik m toch als gateway wil instellen, moet ik allerlei IP-adressen in gaan vullen. De vraag is dan: welk IP-adres waar? en hoe achterhaal ik die IP-adressen (ipconfig in een command-prompt geeft alleen de melding: Windows IP Configuration en verder niks.
je kan idd gebruik maken van de dhcp server die in de router zit, hij stelt dan ook de gateway goed in.

het lijkt erop dat er iets mis gaat met de communicatie met de dhcp server. probeer het eens handmatig. dus zelf een ip kiezen (bijvoorbeeld 192.168.168.1), zelf de gateway instellen (het ip adres van de router dus, meestal 192.168.168.230), de bijbehorende subnet mask (255.255.255.0, als ie dat al niet automatisch doet), en een dns server, maakt weinig uit welke. als je er geen weet: 195.121.1.34.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor alle nuttige tips. Ik heb nu handmatig de ip/gateway/subnet mask en dns server ingevuld en nu werkt ie wel.
Pagina: 1