[XP] blauw scherm na clean instal

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Laat ik eerst even beginnen te zeggen dat ik al gezocht heb via search naar oplossingen van mijn probleem, en ik denk dat ik een nog niet eerder gemeld probleem heb.

Specs:
Abit KT7A
AMD TB 1400 (niet oc'ed)
256 MB Ram (SDR)
Ati Radeon 32 MB DDR
SMC NIC 10/100
80Gb IBM
Pioneer DVD

niet aangesloten:
2e NIC
Terratec DMX Xfire 1024
2e reep 256 MB Ram
30 Gb IBM
Plextor 16x10x40x

Toen ik me pc gekocht had, had ik de 30 Gb schijf aangesloten met de dvd en plextor. 30Gb -> 2 partities: 2048 Mb en rest. Win98 En installed, toen 98SE Nl en uitendelijk xp pro Nl met NTFS. Naderhand 80 Gb schijf en 256 RAM erbij gekocht. 256 MB RAM erbij, winxp doet raar, crasht uiteindelijk.

Plan: 80 Gb opdelen in 30 en 50 Gb. Partitie 1: XP Pro Nl en 98 dualboot, partitie 2 en schijf van 30 Gb als opslagruimte gebruiken. Dus toen heb ik win98 En op 80Gb schijf gezet, en wilde ik er XP Pro Nl er overheen zetten. Win98 En lukt, upgraden naar 98 SE Nl gaat niet (berichtfourt SU0168 tijdens instal), en upgrade naar XP Pro Nl gaat ook al niet (zie onderstaand probleem). Bij upgrade van win98 En naar winMe bijna dezelfde foutmelding (SU0XXX)

Probleem:
Ik krijg na een upgrade van win98 naar XP Pro bij de 1e opstart van XP een blauw scherm. De laatste keer was de melding ongeveer dit:

fatal error c000028
cannot load
\systemroot\system32\ntdll.dll

en dan blijft het dit scherm. Ik heb ook al eens gehad dat ik een blauw scherm kreeg en dat hij bijna meteen rebootte zodat ik niet kon lezen wat het probleem nu eigenlijk was. Nu heb ik de 30 Gb aangesloten met win98 En erop. Deze werkt wel met de nieuwe 256 MB RAM.

Geprobeerd (allen met 80 Gb schijf):
256 ram, partitie van 2048 Mb, win98, win98SE -> berichtfout SU0168
256 ram, partitie van 30 Gb, win98, win98SE -> berichtfout SU0168
512 ram, partitie van 2048 Mb, win98, win98SE -> berichtfout SU0168
512 ram, partitie van 30 Gb, win98, win98SE -> berichtfout SU0168
256 ram, partitie van 2048 MB win98 , winxp -> blue screen bij 1e opstart
512 ram, partitie van 2048 MB win98 , winxp -> blue screen bij 1e opstart
256 ram, partitie van 30 Gb, win98, winxp -> blue screen bij 1e opstart
512 ram, partitie van 30 Gb, win98, winxp -> blue screen bij 1e opstart

Geprobeerd (allen met 30 Gb schijf):
256 ram, partitie van 2048 Mb, win98, win98SE, winXP Pro (werkte)
256 ram, partitie van 2048 Mb, win98, win98SE -> berichtfout SU0168
512 ram, partitie van 2048 Mb, win98, win98SE -> berichtfout SU0168

Ik heb volgens mij bij iedere instal van win98-> XP een format gedaan (NTFS en FAT32 geprobeerd). Nu heb ik een vermoeden dat de 2e reep 256 ram brak is. Ik ga nu proberen voorlopig win98 op 1 partitie van 80 Gb te zetten. Ook wil ik proberen de 2e reep 256 MB te testten (welk programma?). Ik ga wederom op de partitie van 2048 MB van de 30 Gb schijf proberen win98SE Nl over 98 En te zetten en daar weer XP overheen om daarna de partities proberen samen te voegen met partitionmagic 7.

Zou het kunnen dat mijn pc zo raar doet omdat hij open en bloot op mijn bureau ligt? Heeft iemand oplossingen of ideetjes?

Degene met de gouden tip ben ik eeuwig dankbaar want ik word hier retedol van!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

maar kan je niet gewoon formatten en dan xp erop gooien.. of heb je alleen upgrade ?

4015Wp west (Dordrecht)

• iPiX1999
Nee, ook dan krijg ik een blauw scherm.

Ik heb btw de volgende OS'en:
Win98 Engels
Win98SE Nederlands
WinMe Nederlands
XP Pro nederlands (upgrade)
XP Pro Engels (bootable)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

hoe heet wordt je proc ?

4015Wp west (Dordrecht)

• iPiX1999
Ik heb waterkoeling, dus iets van 35C

Verwijderd

Heb je misschien nog Linux op die schijf gedraaid of win2k met NTFS?? Nogal vergezocht maar dat kan het wellicht zijn. 80Gb met 256 Mb ram(ok ddr) draait prima bij een huisgenoot van me. Wat heel erg voor de hand ligt is dat je geheugen slecht is (geworden) of dat het geheugen niet genoeg is voor alle hardware.

Dus wellicht wat bijkopen kijken of dat wat scheelt eerst erbij gevoegd of dan later ter vervanging.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tagteam kan wel gelijk hebben, ik verdenk namelijk ook je geheugen, of in ieder geval, zet je timings van je geheugen eens iets minder agressief en als je overgeklokt hebt, downklok hem dan

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

NTFS laat wleens wat rotzooi achter op de schijf. Wellicht een BIOS upgrade en een reset van je mobo met de batterij jumper. Je SMC NIC kan het ook zijn. Een reden meer dat je geheugen brak is dat hij win 98 kan draaien, maar de hogere OS en niet. Die hebben meer geheugen nodig. Zodra dat wordt aangesproken gaat het mis.

Verwijderd

das best k*t

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 21:21
Je zou inderdaad je geheugen eens moeten testen, dit kan goed met memtest
Nuttige bijdrage |:(

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

waarschijnlijk volledig nutteloos: haal die 256 ram dingus er uit en probeer het dan opnieuw. Tevens lijkt het me nuttig een check disk te doen: Ik heb dit ook al eens gehad, en na zoveel reboots kreeg ik er gratis bad sectors bij

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:29

Paladin

Play Ball!

is imho een heel groot geheugen probleem heb het al errug vaak gezien.
wat nog wel is wil helpen het verwisselen van de geheugen bankjes dus de 1 in de ene en de ander in de andere.

maar vrees dat je er even terug mee moet

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• iPiX1999
Bedankt voor de tips, memtest ga ik strax proberen. De memorysettings in bios had ik al lager gezet (stonden idd op turbo etc).

Ik heb trouwens in het zeer korte blauwe scherm weten te ontdekken dat er iets in staat over een registerfout. Kun je in de windows recovery trouwen een reigsterfixer draaien zodat ie mun register fixt en ik waarschijnlijk weer verder kan?

wederom bedankt voor alle tips!

• iPiX1999
Nou, na beide modules apart te hebben getest met memtest 3.0 bleek het geheugen prima in orde. Ik ga nu maar n drive fitness test van ibm doen op de 2 harde schijven. Als er nog tips zijn, ZE ZIJN ALTIJD WELKOM!

• iPiX1999
Problem solved!

Wat was nou de fout?
Ik heb 2 voedingen gebruikt sinds de aanschaf van mijn brander omdat die raar deed. Nu lag het dus niet aan het stroomtekort, maar aan de brander zelf. Die is dan ook opgestuurd geworden naar plextor en heb een nieuwe gekregen. Maar ik was wel nog in de veronderstelling dat mijn pc het niet trok met een 300W ATX voeding alleen dus heb ik er toen een 200W AT voeding bijgehangen en die gebruikt om de HD's en cdr-cdrom stroom te geven. Daarom deed XP zo lastig (errors, leesfouten etc etc). Nu ik enkel mijn 300 W ATX gebruk voor Mobo, HDD's en cdr en cdrom werkt alles perfect. Ik typ dit nu zelfs in winXP! Ik ben er echt superblij mee!!! :*)
Iedereen bedankt voor de reacties! _/-\o_

admin's: close dit topic maar!

Pagina: 1