Toon posts:

GA7VRXP & hoge FSB irritaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De gigabyte GA-enz. heeft de irritante gewoonte om m'n FSB-instelling te vergeten, zodra de aan-uit-knop gebruikt wordt. Extra vervelend is nog dat hij niet in 1 keer naar de gewenste 159 Mhz gezet kan worden, maar alleen via een tussenstap: hij moet eerste een keer posten op 153, voor hij hoger kan:(. Dit zijn natuurlijk hele fijne features als je net wat te ver gaat met OC'n, want op deze manier boot-ie altijd wel. 't Is alleen zo irritant om elke ochtend dat stomme ritueel te moeten doorlopen. Weet iemand een work-around? Desnoods iets met solderen op het mobo? Gemodde BIOS? Een handigheidje?

Mijn dank zou oneindig zijn.

Verwijderd

mja geen id, waar heb je je fsb nu op staan? want ik heb een 2100+ en een 7vrxp en wil weten tot hoever ik de fsb ong. kan zetten, ik krijg op een gegeven moment eenblauw scherm bij opstarten als ik hem te hoog zet..

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Zoiets heb ik dus ook met mn 8SRX , ja ik weet dat het een p4 bord is :) .
Moment dat ik ffies te ver ben gegaan met oc'en en ik druk ins. om weer in mn bios te komen
moet ik eerst mn fsb en zo veranderen dan pc uit zetten anders start ie fijn op met de standaard instellingen. Heb al 3 verschillende biossen geprobeerd die zeiden dit probleem op te lossen maar helaas , nog niet gelukt.
Maar ja voor de rest zijn het toch wel leuke bordjes :)

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
meer info , modded bios en new bios (F10 en zo)

http://www.amdforums.com/forumdisplay.php?s=&forumid=11

mijne houd zijn instellingen bij indien ik dit doe via bios , doe ik dit via easy tune 4 dan niet ...

Verwijderd

Topicstarter
M'n FSB staat nu op 158. Hij kan nog veel verder, want de KT333 chipset heeft een 1/5 divider ingebouwd, die het mogelijk maakt om op 166 te draaien zonder je PCI en AGP te overclocken. Voor meer info zie idd. AMD-forums. Ik kan nu niet verder omdat ik de max van de proc heb bereikt. Ik ga 'm binnenkort unlocken, zodat ik de multiplier kan verlagen. Dan kan ik de processor een grotere bandbreedte geven naar de KT333-chip. Nu is bovendien m'n AGP-poort en de raid-chip onderclockt, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Ga trouwens misschien probleem van reset oplossen met EasyTune.