Toon posts:

WD 80 gig werkt niet op PII

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een WD 80 gig gekocht.
Helaas herkent mijn bios helemaal geen hardeschijf.
Hij word helemaal niet gezien eigenlijk.
Tijden de IDE check doet hij er wel langer over maar dat mag niet baten voor de herkening. ("NONE")

Wat ik ook geprobeerd heb is de Jumper op master zetten en alleen de WD 800wj (8 mb cache) op de ide controler geplaatst werkt ook niet.

Meca outta options

iemandanders niet?

Verwijderd

Misschien een idee om je bios te updaten.

Verwijderd

ja, kijk of je moederboard wel schijven groter dan 32 gb support. Zo niet, kijk op de WD site wat je moet doen om het wel te laten werken

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk nu bij award maar die beginnen over 1 of ander programmatje en die haalt info van mijn computer en dan mag ik een 0800 1000 bios nummer bellen.

Ben ik niet zo'n voorstander van.

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je show your specs.

Verwijderd

Topicstarter
das een beetje het probleem. de computer heb ik niet uit de winkel. ik heb alleen een computer ergens vandaan gehaald en nu geen boekje niks. Maar op het moederbord zelf staat ook helemaal geen type nummer of merk

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:29:
ja, kijk of je moederboard wel schijven groter dan 32 gb support. Zo niet, kijk op de WD site wat je moet doen om het wel te laten werken
Yep, mogelijk moet je je bios updaten (weet ik eigenlijk wel zeker, omdat ie hem helemaal niet herkent), of je zal een programmatje moeten installeren (bij maxtor schijven is heet dit maxblast) om de volledige grootte te kunnen benutten.

Ik hou het op een bios update, omdat ie hem gewoon helemaal niet ziet.

edit: ik heb zelf die schijf ook, en er zit een jumper setting "master with slave present" op, heb je dat geprobeerd icm. de andere harde schijf? (ik maak uit je verhaal op dat je die hebt). Als je hem nl. op de "gewone" master zet, en dan de 2e schijf als slave aansluit herkent ie die WD ook niet :)

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Moet je voor bios updates betalen. Of kan ik die van kazza afhalen (zit nu op school dus kan ik het niet zo snel achterhalen)

Verwijderd

N ee het kost niks , en ik zou maar eerst eens kijken wat voor moederbord je hebt voordat je gaat flashen, anders loopt het in de soep

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet gewoon een bios uupdaten met het serie nummer van de bios?

Verwijderd

Je zult toch echt eerst het merk/type van het bord moeten achterhalen...
Dan bij de site van het merk de laatste bios voor het juiste type ophalen en dat flashen.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik dat proberen te achterhalen.
Beetje lastig alleen als het niet op je moederbord staat

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:27:
Tijden de IDE check doet hij er wel langer over maar dat mag niet baten voor de herkening. ("NONE")

Wat ik ook geprobeerd heb is de Jumper op master zetten en alleen de WD 800wj (8 mb cache) op de ide controler geplaatst werkt ook niet.

Meca outta options

iemandanders niet?
ik denk dat je moederbord geen grote harde schijven ondersteunt. het maximum zal dan ook denk ik rond de 40 gig liggen dat je moederbord ondersteunt.

ik had t ook met een p2 moederbord. 40 gig paste wel. maar 60 gig kon er niet op.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Wat voor merk/type MainBoarD heb je??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:27:

Meca outta options

iemandanders niet?
Ga je comp maar us open sloopen staat wat voor mobo je hebt op 1 van de pci slooten :r

Verwijderd

Als je bij het opstarten van je pc bij het eerste scherm (waar dus je geheugen getest wordt) op pauze drukt, dan zie je onderaan een lang nummer staan.

Op Wim's Bios Page kun je die info wel vinden.

Aan de hand daarvan kun je achterhalen wat je precies voor moederbord hebt.
Vervolgens ga je naar de leverancier van dat mobo en haal je daar de laatste bios op.

Succes!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:43:
ok dan ga ik dat proberen te achterhalen.
Beetje lastig alleen als het niet op je moederbord staat
Anders kun je het in bijvoorbeeld Sisoft Sandra aflezen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je zelfs niet weet wat voor een moederbord je hebt en hoe je een BIOS update moet afhalen, dan zit je hier verkeerd. Volgens FAQ Forumgedrag ben je beter af bij www.beginnersweb.nl :)

Deze gaat iig dicht omdat:
1) je de OM FAQ niet hebt gelezen (daarin staat info over BIOS limieten mbt HDD's)
2) omdat een doorsnee Tweaker heus wel weet wat voor een systeem hij heeft
3) dit veel te makkelijk uit te zoeken is
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.