Service: als je toestel kapot is kan je het bij de winkel brengen en krijg je soms een leentoestel
Ruilen: bij bijvoorbeeld Belcompany kun je een toestel binnen 14 dagen omruilen als het toch niet goed bevalt
Voorlichting: bij winkels kun je een toestel in het echt zien, even proberen, en soms willen ze je nog wel eens uitleggen welk toestel en abonnement voor jou het beste is
Kosten van een winkel: huur, elektriciteit, personeel (internetshops kunnen veel voordeliger werken)
Gemak: als ik eenmaal een toestel wil, wil ik hem direct kunnen halen en niet wachten tot de betaling ontvangen is en het toestel bezorgd wordt
Onbekendheid/angst mbt bestellen op internet: vergeet niet dat veel mensen nog steeds geen internet hebben en/of niet weten dat daar toestellen zo goedkoop zijn
Problemen: ik hoor op mijn werk regelmatig verhalen van internetbestellingen die helemaal fout gaan, in zo'n geval kun je niet even naar de winkel gaan, bovendien zijn internetshops vaak telefonisch slecht bereikbaar. Een voorbeeld is het geval waarbij twee verschillende klanten elkaars abonnementssimkaart kregen opgestuurd. Die mensen hadden alleen door dat ze niet hun eigen simkaart hadden gekregen, dus gingen ze op kosten van iemand anders bellen, ze wisten alleen niet dat iemand anders hetzelfde deed met hun simkaart. De internetshop schoof elke verantwoordelijkheid van zich af en zei dat ze dat onderling maar moesten oplossen of met de provider. Ik wil niet zeggen dat het vaak fout gaat, maar als het fout gaat, heb je wel een probleem.
Logisch, als je bedenkt dat iedereen in principe een internetshop zou kunnen beginnen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles