[flash actionscript] loadMovie

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14178

Topicstarter
Hoi, ik ben bezig om een banner-swapper te maken in flash, zodat als een pagina blijft staan toch van banner gewijzigd kan worden.

Ik laad door middel van een extern asp-script een random moviename uit een bepaalde dir. Deze moviename (bv movie1.swf) laad ik in flash naar een aparte movieclip:
code:
1
loadMovie ("movie1.swf", "/Movieclip1");

Hiermee laad ik hem in een movieclip in de root.
Tijdens het afspelen van de eerste movie laad ik ook nog een tweede movie, op dezelfde manier.
Omdat ik deze twee movies in twee instances heb geladen kan ik nu dus tweenen tussen deze twee instances en kan ik ze laten cross-faden.....maar (die zat eraan te komen he):

Het laden van een movie naar een instance lijkt wel alleen te kunnen naar een instance die zich op het zelfde moment in de timeline van de root bevind, waardoor ik dus meerdere keren die movie moet laden, wat af en toe een vertragend en 'knipperend' effect oplevert, irritant dus.

Weet iemand misschien hoe ik een movie kan laden naar een instance in een ander deel op de timeline, of heb ik nu een heel verkeerd idee over het concept 'instance'? Ik heb meerdere instances met dezelfde naar in m'n timeline staan.
Ik heb ook al geprobeerd om meerdere instances die hetzelfde zouden moeten tonen andere namen te geven en ze vanuit 1 punt allemaal individueel teladen, maar dat geeft dus ook niet de oplossing.

Zou iemand me precies kunnen uitleggen hoe het principe van loadMovie werkt, en of ik zo'n movie ook naar iets anders kan laden dan een instance in de root, want ik wordt er intussen wel scheel van, zoals wel vaker gebeurt met flash actionscript :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
(oh ja, ik heb ook al redelijk flink gezocht via google, op macromedia, flashkit, flashfreaks en natuurlijk GoT zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

als je die instance in een ander layer neer zet, zodat ie overal in je movie available is, zou ie het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, dat heb ik gedaan, maar die instance moet geanimeerd worden, om een cross-fade te maken door middel van een tween, waardoor ik meerdere key-frames krijg, waar ie in geladen dient te worden, zou ik moeten kijken of ik wat key-frames kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

Anoniem: 14178 schreef op 06 september 2002 @ 12:54:
ja, dat heb ik gedaan, maar die instance moet geanimeerd worden, om een cross-fade te maken door middel van een tween, waardoor ik meerdere key-frames krijg, waar ie in geladen dient te worden, zou ik moeten kijken of ik wat key-frames kan lossen?
waarom met een tween? t lijkt mij makkelijker om in die Movieclip dmv 3 frames en een loopje de ._alpha van de twee instances te wijzigen. Krijg je t zelfde effect, zonder tween, maar wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm, more scripting, less tweening.....waarschijnlijk een stuk eenvoudiger...ga ik mee aan de slag. Dankjewel man.
Ik was gewoon tween gewend om zo'n overgang te maken. Kon ik meteen makkelijk een kleine beweging erin maken zodat ik goed kon zien welke movie geladen was, maar da's nu niet meer nodig.
Pagina: 1