Toon posts:

Xp start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de pc aanzet stopt ie op een gegeven moment en zegt ie van :

er is een fout aangetroffen in : c:\windows\system32\config
voer een reparatie uit ! druk de R op het beginscherm ofso

oke dus ik denk eerst even kijken of veilige modus werkt .... nope

de directory van c:\windows\system32\config van een andere pc gekopierd op cd en via dos naar deze geplaatst .... nope

dan toch maar de cd :D , k start winxp setup .. druk op de R en hij gaat verder, kom ik bij een keuze :

voor welke reparatie wilt u zich aanmelden :S , waarbij er daarboven staat :

1 c:\Windows,

en daaronder ( Enter = Annuleren )

Hoe moet ik me dan in godsnaam aanmelden , de reparatie voltooien .. etc...

kortom hoe verhelp ik dit probleem!?

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 13:27:dan toch maar de cd :D , k start winxp setup .. druk op de R en hij gaat verder, kom ik bij een keuze :

voor welke reparatie wilt u zich aanmelden :S , waarbij er daarboven staat :

1 c:\Windows,

en daaronder ( Enter = Annuleren )

Hoe moet ik me dan in godsnaam aanmelden , de reparatie voltooien .. etc...

kortom hoe verhelp ik dit probleem!?
Toets eerst een 1 in , geef dan je administrator wachtwoord op, en je zit op de schijf.

Dan kun je help typen voor alle opties

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een 1 intype gebeurt er niets ?
of moet de 1 en het wachtwoord achter elkaar ?

Verwijderd

Topicstarter
gaan er nog mensen reageren :S:S :'(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Stel je niet zo aan man,
geef liever een nuttige reactie...

was toen gewoon ffies in de stress dat me topic zo naar beneden ging en bracht em even up

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 18:38:
Stel je niet zo aan man,

was toen gewoon ffies in de stress dat me topic zo naar beneden ging en bracht em even up
Mods stellen zich per definitie NIET aan :P . Daarbij, hij verwijst ook naar een stukje uit de FAQ, als je dat had gelezen weet je zeker dat hij gelijk heeft. En mensen die dit niet kunnen fixen vind ik geen tweakers persoonlijk. Probeer beginnersweb.nl eens.

Ontopic:
Volg gewoon de on screen help, druk op 1 om c:/windows te repareren. (stel je voor je hebt een multi boot met meerdere windows xp's erop, dus je geeft met 1 aan dat je de c:/windows wilt reparen) Als er gevraagd wordt om in te loggen met een password, doe dit dan met je administrator password.
Volg dan weer gewoon de on screen instructies, en alles moet goed gaan.
Als je dat stukje uit de FAQ wat je voorgekauwd werd had gelezen, was je er ook achter gekomen dat als een topic naar beneden zakt je pech hebt, en ja pas bij meer dan 24 uur na het posten gekickt mag worden (dus het omhoog brengen van een topic zoals jij het noemt.)

Verwijderd

Jouw Windows installatie is overleden. In c:\windows\system32\config staat n.l. het grootste deel van de registry. Als hier verminkte bestanden in staan, heb je een groot probleem. Als je dan ook nog deze bestanden gaat vervangen door die van een andere computer ben je reddeloos verloren. Hier helpt slechts één oplossing: format c:

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
ik denk niet dat het goed is geweest om de config map van een andere computer naar jou computer te kopieeren. omdat elke xp versie wel weer anders is
je had het wel als laatste oplossing kunnen doen.
verder heb ik helaas geen oplossing voor je

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• blackd
  • Niet online
Stel je niet zo aan man,
Ik stel me niet aan, stel je eens voor dat iedereen om de x aantal uur 'ff' zijn topic omhoog gaat kicken... dat wordt een zooi ;(
Mja, helaas voor jou, maar je moet gewoon even geduld hebben.

Ga eens naar de Microsoft Knowledge base, en ga daar eens uitvogelen hoe de Recovery Console werkt, dat lijkt me in jouw geval geen slecht plan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jonguh denk je dat k een beetje labiel ben ofso shit he ,
wanneer ik op de 1 druk gebeurt er niets lieve schatjes van me ... en er wordt dus ook niet om een wachtwoord gevraagd
ennuh wat een lekker sfeertje toch altijd op dit board hier :(

om van te janken ...

maarreh k zal in het vervolg eventjes de regels wat beter bekijken voordat ik nog eens wat vraag.. ik kreeg iig geen UTFS om me oren ..

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:54:
wanneer ik op de 1 druk gebeurt er niets lieve schatjes van me ... en er wordt dus ook niet om een wachtwoord gevraagd

Ook geen disk activiteit of whatever? Ik zal ff kijken of er iets in de MSKB staat.

Hier staat dat je idd op 1 moet drukken, maar dat wanneer je SAM dood is, je niet meer in de recovery console kan komen.

Er staat een link naar een workaround om altijd met de administrator in te loggen, maar dat heeft bij jou geen zin, aangezien je niet in XP komt.

Kan je misschien naar je last known good configuration? die kopieert wat van die files uit de dir die jij in je topicstart hebt genoemd.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Stel je niet zo aan man,
Je topic blijft tot 24 uur na de laatste reactie in de active topic lijst. Ik heb zojuis een topic van een week geleden gekickt, en nog werd ik afgezeken door LuNaTiC en Nelske (zit een heel verhaal achter hoor, ze bedoelen het lief :)) :+ : [rml][ Rechten] Oude SM-topics[/rml]

Het probleem is dat als je je topic kickt hij niet alleen weer bovenaan komt in WOS, maar ook weer in de Active Topics. Als iedereen dit zou blijven doen zou de active topics overspoeld worden en dat vind ik bijvoorbeeld (ik surf via de Active Topics) helemaal niet fijn, om de hele tijd dezelfde topics te zien. Daarom is die regel ingesteld, en blackd wees je daar (terecht) op ;).

Ontopic: Ik ben bang dat je toch je XP opnieuw zal moeten installeren. Zoals gezegd zijn je belangrijkste instellingen verloren gegaan (overschreven) dus kunnen die ook niet meer worden teruggezet.

Ik weet niet of jij een beetje ervaring hebt met DOS en of je een 2e partitie hebt, want het lijkt mij het slimst om al je belangrijke bestanden te backuppen door ze naar een andere partitie te kopieren. Als je het niet weet moet je even zoeken, want daar is genoeg over te vinden :).

[Edit] Misschien is het je geheugen trouwens. Probeer eens www.memtest86.com.

[ Voor 0% gewijzigd door Compubiter op 06-09-2002 20:28 . Reden: wijste -> wees |:( ]

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10

L0g0ff

omg

installeer gewoon xp opnieuw over de oude heen.... zo gooi je ook geen data weg en de meeste proggies blijven gewoon werken :)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• blackd
  • Niet online
Compubiter schreef op 06 september 2002 @ 20:19:
Daarom is die regel ingesteld, en blackd wees je daar (terecht) op ;).
offtopic:
Maar wel een beetje erg bot, mijn excuses daarvoor.
Betekent niet dat je nu naar hartelust kan kicken, die regel is er nou eenmaal ;)

Maar wat Compubiter zegt, het lijkt er ernstig naar dat je Windows moet gaan reinstallen.

Ik weet niet hoe dit probleem gekomen is, maar misschien zit er een dieper probleem in de computer. Heb je de pc goed afgesloten, misschien is de schijf brak ofzo :?

Pagina: 1