Grand Theft Auto III versus Mafia: TCOLH

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Nu Mafia toch al weer een tijdje "uit" is en sommige misschien al een redelijke goede indruk van deze game hebben vroeg ik me af hoe het spel zich gedraagt tegenover GTA III. Deze 2 spellen hebben immers erg veel met elkaar gemeen; een interactieve stad, hoofdpersonage dat in de onderwereld zijn brood verdient, etc. Gamespot.com gaf de games dezelfde score, hoewel de exacte puntenverdeling iets verschilde. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/mafia001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/mafia_screen004thumb1.JPG

-------------------------------------------------------------------------------

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/gtaiii001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/gta3_screen001thumb.JPG

Wat vinden jullie nou ervan? Wat zijn de nadelen en voordelen van GTA t.o.v. Mafia en andersom? En welke geniet de voorkeur bij jullie en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

wat vind jij?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

Termy

valt er nog wat te fragge?

ze hebben beide hun voordelen en nadelen. ik vind in mafia het verhaal geweldig en van GTA3 vind ik het "gta" gedeelte juist erg koel... toch denk ik dat ik (tot nu toe, heb het nog niet uigespeeld) mafia leuker vind.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Mafia wel MultiPlayer geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 16:52
ik vind het allebei hele goede games
GTA3 vanwege de vrijheid, en het werken voor verschillende werknemers
Mafia vanwege het realisme en het verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44
Ik zelf vind GTA3 beter, vind Mafia beetje saai vaak beetje zelfde soort missies, bij GTA3 kan ik tenminste als ik effe geen zin in missie heb wat gaan kloten, en dat kan juist bij mafia nauwelijks. (Ik zeg niet dat Mafia slecht is hoor, maar heb veel mer plezier gehad met andere spelen)

Oh ja mensen die twijfelen, GTA:VC veegt met Mafia de vloer aan :P
Die moet helemaal geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 14:00:
Is Mafia wel MultiPlayer geschikt
Nog niet; binnenkort wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik vind dat je deze twee spellen niet goed met elkaar kunt vergelijken.. de opzet is heel anders, GTA3 is meer arcade en Mafia is meer realistich. Ik vind beide spellen geweldig in hun eigen opzet, dus ik hou van het scheuren in GTA3, maar vind de sfeer in Mafia subliem.

Duidelijk lijkt mij :)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 14:10:
[...]

Ik vind dit een erg kwalijke zaak, dat de uitgever het spel zo snel mogelijk op de markt wil gooien, met een hoop bugs, of features die er nog niet in zitten (neem aan dat dit hier weer het geval is). Hetzelfde gebeurde bij Heroes of might and magic 4, dit spel is nu als uit sinds mei, en de beloofde multiplayer optie zit er nog steeds niet in.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 17:46
Ik vind GTA3 duidelijk beter, het loopt veel soepeler, je kunt elke auto jatten die je wil, en ik vind de gameplay beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maffia vind ik stukken Beter dan Gta III.
1 Grafisch Beter.
2 Beter Verhaal
3 meer details. (je kunt bv banden lek schieten van auto's)
4 betere Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Ik heb Mafia gisteren ff gespeelt, vind er weinig aan.
GTA3 heb ik ook gespeelt maar daar was ik ook al snel op uitgekeken.

Maar doe mij toch maar GTA3 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja net wat je zegt maffia is beter denk ik het is begrijpelijker dan GTA III en het is grafisch beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Mafia is IMHO beter. Realisme, goed verhaal, mooie graphics en de mafia is gewoon koel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 01-10 15:02
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 16:23:
(je kunt bv banden lek schieten van auto's)
dat onderdeel zal overigens ook in gta:vc zitten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Breepee schreef op 06 september 2002 @ 16:42:
[...]

Maar we hebben het over GTA III ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nah, beide zijn ze erg leuk, en beide spelen rond de 15fps hier. :{

Je moet ze (als hij lekker loopt) gewoon beide spelen ipv één van hem, aangezien ze beide IMO erg goed zijn :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 13:37
Ik vind persoonlijk mafia leuker.
De pluspunten zijn de details.. auto's zijn erg gedetailleerd :) raampjes inslaan met je honkbalknuppel, geen probleem.. :P
Of met je pistool gaan zwaaien op straat, voetgangers helemaal in paniek >:)
En auto's lijken gewoon wat groter :)

Vooral de missies buiten de auto's om vind ik in Mafia veel fijner, binnen in gebouwen speelt het net als een FPS :) (als je bukt, schiet lekker weg :D) het verhaal is super!

Politie is wel erg streng.. maarja, geef mij maar Mafia! :)

Verder denk ik dat het erg persoonlijk is, veel mensen zullen GTA leuker vinden omdat het wat meer arcade is, de auto's rijden wat lekkerder weg zegmaar :P en de politie is niet al te streng.
Mafia bied daarintegen een zeer mooie grafische omgeving en heel veel details en ook een erg goeie sfeer :7, GTA3 heeft zeker ook sfeer, maar niet zo duidelijk als Mafia vind ik, maar dat is ook omdat Mafia wat meer een echt thema heeft dan GTA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
rival24 schreef op 06 september 2002 @ 14:15:
[...]

Ik vind dit een erg kwalijke zaak, dat de uitgever het spel zo snel mogelijk op de markt wil gooien, met een hoop bugs, of features die er nog niet in zitten (neem aan dat dit hier weer het geval is). Hetzelfde gebeurde bij Heroes of might and magic 4, dit spel is nu als uit sinds mei, en de beloofde multiplayer optie zit er nog steeds niet in.......
Hier ben ik het niet mee eens, ze willen zeker weten niet de game zo snel mogelijk uitbrengen want hij is al een jaar ongeveer uitgesteld omdat ze nog teveel moesten doen.
Multiplayer is daarnaast de enigste feature die er niet in zit, daarnaast zit er wel een freeride bij en een vette Carcylopedia :P
Daarnaast ben ik tot nu nog geen kwalijke bugs tegen gekomen (op de performance problemen na bij sommige).
Alles draaide hier gewoon in 1 keer, zonder problemen, voluit.
Dat de multiplayer later (cq. 1 maand) komt heeft 2 redenen :

1) Ze wilden gewoon het spel uitbrengen, zodat we er eindelijk van konden gaan genieten _/-\o_
2) Iedereen kan op deze manier eerst rustig aan de campaign spelen en zich daarna gaan uitleven in de multiplayer 8)

Over de GTA3 vs Mafia wil ik ook nog iets kwijt :
Mafia heeft, vindt ik gewoon een meeslepender verhaal, en het biedt gewoon meer uitdaging. In GTA3 had je niet eens een naam, en de persoon die je speelt zegt amper wat.
Meer uitdaging ivm de auto's, bij GTA3 kun je elke willekeurige auto pakken en daar mee gaan crossen (ok, later komen er wat vettere, maar goed).
In Mafia heb je echt het gevoel dat je steeds hoger en hoger opkomt (qua auto's, wapens en respect)

De volgore waarin het verhaal verteld wordt vindt ik ook heel leuk bedacht, je begint in de toekomst en speelt dan stuk voor stuk je eigen geschiedenis na.

En over dat de missies vaak hetzelfde zijn, :O dream on, ik vindt een GP uit de jaren 30, protection money ophalen, een autopark in de fik zetten en een stel 'foute lui' in elkaar meppen toch echt wel even anders >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 06 september 2002 @ 16:42:
[...]

hmm jah zou kunnen. maar dit gaat over Maffia en GtaIII Niet Over Vice city

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 16:14
op welke resolutie draaien jullie mafia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gta3 heeft chille gameplay en relaxte police.

Mafia heeft lekker sfeertje, heeft een grote damage model
Bij mafia kun je niet allemaal guns mee dragen, vol=vol
Maar police is daar gestrest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafia without doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 21:07:
Gta3 heeft chille gameplay en relaxte police.

Mafia heeft lekker sfeertje, heeft een grote damage model
Bij mafia kun je niet allemaal guns mee dragen, vol=vol
Maar police is daar gestrest
Jonge als jij met 80 km p/u door de straten heen scheurt wordt je echt wel aangehouden. Zelfde geld met rood licht of een botsing. En als de politie jou rond ziet lopen met een tomny gun... Wat denk je dat ze zouden doen. Niks gestressed realisme heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 30-09 23:27
essentieel is: mafia loopt als een trein op mijn computer met 1024 plus details vol open, terwijl GTA3 met alle details eruit op 800*600 nog niet echt lekker loopt
alle gameplay en graphics ten spijt is dat toch voor mij de doorslaggevende factor
GTA3 is meer mijn soort spel, minder serieus en meer humor, maar door die schokkerij prefereer ik toch mafia

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog nooit mafia gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Tja ik heb ze allebij al een tijdje GTA3 ook voor de PS2.

Toch heeft Mafia veel bugs veel textures op verkeerde plekken zo kwam ik net een texture van een parkeerplaats midden op de weg tegen :?
Ik vind de Textures van MAFIA :r die van GTA3 zijn Highres vind ik totaal niet van mafia :'(

MAFIA heeft meer leuke grappen zoals; banden lek schieten, brandstoftank lek schieten ga zo maar door dat heeft GTA3 niet :'(

Ik vind ze allebij even leuk ik vond MAFIA leuke als er minder bugs waren en betere textures :D

maar ik vind het moeilijk om de ene beter te vinden als de andere...
Tja, ik weet het niet GTA3 is modern MAFIA lekker ouderweds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
veel mensen vinden het een veel belovend spel zo te merken.
Ik heb het zelf nog niet gespeeld, staat 2 weken op me hd maar nog niet naar gekeken :o
Binnenkort maar ff uitproberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA 3 is onrealistisch, je kan elke auto pakken, zelfs als ze op slot staan, maar dat maakt het geen stom spel, je bent vrijer dan bij Mafia.
Bij Mafia ben je gebonden aan 1 verhaallijn, terwijl je bij GTA 3 zelf kan kiezen.
Ik vind het allebei heel goeie spellen, de 1 idd meer humor dan de andere.
Wat Mafia natuurlijk nog cooler maakt, is dat je met een honkbalknuppel auto's kapot kan slaan, wat ik bij GTA3 mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De textures van Mafia zijn juist te mooi, wat een beetje een lelijk effect geeft af en toe. Net een foto die erop is geplakt. Ik vind de gameplay van GTA gewon lekkerder. Vice City zal dit spel ook volledig de grond in stampen, maar tot die tijd ben ik nog wel even zoet met Mafia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:53:
De textures van Mafia zijn juist te mooi, wat een beetje een lelijk effect geeft af en toe. Net een foto die erop is geplakt. Ik vind de gameplay van GTA gewon lekkerder. Vice City zal dit spel ook volledig de grond in stampen, maar tot die tijd ben ik nog wel even zoet met Mafia.
het probleem is alleen dat het wel heel lang gaat duren voordat VC op de PC uitkomt. of Je moet een PS2 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:59:
[...]

het probleem is alleen dat het wel heel lang gaat duren voordat VC op de PC uitkomt. of Je moet een PS2 hebben
die heeft 007 geloof ik wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou met de besturing van de auto's in Mafia?

Bij GTA III was die namelijk niet echt geweldig te noemen om het maar zacht uit te drukken. Vooral bij de wat snellere sportauto's was 'the handeling' vaak vrij irritant. Je hoefde maar een klein beetje aan het gas te komen en dat ding schoot al roekeloos vooruit. Maar goed.... een sportauto hoort wel rap te accelereren maar zoals in GTA hoeft het ook weer niet; niet echt realistisch dus. Verder is het sturen ook niet echt een pretje en meer lomp dan wat anders. :)

Maar verder wel leuk spel hoor. :) Ben benieuwd naar Mafia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apocrypha schreef op 06 september 2002 @ 21:43:
[...]

Jonge als jij met 80 km p/u door de straten heen scheurt wordt je echt wel aangehouden. Zelfde geld met rood licht of een botsing. En als de politie jou rond ziet lopen met een tomny gun... Wat denk je dat ze zouden doen. Niks gestressed realisme heet dat.
Neuh met gestrest bedoel ik dat ze echt naar je kijken en dat ze je al bijna aanhouden als je in je binnenzak zit... das soms wel vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 18:04

Sen

<-->

Mafia wint hier toch denk ik.

Mafia punten:
Verhaal
Realisme

GTA3 punten:
Vrijheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Sen schreef op 07 september 2002 @ 01:46:
Mafia wint hier toch denk ik.

Mafia punten:
Verhaal
Realisme

GTA3 punten:
Vrijheid
Helemaal mee eens de lol van GTA was dat las je even geen zin had je lekker kon gaan free riden waar je bij Maffia het verhaal met volgen.

Toch vond ik maffia leuker door het betere verhaal en de gameplay wat betreft het actie gedeelte

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:43:
GTA 3 is onrealistisch, je kan elke auto pakken, zelfs als ze op slot staan, maar dat maakt het geen stom spel, je bent vrijer dan bij Mafia.
Bij Mafia ben je gebonden aan 1 verhaallijn, terwijl je bij GTA 3 zelf kan kiezen.
Ik vind het allebei heel goeie spellen, de 1 idd meer humor dan de andere.
Wat Mafia natuurlijk nog cooler maakt, is dat je met een honkbalknuppel auto's kapot kan slaan, wat ik bij GTA3 mis.
Je zegt dat je bij GTA 3 kan kiezen tussen de verhaallijnen, dit is niet waar, je wordt gedwongen een bepaald pad te kiezen.
Bij GTA 3 staan de auto's niet eens op slot, de politie heeft dat wel maar zodra ze uitstappen zit ie opeens niet meer opslot.

Mafia ziet er veel beter uit, niet meer als een tekenfilm en als je geen zin hebt in een missie kan je toch gewoon freeride gaan doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 15:07:
[...]

Je zegt dat je bij GTA 3 kan kiezen tussen de verhaallijnen, dit is niet waar, je wordt gedwongen een bepaald pad te kiezen.
Bij GTA 3 staan de auto's niet eens op slot, de politie heeft dat wel maar zodra ze uitstappen zit ie opeens niet meer opslot.

Mafia ziet er veel beter uit, niet meer als een tekenfilm en als je geen zin hebt in een missie kan je toch gewoon freeride gaan doen :?
Er zijn wel auto's die wel op slot staan. Meestal net de mooiste op het parkeerterrein. Eigenlijk wel realistisch want die Amerikanen leggen hun sleutels toch altijd op een wiel of zonneklep? :*)

Die politiewagens krijg je ook wel open als de politie er in zit. Gewoon aan die deuren blijven trekken als ze voor een stoplicht staan. Dan stappen ze vanzelf uit.

Mafia heb ik nog niet gespeeld, maar om het realistische als GTA 3 te maken dat lijkt me niet zo heel moeilijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
mafia loopt op mijn pc gewoon bagger met rondrijden zo'n frame of 20-30 p/sec terwijl gta3 gewoon loopt als een trein.

gf3ti-500 xp2100+ 512ddr

Doe mij dus maar gta 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OcNewB schreef op 07 september 2002 @ 15:36:
mafia loopt op mijn pc gewoon bagger met rondrijden zo'n frame of 20-30 p/sec terwijl gta3 gewoon loopt als een trein.

gf3ti-500 xp2100+ 512ddr

Doe mij dus maar gta 3
20-30 fps vind jij langzaam?

wtf?
Ik ben al blij met als ik de 25 haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 a 30 fps is genoeg voor mafia als je alles daadwerkelijk hoog hebt

Mafia en gta 3 zijn allebij totaal andere tijden ik zelf vind de tijd van mafia zwaar de top de pakken etc ik ben fan van the godfather etc en ze hebben dit verhaal perfect uitgewerkt verder vindt ik gta 3 ook zwaar de top op de ps2 dan op pc vind ik hem te buggy en slecht matig uitgebracht van de publishers want eht was gewoon de ps2 versie met een emulatortje ik zeg dit niet omdat die niet draaide bij mij want heb een gf 4 ti maar ik heb hem op de ps2 als op de pc zowel dus ik kan het weten

BTW GTA VICE ala miami vice tijd gaat zo ahrd rocken daar gaan veel topics over komen!!! :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de vrijheid in mafia vs GTA-3:

In gta kan je gewoon wat gaan lopen kloten als de missies moe bent..erg leuk maar kan dit ook met mafia? gewoon zinloos door de stad toeren en cops killen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-10 16:01
er zit een "free ride" mode in Mafia dus daarin mag je vrij rond toeren en (proberen :P) cops om te leggen. Hoe verder je in de missies van Mafia bent hoe meer opties er in free ride komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok maar kan dat ook tussen de missies door? bij GTA moet je elke missie 'ophalen' en daartussendoor kan je doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Niet te vergelijken met elkaar... :\

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 20:44
Vind die free-ride van Mafia erg saai, althans gaat veel eerder vervelen dan rond kloten bij GTA3.

Mafia had idd erg goed verhaal, maar daarna is het niets meer, en GTA3 heb ik ondertussen al 2x uitgespeeld en steeds anders, maar kan me nog altijd een uur of 2 met GTA vermaken.
(Op PS2 that is PC versie = :r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 07 september 2002 @ 17:46:
Vind die free-ride van Mafia erg saai, althans gaat veel eerder vervelen dan rond kloten bij GTA3.

Mafia had idd erg goed verhaal, maar daarna is het niets meer, en GTA3 heb ik ondertussen al 2x uitgespeeld en steeds anders, maar kan me nog altijd een uur of 2 met GTA vermaken.
(Op PS2 that is PC versie = :r)
Wat kan je in freemode niet dat je in GTA wel kan dan? je kan toch net zo goed mensen/cops auto afknallen als in GTA 3...toch? (heb mafia nog niet gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 02-10 07:23
gta 3 verveelde me snel, ook de missies, de sfeer sprak me minder aan, toch vond ik het wel een goede game. Mafia is mooier, maar vind ik ook leuker, dat komt vooral omdat ik een goed verhaal een grotere waardering geef dan wat vrijheid. De freeride van mafia is trouwens ook best leuk.

Het mooie aan mafia zijn ook de tussenfilmpjes en het feit dat je ook in veel gebouwen kan/moet.
En er ontbrak gewoon nog een goede mafia game voor de pc, maja gta 3 was ook wel orgineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op 07 september 2002 @ 18:56:
gta 3 verveelde me snel, ook de missies, de sfeer sprak me minder aan, toch vond ik het wel een goede game. Mafia is mooier, maar vind ik ook leuker, dat komt vooral omdat ik een goed verhaal een grotere waardering geef dan wat vrijheid. De freeride van mafia is trouwens ook best leuk.

Het mooie aan mafia zijn ook de tussenfilmpjes en het feit dat je ook in veel gebouwen kan/moet.
En er ontbrak gewoon nog een goede mafia game voor de pc, maja gta 3 was ook wel orgineel
jij verwoord het precies zoals ik het bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafia wint het bij mij, door rood rijden mag niet, te snel rijden mag niet, een wapen in het openbaar mag niet, kortom het realisme dus :)

1 heel groot nadeel van mafia vind ik de framerate, ik heb nu een asus ti 4600 en hoe ik ook met de vsync, schermresolution of detail van de graphics e.d. ook kloot het blijft maar rond de 20 fps zitten als ik door de stad heen tour met de auto, missies waar je geen auto bij nodig hebt heb ik wel rond de 60 fps al ligt dat eraan hoeveel wapens er worden gebruikt.

Die 20 fps met de auto's (met name de missies) verpesten het enorm, ook scenes waar jij en je gang veel een wapen moet gebruiken gaat de fps soms naar 5 gemiddeld, hoe laag ik de instelllingen ook zet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan klopt er iets niet, dat is kut voor je, maar dit probleem had GTA ook, ik bedoel daar is een officiële FAQ voor uitgebracht op GoT vanwege performance problemen!

Verder Josjenogwat, gebruik alsjeblieft interpunctie!!!
Je posts zijn zo niet te lezen en zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 06 september 2002 @ 23:27:
die heeft 007 geloof ik wel :D
Muwhahaha... Ik geloof het ook. :)

De verhaallijn in Mafia is beter, maar het "klootgehalte" in GTA3 is beter. Je kan in Mafia niet zomaar iedereen opblazen en lekker rondbeuken. Daar is de gameplay gewoon niet op gemaakt. Sfeer vindt ik ook beter in Mafia, hoop dat ze die in Vice City ook wat beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Heb net Mafia uitgespeeld en ik moet zeggen dat dit 1 van mijn beste Single Player ervering ooit was geweest. Verhaal is perfect uitgewerkt. Realisme is uitstekent. Graphics mogen er zeker zijn. En niks is gewoon koeler als in je smoking over straat te lopen en dan ineens je Tomny Gun te voorschijn halen en iedereen neer maaien :). Mafia is een top game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat 007 'rondbeuken' noemt kan in het echt ook niet, ook niet al zou je 20 bodyarmors en een bazooka, een minigun en shit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 23:46:
wat 007 'rondbeuken' noemt kan in het echt ook niet, ook niet al zou je 20 bodyarmors en een bazooka, een minigun en shit hebben.
Nou dat zou volgens mij best WEL kunnen :) net als in GTA duurt het gewoon een tijdje voordat de ME/leger komt, maar je hebt wel je fun gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 23:46:
Nee, maar een spel hoeft van mij ook niet al te realistisch. En als Mafia zo realistisch is, waarom zuigt het schade-model dan zo? Dat was in GTA3 stukken beter. Ik vind Mafia gewoon een erg goed spel hoor, maar ik zeg niet dat ik Mafia beter vind dan GTA3 of andersom. Beide spellen hebben hun eigen kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appels en peren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schademodel in Mafia zuigen???
Verklaar je nader, want je kan ramen inslaan, door ramen heen neergeschoten worden, je kan banden lekschieten, dat zijn allemaal dingen die niet alleen op de gameplay betrekking hebben, maar die je ook daadwerkelijk ziet.
Bij GTA 3, als je de camera in je kar zette, en de motorkap zat voor de ruit, kon je gewoon nog doorkijken.
Wat ik ook vaak heb gehad, is toen ik die missie moest doen waarbij ik een grenade door een raam moest gooien, dat ding wel zat maar dat het geen effect had omdat ik het niet kon 'zien', door m'n viewing distance...
Het schademodel van Mafia is gewoon veeeel beter. Je kan met een honkbalknuppel deuken in een auto rammen, maar bij GTA 3 sloeg je 'er doorheen'. Bij Mafia worden de deuken dieper als je nog een keer slaat, en als je op een auto schiet zie je de kogelgaten.
Bij GTA 3 merk je niet eens dat je beschoten bent. En als je met 200km/h in GTA 3 tegen een muur aanbotst, leef je nog, niet eens 1 health eraf. Bij Mafia gaat er wel health af, en springen je ruiten stuk, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 11:20:
het schademodel in Mafia zuigen???
Verklaar je nader, want je kan ramen inslaan, door ramen heen neergeschoten worden, je kan banden lekschieten, dat zijn allemaal dingen die niet alleen op de gameplay betrekking hebben, maar die je ook daadwerkelijk ziet.
Bij GTA 3, als je de camera in je kar zette, en de motorkap zat voor de ruit, kon je gewoon nog doorkijken.
Wat ik ook vaak heb gehad, is toen ik die missie moest doen waarbij ik een grenade door een raam moest gooien, dat ding wel zat maar dat het geen effect had omdat ik het niet kon 'zien', door m'n viewing distance...
Het schademodel van Mafia is gewoon veeeel beter. Je kan met een honkbalknuppel deuken in een auto rammen, maar bij GTA 3 sloeg je 'er doorheen'. Bij Mafia worden de deuken dieper als je nog een keer slaat, en als je op een auto schiet zie je de kogelgaten.
Bij GTA 3 merk je niet eens dat je beschoten bent. En als je met 200km/h in GTA 3 tegen een muur aanbotst, leef je nog, niet eens 1 health eraf. Bij Mafia gaat er wel health af, en springen je ruiten stuk, etc.
amen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 14:10:
[...]

Gaaf, dat was het enige wat eigenlijk nog ontbreekte aan dat geweldige spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

hoezo onnodige kick ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

hapje xcite: Kijk voortaan even naar de datum, om zo'n oud topic te kicken met zo'n post is niet echt nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.