Waar nieuwe PC kopen? Vobis of Norrod?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Ramirez
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 08:57

Ramirez

Something 's gotta give..

Topicstarter
Lang nagedacht. Nieuwe PC moet er komen. En het wordt of Vobis, of Norrod. (Geen andere winkel dus en ook nie zellef bouwe !!!!) Maar als het kiezen uit kwaden is, wat is dan het beste? :?

Vobis zit 100 meter verderop (superstore Den Bosch) maar is duur. Verder weten ze daar geen ruk, maar over mijn huidige p2 450 van Vobis ben ik altijd heel erg tevreden geweest...

Norrod zit aan de andere kant van nederland (voor mij) maar is veeeeel goeikoper. Kan lekker op hun site iets samenstellen. Hebben exact wat ik wil. Maar zo ver weg, dus opsturen via de post? En ik hoor enge dingen over hun...

Dit is ongeveer het systeem wat er moet komen. (samengesteld op Norrod)

Systeem: Intel Pentium 4 533MHz

Behuizing ATX Midi Titanium € 59.50
LiteOn 40/12/48 IDE Rewriter € 69.00
FDD Diskettestation 3.5ï/1.44 € 19.00
DVD ROM 16x Speler € 59.00
512Mb DDRAM PC2700 333 € 169.00
Creative SB Live Player 5.1 € 42.50
HDD 80Gb 7200 rpm IDE ATA 100 € 135.00
Cooler HDD Harddisk € 15.00
MSI 845E MAX2-L Intel P4 DDR € 159.00
Intel P4 2.4 Ghz 533 sock 478 € 269.00
Standaard Keyboard PS-2 € 11.50
MSI Geforce4 Ti4200 64Mb € 199.00
assemblagekosten € 35.00

Kosten van dit systeem € 1,241.51
Asjeblief nie muiken over dat ik beter een AMD i.p.v. een Intel kan nemen of een Readon i.p.v. een Geforce zo.

Graag jullie advies. Vobis or Norrod ????

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

norrod, kheb hier iig slechte ervaringen met vobis.. zijn gewoon dummies hiero !

4015Wp west (Dordrecht)

• ErA
  • Nu online

ErA

Waarom geen ander?

Verwijderd

Norrod, vanwege de goede ervaringen die ik heb met de service van ze. :)

• Ramirez

Ramirez

Topicstarter
Er zit hier helemaal nix in de buurt. (sinds *snif* memo weg is)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je zou natuurlijk de shop survey eens kunnen bekijken.

• Ramirez

Ramirez

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 13:54:
Norrod, vanwege de goede ervaringen die ik heb met de service van ze. :)
Maar ik hoor (lees) nou juist dat ze bij norrod onwelwillende dozenschuivers zijn? Heb de fora een beetje af zitten zoeken naar deze twee winkels.

Verwijderd

Die winkels zuigen allebei :) Dus ik zou lekker voor informatique gaan, of een mooi Dell computertje, daar heb ik alleen nog maar plezierige ervaringen mee...

www.informatique.nl
www.dell.nl

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:38

Tachyon

pop the glock

Waarom perse Norrod of Vobis? Er zijn toch zoveel anderen?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Ramirez

Ramirez

Topicstarter
Ik heb de Shop suvey bekeken. Komen er allebei niet goed af. De een heeft wat kleine voordelen t.o.v. de ander. De een goed koop, de ander dichterbij, de een geen verstand van zaken, de ander naait je waar je bijstaat, tja.... Ik heb totaal geen ervaring met Norrod, maar wel met Vobis. Ik denk dat ik daat geluk heb gehad. Het zijn echt nitwits daar, maar ik was tevreden over mijn Highscreen. Als het kon, zou ik em bij Memo gekocht hebben, maar ja. (ook goeie ervaringen mee, niet recentelijk ;))

Verwijderd

beter kun je 'm niet maken, wel duurder.
Bekijk inderdaad de shoplijst met de winkels en selecteer op de dichtstbij zijnde.
advies? advies! advies......; eigenwijs is ook wijs.

Verwijderd

Blwarb schreef op 06 september 2002 @ 13:55:
Er zit hier helemaal nix in de buurt. (sinds *snif* memo weg is)
Is Tilburg haalbaar voor je? De MEMO-winkel in Tilburg bestaat namelijk nog wel (Telefoonstraat), heeft alleen een andere naam gekregen (PC-tune) ofzoiets. Maar de winkel is nog exacht hetzelfde gebleven, het personeel en het assortiment ook.

Op www.pctune.nl vind je meer info.

• Ramirez

Ramirez

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 14:04:
[...]

Is Tilburg haalbaar voor je? De MEMO-winkel in Tilburg bestaat namelijk nog wel (Telefoonstraat), heeft alleen een andere naam gekregen (PC-tune) ofzoiets. Maar de winkel is nog exacht hetzelfde gebleven, het personeel en het assortiment ook.

Op www.pctune.nl vind je meer info.
Goeie Tip !!!!
Thanks, zal ik eens kijken daar.

• Ramirez

Ramirez

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 13:59:
Die winkels zuigen allebei :) Dus ik zou lekker voor informatique gaan
www.informatique.nl
www.dell.nl
Waarom is Informatique beter?

Verwijderd

Die shop survey neem ik met een korrel zout. Er staan naar mijn smaak te veel extreem gewaardeerde items in. Mijn persoonlijke ervaringen met Norrod zijn gewoon goed, meerdere malen zelfs. Maar dat kan per filiaal verschillend zijn. En als de keuze Norrod of Vobis is dan kies ik Norrod.

Verwijderd

norrod is echt goed. Gewoon goeie hardware en doet het altijd. Alle pc's (6/7) komen hier bij norrod weg, nog nooit problemen gehad met 1.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Norrod is gewoon goed.. en dat ze dozenschuivers zouden zijn? Ze hebben een centrale assemblage in Groningen dacht ik, maar ze repareren gewoon in de winkel!! En verder hebben ze mij een twee jaar na aankoop van een kast nog een paar onmogelijke brackets opgestuurd om een tweede harde schijf in te hangen.. gewoon binnen twee dagen na een email!!!

Verwijderd

Al jaren regelmatig wat gehaald bij Norrod. Goede zaak imo.
Vobis vind ik minder. Je moet het zelf weten maar is er geen goed en niet te duur zaakje bij jouw in de buurt ? Anders zou ik voor Norrod gaan.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Blwarb schreef op 06 september 2002 @ 14:07:
Waarom is Informatique beter?
Mijn ervaringen met Informatique (qua assemblage) zijn iig niet al te best.

Ik heb al diverse problemen verholpen aan Informatique systemen van kennissen e.d. Fans die verkeerd om gemonteerd waren, CPU-fans die niet goed/scheef zaten, niet goed vastgedraaide schroefjes, echt bagger dus.

Twee hebben echt mazzel gehad dat hun XP niet was doorgebrand (door die brakke cooler montages). Dan kun je nog beter voor Vobis gaan, die systemen zijn doorgaans wel heel erg netjes geassembleerd (maar dan heb je idd weer van dat no-no personeel achter de balie).

Service e.d. van Informatique zijn daarintegen wel weer top. Maar laat ze geen systeem voor je bouwen.

• Ramirez

Ramirez

Topicstarter
Tot nu toe hoor ik hier alleen maar voorstanders van Norrod (of andere winkels). Het lijkt me dat Vobis er voor mij uitligt. (Thanks dudes!!!) Maar de dichtsbijzijnde Norrod zit voor mijn in Zwolle, en da's toch een pleuris eind rije mee m'n opeltje van uit den Bosch.

(iemand ervaring hoe Norrod een heel Systeem via hun webwinkel afleverd?)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Mijn ervaring met Norrod is dat ze goedkoop zijn, maar verder ook weinig service bieden. Ik heb es 6 weken op een product moeten wachten en vervolgens moest ik het binnen 2 dagen ophalen...

Vobis zijn inderdaad echt dozenschuivers. Ik heb in Zwolle wel es een technische vraag over een product gesteld en de persoon die me hielp gaf vervolgens een antwoord wat echt nergens op sloeg....

Mijn ervaringen zijn met allebei dus niet zo best! En of je nou beter de een of de ander kan kiezen... Aan allebei zitten voor- en nadelen Norrod is goedkoper, maar ver weg, dus héél lastig met eventuele problemen. Vobis is om de hoek, maar je moet maar afwachten of de verkopers ook weten waar ze over praten!

[edit]
Om nog even een ervaring met Norrod aan je door te geven. Je kunt er geen pijl op trekken hoe lang je daar in de winkel staat! De ene keer gaat het heel makkelijk en snel en de andere keer sta je zo een uur in de winkel!!!

Verwijderd

Geen andere winkels en geen AMD?? Ai, dat wordt moeilijk.
Toch wil ik je wat andere winkels adviseren:
www.sallandautomatisering.nl
www.comptechworld.nl
www.gistron.com

asemblage is bij elke winkel mogelijk.
Met alle 3 zeer goede ervaringen.
www.europc.nl is ook goedkoop maar betaling vooruit (ben ik niet zo'n voorstander van).
En hier nog een interessante prijsvergelijker:
www.pcbuy.nl

Ik heb trouwens slechte ervaringen met Vobis.
Succes!

Verwijderd

Norrod, service Vobis is :r

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
ik heb bij vobis gewerkt, en zeg dus: norrod, duidelijk. ligt er een beetje wel aan wat voor vobis finiaal (sommige zijn beter, zoals bijv. amersfoort, andere zijn supper brak, zoals Utrecht)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08

LopeZ

Too much is never enough

zucht en natuurlijk zet iedereen zijn shop waar hij gekocht heeft naar voren. Zie de shopsurvey op t.net dus maar
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.